Log in

View Full Version : WF LN-WFU (msn 534) - status


GF1
21-10-2005, 19:38
Følgende opplysninger er å finne på dagens postjournal fra Luftfartstilsynet:

Dok.dato: 19102005
Fra: Widerøe's Flyveselskap ASA
Sak: LN-WFU - flytekniske forhold 2001 - 2005
Dok: LN-WFU - Amnodning om 24 bits ICAO Code

Skal man utvide flyparken, eller er en av de "gamle" på vei ut?

GF1
21-10-2005, 21:36
Alle -100-fly pleier å få LN-WI.. , og det er vel allerede uttalt at LN-ILS skal bli LN-WIT?

Stone
22-10-2005, 15:02
Hmm... det har jeg også hørt.

Men WFU gir jo litt andre assosiasjoner, da... (Withdrawn From Use) :D

Olebno
22-10-2005, 15:56
WFU er en -300 sn 534 eller var det 543. Har tidligere gått hos British European (FlyBe), men er nå på canadisk reg. Dette er en dry-lease for 6 mnd. Ventes til Bodø 3-4 nov for update,

LN-KGL
22-10-2005, 18:07
Originally posted by Olebno
WFU er en -300 sn 534 eller var det 543. Har tidligere gått hos British European (FlyBe), men er nå på canadisk reg. Dette er en dry-lease for 6 mnd. Ventes til Bodø 3-4 nov for update,


Det må være 534, siden 543 flyr for Augsburg. 534 har også vært en tur innom Air Southwest et par måneder på vårparten før den gikk til Canada for lagring i juni.

CK
24-10-2005, 20:44
LN-ILS blir LN-WIT ( http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=7150 )

EB
27-10-2005, 18:38
Men hvorfor leaser de inn dette flyet i 6 mnd?

EB
27-10-2005, 19:58
Finnes det planer i WF om ekspansjon? Nye fly?

GF1
28-10-2005, 18:51
Det er tydelig at sifrene i serienummeret er vanskelig å holde på rett plass, ikke bare for olebno.
Dagens postjournal inneholder blant annet følgende poster:

Dok.dato: 21102005
Fra: Widerøe's Flyveselskap ASA
Sak: LN-WFU - registrering av luftfartøy
Dok: LN-WFU - registrering av luftfartøy - Dash 8,311 - SIN534

Dok.dato: 25102005
Fra: Widerøe's Flyveselskap ASA
Sak: Widerøe's Flyveselskap - utvidelse av DHC-8 flyflåten
Dok: Søknad om godkjenning for utvidelse av DHC-8 flyflåte og om godkjenning av vedlikeholdsordning for fly DHC-8-311 serienummer 543 (LN-WFU)

Og for liksom å forvirre oss ytterligere blandes også LN-WFT inn:

Dok.dato: 26102005
Fra: Widerøe's Flyveselskap ASA
Sak: Widerøe's Flyveselskap - utvidelse av DHC-8 flyflåten
Dok: Søknad for utvidelse av flåten - LN-WFT

(Jeg regner med at den siste bare er avlutningen på en eldre sak)

Dagens postjournal finner du her (http://www.luftfartstilsynet.no/Internettarkiv/postjournal/ojD25102005-27102005.htm) - linken hos Luftfartstilsynet er ikke korrekt.:naughty:

Olebno
04-11-2005, 13:47
LN-WFU er sn 534 ex G-JEDE. Kommer til Bodø i løpet av helgen på Canadensisk .reg.
Skal etter planen settes i trafikk fra 1/12.

CK
04-11-2005, 14:21
Ole Bjørn - da må du ut i hangar'n og ta bilde!

Her er'n i British European/flyBe.-farger i DUB 2003 (http://www1.airpics.com/search/search.php?string=G-JEDE+kamhaug&si=0&count=10&st=3&ar=2). jeg fløy den DUB-EXT. På siste bilde ses ryggen til avtroppende rutesjef Arvidsson!

Olebno
04-11-2005, 14:54
Vi får prøve. Hangar er off limits for meg. SRA osv... Dessuten, kjerra kommer helhvit. Kjedelig spør du meg :biggrin :biggrin
WIT ex ILS planlegges i trafikk rundt 14dec. Starter i "Avinor" farger og blir malt om ut på nyåret.

CK
09-11-2005, 11:00
olebno har rapportert at WFU er på vei fra REK nå - forventes ankomme BOO 16:00 i dag som C-FFMZ.

CK
05-12-2005, 10:56
WFs "nye" Dash 8-300 ankom BOO for flere uker siden - er det ingen som har sett'n??

