PDA

View Full Version : 12 000 miles på to helger


Dag Viking
24-10-2005, 02:12
Så er det på tide med noen milage runs igjen. Denne gangen falt valget på SFO og SEA som reisemål. Turen går med Northwest via både Memphis, Detroit og minneapolis, og jeg skal fly Airbus, Boeing og McDonnell Douglas!
Turene går første og andre helga i november, og tar meg et stort steg nærmere FB plat. Nødutgang på alle flighter er allerede sikret, så får jeg krysse fingre for 1.kl

Noen med gode tips for hva jeg må få med meg? Kamera blir selvsagt med!

Reiserutene er som følger


Saturday, November 5
Orlando International Airport TO Memphis International Airport
Flight: Northwest Airlines 957
Departure: November 5 6:30 AM EST
Arrival: November 5 7:31 AM CST
Class: Economy
Seat(s): 6A

Saturday, November 5
Memphis International Airport TO Minneapolis/St. Paul International
Airport
Flight: Northwest Airlines 447
Departure: November 5 9:40 AM CST
Arrival: November 5 11:49 AM CST
Class: Economy
Seat(s): 6F

Saturday, November 5
Minneapolis/St. Paul International Airport TO Seattle/Tacoma
Intl
Flight: Northwest Airlines 157
Departure: November 5 2:35 PM CST
Arrival: November 5 4:10 PM PST
Class: Economy
Seat(s): 17F

Saturday, November 5
Seattle/Tacoma Intl TO Detroit Wayne County Metropolitan Airport
Flight: Northwest Airlines 208
Departure: November 5 10:35 PM PST
Arrival: November 6 5:36 AM EST
Class: Economy
Seat(s): 20F

Sunday, November 6
Detroit Wayne County Metropolitan Airport TO Memphis International
Airport
Flight: Northwest Airlines 1858
Departure: November 6 6:27 AM EST
Arrival: November 6 7:24 AM CST
Class: Economy
Seat(s): 6F

Sunday, November 6
Memphis International Airport TO Orlando International Airport
Flight: Northwest Airlines 954
Departure: November 6 9:30 AM CST
Arrival: November 6 12:22 PM EST
Class: Economy
Seat(s): 7A



Friday, November 11
Orlando International Airport TO Minneapolis/St. Paul International
Airport
Flight: Northwest Airlines 585
Departure: November 11 7:30 AM EST
Arrival: November 11 9:55 AM CST
Class: Economy
Seat(s): 17F

Friday, November 11
Minneapolis/St. Paul International Airport TO San Francisco International
Airport
Flight: Northwest Airlines 361
Departure: November 11 11:43 AM CST
Arrival: November 11 1:44 PM PST
Class: Economy
Seat(s): 18A

Saturday, November 12
San Francisco International Airport TO Detroit Wayne County Metropolitan
Airport
Flight: Northwest Airlines 342
Departure: November 12 12:41 PM PST
Arrival: November 12 8:13 PM EST
Class: Economy
Seat(s): 17F

Saturday, November 12
Detroit Wayne County Metropolitan Airport TO Orlando International
Airport
Flight: Northwest Airlines 428
Departure: November 12 9:18 PM EST
Arrival: November 12 11:49 PM EST
Class: Economy
Seat(s): 17A

EB
24-10-2005, 06:45
I Seattle bør det vel bli et Scanair treff... På den første Starbucks filialen som ble åpnet...

OMW
24-10-2005, 07:35
Det er allerede avtalt for SFO også :up:

Dag Viking
24-10-2005, 07:57
Høres bra ut:up:

LN-BRK
28-10-2005, 22:59
Hvorfor flyr du så mye rundt omkring?

Dag Viking
29-10-2005, 03:17
-Fordi jeg har lyst til å se meg litt rundt i dette landet når jeg først bor her. Senere blir det nok andre reisemål som må utforskes.

