Log in

View Full Version : Meg, 'Cartman' og en lang en med store baller.


LN-MOW
24-10-2005, 01:03
Loerdag morgen klokken 04.30 satte jeg nesen soerover til Fort Benning, som ligger langt soer i Georgia, for aa ta meg av en ATA 757-300 som skulle ta flere soldater til Kuwait.

Men det var ogsaa et par andre greier der - denne ble visst brukt til kommunikasjonsoppdrag. Merk: Ingen kjennetegn. Hysssssjjj....... :smokin

http://www.seaspotter.com/flypics/LSF051023/001.jpg

Denne Herc'en sto forlatt i et hjoerne...

http://www.seaspotter.com/flypics/LSF051023/002.jpg

'Cartman' kom tidlig paa morran for aa gjoere noen dropp av fallskjermsoldater under trening. Han gjorde minst fem dropp mens jeg var der.

http://www.seaspotter.com/flypics/LSF051023/003.jpg
http://www.seaspotter.com/flypics/LSF051023/004.jpg
http://www.seaspotter.com/flypics/LSF051023/005.jpg


http://www.seaspotter.com/flypics/LSF051023/006.jpg
Vi hadde omtrent hele tarmac for oss selv.

http://www.seaspotter.com/flypics/LSF051023/007.jpg
Lasting paa militaert - rett fra lastebil.

http://www.seaspotter.com/flypics/LSF051023/008.jpg
Boardingtime

http://www.seaspotter.com/flypics/LSF051023/009.jpg
Cartman kan skimtes i det fjerne.

http://www.seaspotter.com/flypics/LSF051023/010.jpg
Bye bye .... :hi2

OMW
24-10-2005, 01:30
Greit å ikke stå i kø opp trappa der vel..

EB
27-10-2005, 18:28
Mye håndbagasje på soldatene...

LN-MOW
27-10-2005, 19:57
Jaevlig mye. Derfor tar det 45 minutter aa boarde 109 pax.....
Var ikke plass til mye mer i lasterommene heller.

EB
27-10-2005, 20:01
m.a.o man hopper over sikkerhetsregler som f.eks max et stykk håndbagasje pr person.... :naughty:

LN-MOW
27-10-2005, 21:16
Selv ikke 'Kun ett vaapen per person' gjelder... :p

'Ladies and Gentlemen, in preparation for takeoff, all weapons must be stored under the seats in front of you and not in the hatracks'. (Ekte annonsering).

EB
28-10-2005, 06:11
Blir på en måte ikke like troverdig når man i neste øyeblikk krever kun et stykk håndbagasje av sivile for sikkerhetens skyld... :naughty:

CK
28-10-2005, 09:50
stygg helning på tarmac der...
ikke fortell Stavanger Aftenblad om "fangetransportblimpen"!!!!:spin: :wow:

LN-MOW
29-10-2005, 03:51
Originally posted by EB


Blir på en måte ikke like troverdig når man i neste øyeblikk krever kun et stykk håndbagasje av sivile for sikkerhetens skyld... :naughty:

Det er liksom ikke helt samme type operasjon, da .......

EB
29-10-2005, 20:17
Nei det er jo snakk om FORSKJELLIGE TYPER mennesker som skal inn i samme B757...:naughty:

LN-MOW
30-10-2005, 02:54
Det er snakk om en militaer troppetransport, EB ... ikke rutefly ... grunnen til at de chartrer fly er nettopp at de skal faa med seg rasket sitt ... og 109 pax er omtrent max paa en 753 foer vi maa begynne aa laste i setene.

EB
30-10-2005, 07:31
Ser også forskjellen på ruteflyvning/militærtransport u- men i et sikkerhetsperspektiv/nødsituasjon så er det vel ikke så stor forskjell...

Falcon
30-10-2005, 20:23
Har krigerne med seg personlig ammo, eller går slike ting på pallene?

LN-MOW
31-10-2005, 00:31
Originally posted by EB


Ser også forskjellen på ruteflyvning/militærtransport u- men i et sikkerhetsperspektiv/nødsituasjon så er det vel ikke så stor forskjell...

Det er akkurat samme sikkerhetsregler som gjelder. Men med 109 pax paa en 247-seter har man plass til litt mer haandbagasje per hode .....

Ammo finnes normalt ikke ombord - det faar de utleverert naar de kommer frem. Ellers behandles det som 'vanlig' Dangerous Goods.

EB
31-10-2005, 05:45
Så på flighter som ikke er fullbooket (og de finnes det jo noen av)så tillater man mer håndbagsje?

LN-MOW
31-10-2005, 12:04
La oss si det paa en annen maate ... de bruker sjelden mer en ca 50% av setene. Og det er for at man skal faa plass til kabinbagasje - og 'vanlig' bagasje. Det er ikke uvanlig at man maa ta seter til hjelp for aa faa med all bagasjen. Duffelbagger er fine aa laste 'oppe'.

EB
01-11-2005, 07:31
Helt greit... Poenget mitt er at da blir det vanskelig å håndheve reglene på flighter som går halvfulle med sivilie pax...

LN-MOW
01-11-2005, 12:24
Dette er ikke engang som aa sammenligne epler og appelsiner .... :sarc
Hvis du charter en 757 til deg selv, ville du akseptert at operatoeren sa at du bare kunne ta med deg en stresskoffert? Don't think so.....

EB
01-11-2005, 13:14
Sorry! Er nok bare jeg som er dum som ikke ser forskjell på en nødsituasjon/evakuering på en sivili og en militær flight!

LN-MOW
01-11-2005, 14:30
Eivind, naa gjoer du deg dum! Har man en evakuering, saa tar man ikke med seg sin haandbagasje. Den blir igjen ombord, akkurat som under en sivil flyvning. Haandbagasjen stues i hattehyller og under setene som vanlig. I noen tilfeller tar man ubenyttede seterader til hjelp. Man klatrer meg bekjent ikke gjennom disse ved evakuering.
Maa kjerra evakueres, forlater man sine seter og foretar en forskriftsmessig roemming etter FAA's direktiver gjennom naermeste noedutgang.

Det er akkurat samme sikkerhetsregler som gjelder, enten det er privatcharter, milcharter eller rutefly. Men har du 'privatfly' bestemmer du selv hva du kan ta ombord - saa lenge sikkerhetsreglene ikke brytes. Dette er ogsaa aarsaken til at selskaper som Netjets blomstrer - businessreisende er lei av koer, TSA, begrensninger og mistet bagasje. De leier eget fly.

Er dette klart nok?

EB
04-11-2005, 08:24
Men nå kom du plutselig med mye mer info om hvor bagasjen ble stuet ombord... Da blir bildet annerledes og jeg er enig med deg...