Green1
05-12-2005, 12:18
Visst har vi sett den..... Røde motorer og rød hale.....ikke helt WF stil. Kanskje skal jeg gå en tur i garasjen å ta bilde av den ?

Savipix
05-12-2005, 12:20
Ja tack!

Lennart
05-12-2005, 12:29
Farlig reg det der WFU (Withdrawn From Use )

HMWK
05-12-2005, 21:08
Ja, på tide å poste et bilde snart!

CK
06-12-2005, 08:22
Originally posted by Green1


Visst har vi sett den..... Røde motorer og rød hale.....ikke helt WF stil. Kanskje skal jeg gå en tur i garasjen å ta bilde av den ?

Hadde jo passet fint nå før jul....

Green1
06-12-2005, 08:45
Chill.......det er ikke så enkelt. Dette huset her er jo det reneste Fort Knox - det er ikke bare å spasere inn i garasjen... (og dessuten glemte jeg hele greia i går.....) Skal prøve å gjøre en innsats i dag

Green1
06-12-2005, 09:24
Lettere demontert, så det ble jo ikke veldig fine bilder - men dere får jo et inntrykk av hvordan den ser ut.........

Green1
06-12-2005, 09:28
Og ett til....

Green1
06-12-2005, 09:30
Og enda ett....

CK
06-12-2005, 09:43
takker og bukker!!!

slowandsilly
06-12-2005, 11:26
aha...

nok et WF paint scheme!

Flott eller tobb som jeg pleier å si!

Hvor mange finnes det nå? 5-6 stykker? Trodde BU var Norgesmester for noen år siden, men mener WF bestemt er i ferd med å ta kaken!

brgds

LCH78
06-12-2005, 11:44
Er vel bare 3 forskjellige da.. samt at dette flyet er innleid for 6mnd etter det jeg har skjønt, og da er det jo igrunnen bare tull å male det om eller?

LN-KGL
06-12-2005, 12:08
Er det ikke fire da?
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/800/Wideroe/LN-WIR_oldCS.jpg
Den gamle

http://www.plane-spotter.com/Jpegs/800/Wideroe/LN-WII_at_TRD.jpg
Den nye

http://www.plane-spotter.com/Jpegs/800/Wideroe/LN-WFC_at_TRD.jpg
Den grå

http://www.plane-spotter.com/Jpegs/800/Wideroe/LN-WFT_at_OSL.jpg
Den hvite (eller var det den stille?)

CK
06-12-2005, 12:22
Neida, LCH - det er ikke bare tre designs...

- WFU
- full ny WF med grønne motorer
-full ny WF med hvite motorer
- full gammel WF
- gammel WF med wideroe.no
- hvit med widere.no
- kremfarget med Widerøe-logo og måka (gammelt design)

Det skulle bli 7 om man er skikkelig (KOG-)pirkete....

slowandsilly
06-12-2005, 15:08
ja ikke sant...

Og ser man på halen til WFT kan man observere at "vingen" er malt i annen grønnyanse enn den skal ifm "ny profil". Og det vil jeg kalle god gammeldags slurv ala "Det var den grønnmalingen vi hadde i hangaren" (!)

Synes det er leit at WF ifm med designoppgraderingen i 2002/3 ikke har gjort mer enn pr i dag. Enkelte av maskinene ser ikke særlig vakre ut! Men det var faktisk verre med WIP/R før de ble malt, de som så ut som de fløy for den russiske fiskeriflåten!!!

:sarc :sarc

CK
06-12-2005, 15:15
er ikke måken på halen en decal??

ENGM RAMP
06-12-2005, 16:04
Noen som vet hvor denne maskinen kommer fra da?

Og hvor gammel den er?


:hi2

LN-KGL
06-12-2005, 16:15
WFT er ikke noen gammel maskin
MSN: 532
Første tur i luften: 20 juli 1999
Levert til Jersey European Airways 3. oktober 1999 som G-JEDC (fikk flybe-farger på ettersommeren 2002)
Slettet fra britisk register 13. april 2004 (trade-in for Q400)

LN-MEH
06-12-2005, 20:23
Originally posted by CK


Neida, LCH - det er ikke bare tre designs...

- WFU
- full ny WF med grønne motorer
-full ny WF med hvite motorer
- full gammel WF
- gammel WF med wideroe.no
- hvit med widere.no
- kremfarget med Widerøe-logo og måka (gammelt design)

Det skulle bli 7 om man er skikkelig (KOG-)pirkete....