-Det er utrolig billig å fly her

-Jeg vil få såpass med miles at jeg har til gratis bryllupsreise på 1.kl for to personer. Det koster kjapt 150 000kr om man skal kjøpe det, så hvorfor ikke svi av noen dollar mens jeg er her og bare betale flyplassavgifter senere.

-Jeg får makk i ræva av å være på samme sted over lengre tid

Svar godt nok?:thumbup

Dag Viking
01-11-2005, 19:19
NW er snille, og har allerede nå, 4 dager før turen, oppgradert med på 2 av 3 flighter vestover, MCO-MEM og MSP-SEA. DC9 ser helt umulig ut, 1.kl er booket full. Det gjør ikke noe, siden det er minimal forskjell på 1.kl og nødutgang i det flyet...
Reisefeber!
Returen ser ikke så bra ut for SEA-DTW, men de to siste flightene bør jeg få sete foran.
Nydelig at NW behandler en Flying Blue akkurat på lik linje med en WP elite!!

Dag Viking
07-11-2005, 09:42
Da er jeg tilbake fra første tur. Det hele gikk smertefritt, og ble en finere tur enn forventet. Lur som jeg er, sov jeg bare 1.5 time natta før turen, så de to siste flightene sov jeg mer enn jeg var våken.

MCO-MEM og MSP-SEA ble oppgradert 5 dager før avgang
MEM-MCO ble oppgradert 3 dager før avgang
DTW-MCO ble oppgradert ved OCLI 24 timer før avgang
MEM-MSP og SEA-DTW ble oppgradert ved gate

Avgang 6.30 fra MCO var veldig tidlig, og jeg satte meg i bilen kl 4. Jeg prøvde å sjekke inn på automat, men fikk feilmelding. Sikkert pga oppgraderingene, det samme skjedde i IAH i september. Ingen ventetid på skranke, og 15 min senere var jeg ved gaten. Litt skremmende når man faktisk begynner å kjenne igjen TSA-folk og GA, det har blitt for mye reising i det siste.:lol

Mørkt kl 6 om morgen i Florida, men temperaturen var fine 18 grader

EB
07-11-2005, 09:44
Reiser du kun for å opptjene mer miles?

Dag Viking
07-11-2005, 09:48
1A på denne flighten. Ikke et sete jeg kommer til å velge igjen, det er rett og slett for liten benplass selv med cutout i bulkhead. Servering av drikke før avgang, og drikke og muffins i lufta i beste SAS stil

Flytiden til MEM var ca 1.5 time, og vi både tok av og landet på rute. Etter landing i MEM så jeg at flighten til MSP var kansellert. Jeg fant en skranke og fant ut at jeg var booket på neste flight, 1.30 etter den avlyste. Ikke noe problem, jeg ville rekke SEA-flighten uansett. Dessuten var den senere flighten også en DC9. Jeg sjekket med non-rev-tlf til NW, og den sa at bare 25 av 100 seter var booket.

Reglene til skyteam sier at man har adgang til lounge dersom man er elite og har en internasjonal skyteam-billett. På flyertalk har noen nevnt at dersom man er FB elite så kan man få adgang til World Club selv på en innenlandsbillett. Med 3 timer å slå ihjel så bestemte jeg meg for å prøve. Ikke noe problem i det hele tatt, og dermed var frokosten sikret. Her er et bilde derfra

Dag Viking
07-11-2005, 09:53
Originally posted by EB


Reiser du kun for å opptjene mer miles?

Denne turen var kun for å sikre meg platinum til neste år ja. Og selvsagt for å smake på ekte Seattle øl:up:

World club var ganske fint, trolig den beste loungen jeg har vært i. Mye stein og tre, samt flere peiser.

EB
07-11-2005, 09:55
Er det World Club i Seattle på bildet? Utrolig bra utsikt fra den loungen i forhold til SAS sin som ligger en etasje under bakken...(...men den har jo norske aviser som jo er et stort pluss!!!)

