daghoi
20-04-2011, 10:26
Hei !
Tidligere i vinter fløy jeg Oslo-Frankfurt-Doha-Siagon. (SAS/Lufthansa (codeshare) Oslo -Frankfurt. Frankfurt-Doha-Saigon, Qatar Airways).
Pga dårlig vært var vi forsinket (drøye 2 timer) til Frankfurt og mistet forbindelsen fra Frankfurt. Lufthansa var effektive og fikset overnatting og booket oss om til Vietnam Airlines som var første mulighet videre, neste morgen. Ved hjemreise viste det seg at Lufthansa hadde litt for effektive. Når vi sjekket inn for hjemreise fant ikke Qatar Airways retur biletten vår. Lang historie kort, når det var ca 30 minutter til avgang hadde vi ordnet dette selv. (Fikk forøvrig utrolig lite/dårlig hjelp av Qatar Airways sine folk i Saigon).
Siden insjekk var stengt ville de ikke sjekk oss inn og hjelpe oss til flyet. Så vi endte opp med et døgn til i Saigon. Ønsker å få refundert utfgitene vi hadde.
Jeg har hatt lange mail utvekslinger med Qatar Airways, Doha om dette. De avviser blankt kravet uten å gå i diskusjon.
Noen formening til hvor jeg kan henvende meg for å få refundert. SAS/Lufthansa eller forsikringsselskapet ? Innspill på hvordan jeg best "vinkler" kravet ?
Eller vil flyselskapene påberope seg at jeg skulle ha sjekket bilettene 48 timer før avreise ? :)
Beklager litt lang post.
Tidligere i vinter fløy jeg Oslo-Frankfurt-Doha-Siagon. (SAS/Lufthansa (codeshare) Oslo -Frankfurt. Frankfurt-Doha-Saigon, Qatar Airways).
Pga dårlig vært var vi forsinket (drøye 2 timer) til Frankfurt og mistet forbindelsen fra Frankfurt. Lufthansa var effektive og fikset overnatting og booket oss om til Vietnam Airlines som var første mulighet videre, neste morgen. Ved hjemreise viste det seg at Lufthansa hadde litt for effektive. Når vi sjekket inn for hjemreise fant ikke Qatar Airways retur biletten vår. Lang historie kort, når det var ca 30 minutter til avgang hadde vi ordnet dette selv. (Fikk forøvrig utrolig lite/dårlig hjelp av Qatar Airways sine folk i Saigon).
Siden insjekk var stengt ville de ikke sjekk oss inn og hjelpe oss til flyet. Så vi endte opp med et døgn til i Saigon. Ønsker å få refundert utfgitene vi hadde.
Jeg har hatt lange mail utvekslinger med Qatar Airways, Doha om dette. De avviser blankt kravet uten å gå i diskusjon.
Noen formening til hvor jeg kan henvende meg for å få refundert. SAS/Lufthansa eller forsikringsselskapet ? Innspill på hvordan jeg best "vinkler" kravet ?
Eller vil flyselskapene påberope seg at jeg skulle ha sjekket bilettene 48 timer før avreise ? :)
Beklager litt lang post.