Og hvis man skal være enda mer pirkete så fins det flere kombinasjoner med bytting av motordeksler mellom flyene.LN-WFC har grønt bak på motorene(rundt eksosrørene)
mens LN-WFB har grønt luftinntak på høyre side begge disse er grå ellers,mens LN-WIM har nye farger med grønne motorer,men hvitt luftinntak på høyre motor.Det finnes kanskje enda flere kombinasjoner av dette...:up:

LN-MEH
06-12-2005, 20:49
Det øverste bildet til KGL viser jo LN-WIR som var en den eneste -100 til Widerøe med internett adressen på skroget istedenfor Widerøe.Den er nå i de nye fargene uten reklamen.De hadde jo også en -300 som hadde slik internett tekst,nemlig LN-WFR men den var uten striper på skroget.Den er som kjent ikke lenger i Widerøe flåte.Enda mere pirking med andre ord....:)

LCH78
06-12-2005, 22:16
og WIR har grønn fremre del av motordekslet mens WIM har hvit del.. så hvis man skal være pirkete så ender man jo fort opp i en 10-15 ulike ;)

LN-MEH
06-12-2005, 23:11
Originally posted by LCH78


og WIR har grønn fremre del av motordekslet mens WIM har hvit del.. så hvis man skal være pirkete så ender man jo fort opp i en 10-15 ulike ;)
Skal man være riktig så pirkete så skrev jeg i siste postingen på side 1 at WIM har hvit del på høyre motor(2 'eren)men nevnte ikke at WIR har grønn del.Men jeg fikk med meg at WFB har det.... :laola

LCH78
06-12-2005, 23:17
hehe.. vi er ikke så plaget med -300 serien her i Vadsø da ;) så sånne detaljer har jeg ikke fått med meg :)

LN-MEH
07-12-2005, 21:32
Ja du er vel inne på noe der ja....:up:

LCH78
13-12-2005, 08:58
Da rapporterer man live fra Brasseriet på Tromsø Lufthavn :)

Kom hit med WF933 og den ble parkert ved siden av LN-WFU :) Bildet er kjørt gjennom Auto Color i PS :)

Enjoy

LN-SSL
13-12-2005, 09:17
Fint bilde..., men hva i huleste har skjedd med finne og naceller da????
Er det bare jeg som ikke har fulgt med i livery-timen, eller skal WF bevege seg bort fra det grønne?

CK
13-12-2005, 09:33
herlig!!!
Sender du bilde i 800 pixler til ck-adressen? Dette lukter ukens bilde!

CK
13-12-2005, 09:33
maskinen er en tidligere EuroManx-maskin på korttidsleie til WF - det er juleflyet!

Jan H
13-12-2005, 09:53
Så LN-WFU allerede på søndag 11 des , da jeg "handlet" den på WF634 BOO-EVE-TOS :)
Tror det var den første ruten den fløy for WF med pax :) :sarc

RolfL
13-12-2005, 10:54
Originally posted by CK
maskinen er en tidligere EuroManx-maskin på korttidsleie til WF

EuroManx ? Var den verkligen hos dem ? Var väl avsedd för lease men "not taken up" eller ? Tror den närmast kom från Bombardier (C-FFMZ) och innan dess Jersey European/FlyBe.

Jens W
13-12-2005, 11:10
Av det lille jeg kan se av postjournalen hos tilsynet, så dreier det seg om c/n 534, som har følgende historie iflg han nederlenderen vi er så glade i :)

Levert nov 99 til FlyBE (Jersey European den gang), Air Southewest 14/4-7/5 d.å.
8/7/05-> nå C-FFMZ som nevnt, skulle ha vært levert til EuroManx, men den gang ei.
(Om jeg har forstått dette rett ("C-rgd 08.07.05 Bomb, Euromanx lse 09.05 ntu"))

LCH78
13-12-2005, 13:41
Originally posted by Jan H


Så LN-WFU allerede på søndag 11 des , da jeg "handlet" den på WF634 BOO-EVE-TOS :)
Tror det var den første ruten den fløy for WF med pax :) :sarc

tsk tsk.. detaljer detaljer :p men nu er man kommet hjem igjen :)

CK
13-12-2005, 13:50
godt mulig den ikke ble levert - vet det har vært litt confusion omkring c/n på denne: http://www.airliners.net/open.file/912396/M/ men, tydeligvis SKULLE den til EuroManx, og det forklarer de røde motordekslene og halefinnnen iallefall.