Dag Viking
07-11-2005, 09:56
Det har blitt veldig mye airbus og boing dette året, men endelig var det på tide med et skikkelig fly. DC9 har 2-2 seating foran, men setene er ganske tynne og bare 34" pitch. Likevel helt greit for 2 timer, og støyen er mye lavere enn 319 og 320

Dag Viking
07-11-2005, 09:58
Originally posted by EB


Er det World Club i Seattle på bildet? Utrolig bra utsikt fra den loungen i forhold til SAS sin som ligger en etasje under bakken...(...men den har jo norske aviser som jo er et stort pluss!!!)

Nei, WC i SEA fikk jeg ikke besøkt. Den stengte kl 15, en time etter at jeg ankom. Jeg tilbrakte heller tiden et annet sted (mer om det litt senere)
Bildet er fra Memphis

Her er et bilde av setene i DC9'ern

EB
07-11-2005, 09:59
DC-9 må være noe av det peneste som flyr og den kler den nye nwa designen meget godt...:up:

Dag Viking
07-11-2005, 10:02
Og så et bilde fra cockpit. Ikke akkurat EFIS, EHSI, ECAM ol

Ganske likt MD80 simmen jeg prøvde i IAH egentlig

Dag Viking
07-11-2005, 10:11
Originally posted by EB


DC-9 må være noe av det peneste som flyr og den kler den nye nwa designen meget godt...:up:

Definitivt. Lyden er også grom, jeg snur meg hver gang jeg hører en MD80 eller DC9 ta av. I dag så jeg forresten en DC9 gjøre power-back i Memphis, det har jeg aldri sett før!

Jeg må innrømme at turen med DC9 var noe humpete. Om det var værforhold, manuell flyging eller en autopilot som ikke er like bra som 757 og 320 vet jeg ikke, men det var faktisk en stor forskjell. Lydnivået foran i DC9 er derimot nydelig!

Ankomst og avgang på rute, noe som ga meg en god time i MSP. Avgang var fra ytters i F-concourse, så da hadde jeg bra utsikt til 744 som skulle til NRT. Det er alltid noe spes med å se en fulllastet jumbojet ta av!

Som vanlig var det drikke-servering før avgang. Det var listet som snack-servering, men det vet man jo aldri hva innebærer, så det ble en kjapp tur innom burger king og litt angus beef før avgang.

Maten var helt greit, kyllingsandwich med store stykker kyllingbryst! Cabernet ble drikken min, sammen med club soda.

EB
07-11-2005, 10:14
Har opplevde "power back" selv med Eastern og sett AirTran gjøre det også...

Dag Viking
07-11-2005, 10:15
Noe har skjedd med kameraet mitt, for alle bilder med mye lys får et rosa-skjær over seg. Bildene fra ødelandet over Montana ol ble derfor helt mislykket.

Vi ankom SEA på tid, 1610, og flyet skulle stå der til 2235 da det skulle til DTW. Litt overraskende at et fly står så lenge på bakken på en utestasjon.

Jeg ruslet litt rundt, og fikk med meg SAS 340 som kom fra CPH. Lenge siden jeg har sett eller fløyet med denne fuglen nå.. Må si jeg savner den litt!

Dag Viking
07-11-2005, 10:18
Jeg tok toget til hovedterminalen, gikk ut gjennom sikkerhetskontrollen, og sjekket inn på nytt. Så tuslet jeg litt rundt og tok litt bilder og så på fly og damer. Må si at nivået er mye bedre ALLE andre steder enn Daytona.

Her er 757'n jeg fløy med, samt 744 til går til LHR. Av en eller annen grunn trodde jeg at det var 777 BA brukte, men så feil kan man ta. Blå 737 med winglets fra WN blir visst mer og mer vanlig. Kan ikke si at jeg savner brunfargen!

