PDA

View Full Version : OSL-KRS: Sterkt redusert i Juli?


Bizflyer
18-04-2011, 14:33
Sitter og ser på mulige reiseruter for en liten tur som av sluttes i starten av juli. Trenger et legg OSL-KRS da jeg planlegger å komme inn tidlig til OSL.

Ser til min overraskelse at første fly OSL-KRS søndag 3 juli er kl 1705. På mandag går første fly til KRS 14:35. Og det går kun 2 SK fly om dagen.

Har dette vært vanlig før? Jeg vurderer da heller å ta bilen t/r Oslo enn å sitte på OSL i 7-8 timer!

BF:angry:

Boeing_fan
18-04-2011, 14:46
Hva med DY, de har avgang fra OSL 15:25. Det er da litt bedre hvertfall? Ellers så er det jo også en haug med buss selskaper som opererer mellom Oslo og Kristiansand, evt. som du sier kan du jo kjøre selv også.

RWY 24
18-04-2011, 14:49
Jeg vurderer da heller å ta bilen t/r Oslo enn å sitte på OSL i 7-8 timer!

BF:angry:
Hva med å tilbringe 5-6 timer i vår flotte hovedstad i steden? Sånn i tilfelle det ikke skulle ordne seg, mener jeg. ;)

Someone
18-04-2011, 14:53
Har dette vært vanlig før?

Kort sagt: Ja

I feriene (jul, vinter, påske, sommer, etc) kuttes det alltid på OSL-KRS. Dette er normalt en rute med mye forretningstrafikk, og i feriene rammes da etterspørselen og kraftige kutt i tilbudet blir da resultatet.

Bizflyer
18-04-2011, 15:09
Hva med DY, de har avgang fra OSL 15:25. Det er da litt bedre hvertfall? Ellers så er det jo også en haug med buss selskaper som opererer mellom Oslo og Kristiansand, evt. som du sier kan du jo kjøre selv også.

Blir dyrere å måtte kjøpe DY billett når man er på en bonusbillett med SK. Så da spiller halvannen time til lite i det store og det hele!

Hva med å tilbringe 5-6 timer i vår flotte hovedstad i steden? Sånn i tilfelle det ikke skulle ordne seg, mener jeg. ;)

Etter 2 uker på reise og en natt på flyet, frister ikke noen timer i hovedstaden noe særlig. Har sett alt der før allikevel. I en sånn situasjon vil man helst hjem så fort som mulig.

BF:cool2