Olebno
13-12-2005, 15:09
S/N 534 nå LN-WFU version 1.

http://www.island-images.co.uk/Aircraft/2004/CI051815.html

Olebno
13-12-2005, 15:32
Og så ble den slik:

http://www.airliners.net/open.file/898912/L/

LN-MEH
13-12-2005, 20:46
Originally posted by LN-SSL


Fint bilde..., men hva i huleste har skjedd med finne og naceller da????
Er det bare jeg som ikke har fulgt med i livery-timen, eller skal WF bevege seg bort fra det grønne?
Det heter jo Widerøe (Widerød):up:

LN-MEH
16-12-2005, 18:28
Originally posted by LN-MEH


Originally posted by LN-SSL


Fint bilde..., men hva i huleste har skjedd med finne og naceller da????
Er det bare jeg som ikke har fulgt med i livery-timen, eller skal WF bevege seg bort fra det grønne?
Det heter jo Widerøe (Widerød):up:
Widerøe sine "vikarer"(flyene altså) har ikke alltid korrekt "uniform".De har hatt to blåe DASH-7 innom og jeg vet at de lånte en Twin-Otter fra en svensk fallskjermklubb da deres siste (LN-WFD)var inne til sjekk.DASH-7 erne var C-GTAD i fulle Time Air farger,og LN-WFC i en fargevariant.Det finnes bilde av dette flyet på airpics.

THS
16-12-2005, 23:06
C-GTAD http://www.airliners.net/open.file/557075/L/ og LN-WFC http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=3827

Sorry for det krappy bildet av LN-WFC men det var leeeeenge før jeg egentlig ble interessert i fotografering ;) Men den er nå dokumentert i hvertfall.

LN-MEH
17-12-2005, 07:46
Bildet av C-GTAD viser flyet i de gamle fargene til Time Air.De ble Canadian Partner og flyene ble malt slik som Canadian Airlines International,blå buk og hale og rød strek på overkant av denne og rød "pil" på halen.Slik var dette flyet da den fløy for Widerøe en kort periode i 1987/88.Det finnes nok et slikt bilde av LN-WFC på airpics Imgid=50917.
Jeg skal prøve å linke til dette bildet hvis jeg får det til.(http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=50917)Ja det gjorde jeg selvfølgelig ikke....

LN-MEH
17-12-2005, 09:50
Får bare invalid image.Ny test:

THS
17-12-2005, 12:10
http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=50917

LN-MEH
17-12-2005, 13:55
THS,tusen takk for at du hjalp meg med å linke til det der crappye bildet som jeg tok av LN-WFC for maange år siden.Prøvde selv,men kan man ikke så kan man ikke. :)

spitfire
26-12-2005, 13:03
tatt med mobilen.

LCH78
09-01-2006, 22:53
Originally posted by Olebno


Vi får prøve. Hangar er off limits for meg. SRA osv... Dessuten, kjerra kommer helhvit. Kjedelig spør du meg :biggrin :biggrin
WIT ex ILS planlegges i trafikk rundt 14dec. Starter i "Avinor" farger og blir malt om ut på nyåret.

noe nytt om WIT da? :)

Olebno
10-01-2006, 08:13
LN-WIT ble det ikke noe av. D.v.s flyet kommer inn i WF-flåten men med sitt gamle reg LN-ILS. Planlegges testfløyet i slutten av denne uke og deretter flyes den ned til Eindhoven for lakkering.

Falcon
10-01-2006, 09:31
Litt på siden, men jeg observerte -WFT på Værnes i går, med svære Q300-titler på styrbord side akter. Klarte ikke lese den "lille" teksten under pga. mørke og langavstand. Hva er det for noe spes med dette flyet?

LCH78
10-01-2006, 10:31
Originally posted by Olebno


LN-WIT ble det ikke noe av. D.v.s flyet kommer inn i WF-flåten men med sitt gamle reg LN-ILS. Planlegges testfløyet i slutten av denne uke og deretter flyes den ned til Eindhoven for lakkering.

ukai.. send den hit opp først da ;)

LCH78
10-01-2006, 10:35
Originally posted by Falcon


Litt på siden, men jeg observerte -WFT på Værnes i går, med svære Q300-titler på styrbord side akter. Klarte ikke lese den "lille" teksten under pga. mørke og langavstand. Hva er det for noe spes med dette flyet?

trur det står noe sånt som "The Quiet One" under Q300-merket :)

http://www.airliners.net/open.file/753279/L/

Falcon
10-01-2006, 11:01
Jakkurat, ja. KAB hadde selvsagt fått tatt bilde av den. Men er dekoren noe Widerøe har satt på, eller er det "arvet"? Finner ingen nylige bilder fra FlyBe.

Fant imidlertid dette tøffe bildet av flyet i sin tidliger tilværelse: http://www.airliners.net/open.file/434390/L/

LN-KGL
10-01-2006, 11:51
Og i september 2004 så WFT slik ut (de hadde gått tom for lys grønn dekal til måkevingen)
http://www.plane-spotter.com/Jpegs/800/Wideroe/LN-WFT_at_OSL.jpg

LCH78
10-01-2006, 12:28
Tror ikke dem var gått tom da, mere at den hadde falt av :)