Dag Viking
07-11-2005, 10:20
Så fant jeg et sted å spise. Seattle taphouse tror jeg det het. Det hadde store øltanker med drikke fra et lokalt mikrobryggeri, pyramid. Jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle velge, men fikk smake et lite glass av hver type før jeg bestemte meg. India pale ale er ikke min favoritt, men både den ufiltrerte og oktober ølen var veldig bra

Dag Viking
07-11-2005, 10:22
Og her er nok et bevis på at jeg ikke bare drikker miller lite. 6 grader og regn i SEA gjorde at et mer smakfullt øl frista!
Oktoberølet var veldig godt, og passet fint til kyllingvingene

Dag Viking
07-11-2005, 10:27
Jeg spurte ved gate om hvilken plass jeg var på ventelista for oppgradering. Flighten hadde vært utsolgt med P0 og F0 i over en uke, så jeg visste at det kom til å bli nærmest umulig. Jeg var nr 2, og fikk beskjed om å vente med å boarde. Midt under boardingen ble jeg ropt opp og fikk nytt boardingkort. Sjelden har det vært mer gledelig. 4 timer på økonomi, selv om det var nødutgang, frista ikke.

En kjapp GT før avgang, og vi tok av på tid. Det var ingen servering bortsett fra drikke og nøtter på denne turen, så jeg fikk 2 GT til før jeg sovna. Jeg må tydeligvis ha vært trøtt, for jeg våknet ikke før vi var på final inn til DTW

Før avgang var jeg en tur i cockpit og snakka litt med pilotene. Jeg ble litt overrasket over at cockpiten ser ganske annerledes ut enn CO sine 757. NW har single cue flight-director og ikke speed-tape. Det er sikkert bare en vanesak

Et lite nattbilde fra 757

Dag Viking
07-11-2005, 10:37
ca 50 minutter på å bytte fly i DTW er rikelig, selv om gatene ligger på motsatt ende av terminalen.
Også denne flighten var presis, og jeg hadde 2D i A320'n. Dette setet er mye bedre enn rad 1, så jeg ble definitivt en erfaring rikere. Trøttheten hadde for alvor begynt virke, og jeg sov fra gate til gate mer eller mindre.

2 timer i MEM var ikke akkurat noen ønskedrøm, men jeg fant en benk og sov en time til.
Dessverre så la jeg kamera i bagen på hylla, for vi fløy et skikkelig pattern etter takeoff fra 36R. Først over sentrum i Memphis, så downwind med nydelig utsikt til hele flyplassen. Lørdagen på vei oppover la jeg merke til hvor lite Fed-Ex fly som var der, tidlig på morgenen. Søndag formiddag var derimot rampene omtrent fulle.

Så sovnet jeg igjen, og sov til vi begynte nedstigningen til MCO. Nok en gang angret jeg på at jeg ikke hadde kamera i hånda, for vi gjorde et pattern til 36R. Nydelig utsikt og nydelig vær når vi fløy forbi flyplassen på downwind.

En liten oppsummering:
-Punktlighet var perfekt
-Service var god, ingen ansatte jeg kom i kontakt med så ut til å være preget av Ch11. Alle smilte og var i godt humør. Hyppig servering av drikke, ingen gikk og gjemte seg bak forhenget slik man ofte hører om
-Servering var helt grei. Muffins i stedet for nøtter hadde vært bra på de korte flightene og redeye.
-Komforten var også bra, god setebredde og bra benplass bortsett fra på DC9 og rad 1 på A320
-Ekstra pluss for adgang til WorldClub og oppgradering på samtlige flighter

Dag Viking
13-11-2005, 08:57
Da var neste "run" unnagjort. "Bare" 3 av 4 flighter ble oppgradert, men skal ikke klage likevel. Det ser faktisk ut til at NW har fått et bedre produkt etter de gikk Ch11, både med tanke på service og mat. Maten jeg fikk MCO-DTW-SFO var imponerende, mer om det senere. Det er heller ikke mulig å merke at de ansatte lever i en ustabil hverdag, service er på topp fra ende til annen.

Litt bilder fra turen og SFO kommer i morgen...

