View Full Version : Canon EF 100-400mm f4.5/5.6L USM
Vurderer og kjøpe denne linsen i Hong Kong, men er litt usikker på garantier osv.
Sparer rundt 4000 kr på og kjøpe den her nede.
Trenger svar ganske fort ettersom jeg reiser hjem i morra...
ENGM 911
25-04-2011, 16:47
Kjøp med en til meg!!!! Betaler $$$ kontant ved ankomst. Garantien er vel Canons worlwide-garanti som gjelder i 2 år. Pass på at det er IS og USM
Får se hvor mye penger som er igjen på kontoen etter 10 dager her nede først;)
Halvorsn
26-04-2011, 15:03
Kjøp med en til meg!!!! Betaler $$$ kontant ved ankomst. Garantien er vel Canons worlwide-garanti som gjelder i 2 år. Pass på at det er IS og USM
Cato, det er kun 1 type 100-400L veit du ;)
Personlig har jeg 100-400ern sjæl, bruker den og en 1,4x tc på 1D mark III - funker råbra for fly- og fuglespotting! :) Den er verdt å ta med seg i bagen hjem når du får'n billig altså :D
Helt enig! Å kjøpe optikk i utlandet er ingen problem. Kun forhandlere som bruker det som argument at da kan ikke forhandlerne i Norge hjelpe til. Da er det bare å referere til int. garanti. Norge har riktignok 5 år, meeen. Det er dyr forsikring hvis prisforskjellen er 4000 så jeg stemmer for å kjøpe i utlandet : )
flappflapp
27-04-2011, 12:45
Helt enig! Å kjøpe optikk i utlandet er ingen problem. Kun forhandlere som bruker det som argument at da kan ikke forhandlerne i Norge hjelpe til. Da er det bare å referere til int. garanti. Norge har riktignok 5 år, meeen. Det er dyr forsikring hvis prisforskjellen er 4000 så jeg stemmer for å kjøpe i utlandet : )
Det har ikke alltid vært worldwide-garanti på Canon, så det kan jo være noe av forklaringen på at enkelte (og kanskje særlig norske forhandlere) uttrykker skepsis. Lurer på om garantiordningen ble worldwide rundt 2005, jeg kjøpte i alle fall et EOS 10D fra USA tilbake i 2003 og da var det null garantidekning om du ikke ville sende kameraet tilbake til US of A (og det gjør man jo ikke når det er snakk om en liten fillesak som justering av fokus). Objektiver (og ikke minst enda "særere" tilleggsutstyr er det ofte penger å spare på ved å ta inn fra utlandet, på kamerahus og "kit" er min erfaring at prisforskjellen ofte er norsk mva, og i noen tilfeller også mindre enn det...
Scandinavian
27-04-2011, 19:51
Det har vel alltid vært wolrdwide garanti på L-serie produkter.
Takker for alle svarene selv om de fleste kom litt sent da;)
Men landet på OSL med en fin hvit og stor linse i dag tidlig kl 8. Ble også en rask testrunde på vollen med den flotte linsen som var ganske uvandt og bruke.
Er også med verdensgaranti på X-antall år.
Men takker for alle svarene da;);)
ENGM 911
27-04-2011, 20:05
Gratulerer Putte. Herved forlanger vi skikkelig closeups :lol:
Takker;)
Må først i hardtrening for og få til zoomingen skikkelig da. Er jo sånn skyvezoom ting også er den "litt" tyngere enn det jeg er vant til.
Med ganske nytt kamerahus på ca 900g (EOS 7D) og denne linsen på 1,4 kg så blir det litt og drasse rundt på. Hadde EOS 500 og en liten pingle linse før som var lagd av helium;)
Men bra bilder skal det bli etterhvert ja, blir nok en treningsrunde på OSL i helgen tipper jeg...
Scandinavian
27-04-2011, 20:49
Gratulerer med et kjempe (bokstaveligtalt) objektiv. :)