EB
13-11-2005, 09:27
Som vanlig så gleder jeg meg stort til bilder og rapport...:up:

Dag Viking
14-11-2005, 03:07
Nå har jeg funnet ut hva som er galt med kameraet mitt. Det har en sony billedbrikke, og de blir dårlige etter 2-3 år, noe som forsterkes ekstra ved høy temperatur og fuktighet. Heldigvis dekkes det av garantien, så jeg håper bare at jeg får kamera tilbake til jeg skal hjem til jul. Uansett, det ble ikke så mange bildene på turen, spesielt ikke i dagslys. Noen ok ble det likevel, og de kommer ganske så snart

Fredag: Opp kl 4, avgårde til MCO kl 5. Inne i terminalen 6.20, noe som er i grenseland for en flight 7.30. Kø ved innssjekk, og den gikk ganske så tregt. Kom til ca 6.35 og fremførte ærendet mitt..

Jeg hadde fulgt med flightene mine dagene før avreise, og MSP-SFO sto som F0 P0 i flere dager, mens Y gikk nedover og endte på Y1 ved avreise. Så sjekka jeg med nonrev-tlf til NW, og der fikk jeg vite at de var oversolgt med ett sete på denne flighten. MCO-DTW og DTW-SFO hadde P3 F3 og P2 F2, så planen min var å endret reiseruten og dermed sikret en oppgradering på den "lange" flighten..

Samtalen gikk omtrent som følger:

-I'm going to SFO, and the MSP-SFO flight seems very full, so i wonder if you want me to go through DTW instead, if you have first seats available?
-That will get you to SFO an hour later, is that ok?
-No problem
-Ah, it seems as we are overbooked. Do you know anyone on that flight, since you want the re-routing?
-No
-You just want to help us then?
-Yes
-That is so nice of you. We do have seats for you up front on both flights. Where do you want to sit?
-Window please, other than that, it does not matter....
-You're the nicest person I've met today... Have a nice flight, and a nice weekend in SFO

Det gjelder å holde seg inne med personalet, det kan jo komme til nytte senere.

Sikkerhetskontrollen var en skikkelig ZOO denne morgenen. Heldigvis gikk flyet til DTW 40 minutter senere enn flyet til MSP, for køen gikk i slynger inne i terminalbygningen. Folk løp rundt, og flere eldre begynte å grine. Ikke akkurat imponerende av TSA. Likevel så tok hele kø-ståingen og sikkerhetssjekken under 20 minutter, så jeg hadde rukket MSP-flighten uansett.

Preboarding av 1.kl som vanlig, på rute. Bare eplejus på meg så tidlig på morgenen, alkohol får vente til etter middagstid. For første gang har jeg sett kø for take-off på MCO, det ble utført vedlikehold på 36R så 36L ble brukt til både TO og landing. Det var likevel ikke snakk om mer enn 3-4 minutter.

Etter takeoff så vi ned på flyplassene Sanford, Deland, Daytona, Ormond Beach og Flagler. Været var nydelig, ca 20 grader og blå himmel kl 8 om morgenen.

Her er Deland, DED. Dette er flyplassen det norske fallskjermhopping-landslaget bruker til trening når de er i Florida. Jeg har hatt noen turer dit selv, med både C172 og Seneca, men holder meg helst unna. Med så høy fallskjermaktivitet er det litt skummelt. Tidligere i år fikk en hopper kuttet av begge bena av et fly i lufta, og han døde senere

Dag Viking
14-11-2005, 06:21
Så var det klart for frokost. Dette var den beste frokosten jeg har fått ombord på et fly, SK transatlantisk biz, CO transatlantisk bizfirst og CO transcon first innkludert.

Fruktfat med melon, ananas, jordbær og blåbær, sammen med eggerøre, stekte rollerburgere og poteter, varmt rundstykke og philadelphia, fulgt av youghurt. Drikke var melk og appelsinjus, og selvsagt kaffe.

10+ til NW dette, spesielt imponerende for en flight på 2:20

Dag Viking
14-11-2005, 06:30
Det var nydelig vær hele veien, så jeg tok et par bilder. Rimelig spesielt terreng når man kommer et stykke nordover

Dag Viking
14-11-2005, 06:43
Ankomst til DTW på rute, dvs en time til neste flight.
MCO-DTW var forresten en 757-300, som har blitt min favoritt. Samme hvor man sitter i førsteklasse så er den mye stillere enn 737 og A32X. Bare foran i MD80 og 90 er like bra.
DTW-SFO var en 757-200. Litt mer støy, men ikke plagsomt. Rad 3 av 6 hjelper også, og når man setter på seg sennheizer ANR så blir det bare perfekt!

Avgang fra DTW var presis, og snart var vi på vei vestover. I følge flight-info skulle det serveres lunsj. Tidligere har jeg skjønt at NW liker å servere kylling, og nå var det klart for kyllingtortilla!
Mange store kyllinbiter, ost, mais, paprika, løk, ris og tortilla ble servert sammen med salat, salsa og sjokoladekake. Nok en gang supert på smak. Cateringen har blitt bedre etter CH11! Servicen er som vanlig meget bra. Ingen sure miner i det hele tatt. Kan ikke huske å ha blitt møtt med slik varme og serviceinnstilling på noen av mine flighter i Europa.

Inn mot SFO var det en del skyer, så fikk ikke sett så mye som jeg hadde håpet. Ta bilder gadd jeg ikke siden kameraet funker så dårlig. Ankomst var på rute, og etter en stund satte jeg kursen mot sentrum med BART. 5 dollar for en T-bane er litt stivt..

Dag Viking
14-11-2005, 06:49
Så rusla jeg litt rundt i SFO, en veldig koselig by. Ikke spesielt store avstander, og byen minner mest om en norsk by. Bergen var det første som slo meg, med ganske trange gater og en del bakker. Her er et bilde som viser litt av bergensfølelsen

Dag Viking
14-11-2005, 06:53
Senere gikk jeg opp til et tårn, Coint tror jeg det het. Der har man utsikt til både Golden Gate, Alkatraz og downtown. Jeg tok en del bilder, her er ett av Bay Bridge

Dag Viking
14-11-2005, 07:03
Så ble det en runde i Chinatown før jeg endte på en italiensk restaurant. Mange koselige steder med uteservering!

Senere traff jeg OMW, som tok meg til Fishermans Warf, og en liten guidet biltur.

Turen tilbake til Florida er ikke så mye å skrive om. Sete 16C er kanskje det beste økonomisetet i 752, takk seatguru. Midtgang ved L2, dvs ubegrenset benplass. Minuset er traller og personer som skumper borti i midtgangen, og folk som står i dokø like foran deg. To ganger ble det servert drikke, og snackbokser var til salgs for 5 dollars.

Avgang på rute, ankomst 10 min tidlig.

75 min å slå ihjel i DTW ga meg muligheten til å besøke en worldclub. Kl 20 en lørdagskveld var bare den store midt i terminalen åpen. Den var veldig lik WC i Memphis med tanke på materialer, tilgjengelig utstyr som tv, internett ol, og tilgjenglig drikke og snacks.

Alt i alt må jeg si at WC er meget bra, men vinutvalget og kvaliteten kunne vært bedre.

Siste flight tilbake til MCO var med en 753, sete 1A. Stor cutout på venstresiden gjør at dette er det beste setet i flyet. Sent på kveld betyr bare drikke og snacks-servering, men det er sikkert greit for de fleste.

En kort oppsummering:
-Presise flighter
-Meget bra service fra ende til annen, og spesielt av cabin crew
-De to måltidene jeg fikk var veldig bra
-San Francisco skal definitivt besøkes på nytt, en utrolig koselig by!

EB
14-11-2005, 07:05
Igjen flott reportasje... Godt å lese noe fra en skikkelig fan og lojal sådan. Har man ført s funnet sitt selskap, er hyggelig mot personalet så går det ofte veldig bra. Enten det er NW, SAS eller andre...tror nå jeg!

Dag Viking
14-11-2005, 07:10
Sant det. Men jeg vil ikke påstå at jeg er en spesielt trofast kunde. CO er førstevalget for transatlantisk på biz, NW for innenriksflighter i USA, SAS på innenriksflighter i Norge samt intra-europeisk. Dessuten tror jeg at det går mot AF på økonomi transatlantisk over nyttår, de serverer jo ekte sjampis i alle klasser! SAS er dessuten meget bra på transatlantisk, men med 100% ekstra bonuspoeng med flying blue plat er det rett og slett ikke aktuelt nå. Men som den kjente østerriker sa det, I'll be back!

Dag Viking
17-11-2005, 22:52
Nok en gledelig overraskelse. Kvinnen som sjekket meg inn i MCO må ha endret deler av billetten min. Vanligvis er FF-oppgradering i R-bucketen, men jeg må tydligvis ha fått P eller F klasse på min. Jeg fikk nemlig miles i henhold til at billetten MCO-DTW-SFO var på første klasse, dvs ca 2000 miles ekstra.

Dette har vært et aktivt år, og jeg ender på ca 110 000 miles på kontoen. Det er mer enn en gratisreise Norge-USA på første klasse....

EB
18-11-2005, 07:27
God tur? Ikke ofte vi har rapporter fra 1. klasse...:)

Dag Viking
18-11-2005, 07:37
Nei, jeg skal spare til jeg har 260 000, og heller ta med meg noen. Ikke til USA, trolig til østen et sted. Til neste år blir det økonomi hitover i januar, tilbake til norge i september og hjem på påskeferie. Sommerferien blir det nok CO igjen, om tilbudene er like gode som i fjor.

EB
23-11-2005, 07:03
Hva ble kostanden for å få disse ekstra poengene?

Dag Viking
23-11-2005, 07:12
Billettene kostet vel ca 250 dollar pr tur.
De var som en slags belønning til meg selv..
Seattle-turen var ikke så spennende, men SFO var meget bra!

EB
23-11-2005, 21:46
Billigere eller dyrere enn å kjøpe poengene direket slik man kan på EuroBonus?

Dag Viking
24-11-2005, 00:21
Totalt fikk jeg over 22 500 poeng på de turene .
Nå er det halv pris hos Eurobonus, og da er satsen €385 for 20 000 poeng. I bunn og grunn så blir prisen omtrent den samme, men jeg får level miles (grunnpoeng) og reisen på kjøpet.

Poenget med turene var ikke først og fremst å få poeng, men å nå platinum. Det betyr 100% (som flying blue ) eller 125% (som world perks) ekstra poeng for alt jeg flyr frem til mars 2007. Eurobonus gir 25% ekstra for sine gullmedlemmer :jumpin

Tre turer over dammen pluss litt reising i USA til neste år gir kjapt over 120 000 poeng til neste år, selv om jeg bare reiser på billigbilletter!:laola

LCH
26-11-2005, 18:29
Originally posted by Dag Viking


Billettene kostet vel ca 250 dollar pr tur.
De var som en slags belønning til meg selv..
Seattle-turen var ikke så spennende, men SFO var meget bra!

Hvor kjøper du billettene? NW skal jo ha flere hundre $$$ for en t/r MSP-FLL jo!

Dag Viking
26-11-2005, 22:17
NWA.COM
Husk at billetter somregel er dyrere ut fra en hub, enn gjennom en hub. MCO-DTW-IAH med NW var billigere enn MCO-IAH med CO.
Har søkt litt på nwa.com, og funnet ut at det ikke er lurt å bestille lang tid i forveien. 2-4 uker er det optimale. Lenger tid i forveien gir bare bookingklasse H, som er nest dyreste økonomi.