PDA

View Full Version : MIA i sommer.


cptziggy
12-04-2011, 15:20
Planlegger muligens en tur til MIA i sommer. Har ekstremt lite erfaring i det å bestille billetter til over dammen. Har sjekka litt forskjellige sider, og virker som det er ca rundt 8000 t/r det rimeligste ligger på. Høres det riktig ut? Siden prisene ligger på mye av det samme lurer jeg litt på hvilket flyselskap man skal velge.

Håpte stort sett på kun ett mellomstopp fra KRS eller OSL, og helst ha stoppet her i Europa, kontra der borte. Men alt i alt er det prisen som avgjør. Noen som har no tips?

robertaas
12-04-2011, 15:32
Billigste fra Osl til MIA i fellesferien er vel TAP som nå er nede i 6300,-.

cptziggy
12-04-2011, 16:01
Ja, hvordan er TAP å fly med? Ser det, men for å få det til den prisen er det 24 timer layover i Lisboa. Ser at blandt annet LH operer med A380 i sommer på FRA - MIA. Ligger på rundt 8000 per pers. Frister, men litt mye å betale 2000 ekstra for å fly A380.

Nest billigste blir vel å mixe litt, med blandt annet AA. Men da blir det bytte over i Statene, noe som ikke kan bety så mye.

SudCaravelle
12-04-2011, 16:03
Planlegger muligens en tur til MIA i sommer. Har ekstremt lite erfaring i det å bestille billetter til over dammen. Har sjekka litt forskjellige sider, og virker som det er ca rundt 8000 t/r det rimeligste ligger på. Høres det riktig ut? Siden prisene ligger på mye av det samme lurer jeg litt på hvilket flyselskap man skal velge.

Håpte stort sett på kun ett mellomstopp fra KRS eller OSL, og helst ha stoppet her i Europa, kontra der borte. Men alt i alt er det prisen som avgjør. Noen som har no tips?

Vi har booket Miami til sommeren (Juli) via Widerøe på telefon. Genial service og du kan velge din "drømmerute". For oss var det via Europa på vei ut (Da ble det Swiss OSL-ZURICH-MIAMI) deretter MCO-EWR.
Etter 5 dager i New York blir det da direkte til OSL med SAS.

Alt dette ordnet de over telefon på et par minutter. Veldig behjelpelige - også med setevalg på alle flightene.

cptziggy
12-04-2011, 16:07
Takk for tips.

Larsabal
13-04-2011, 11:12
Planlegger muligens en tur til MIA i sommer.

Det kan være det dukker opp noen andre alternativer hvis du prøver Ft Lauderdale International (FLL) når du søker. Flyplassen ligger nær Miami og transporttid til South Beach/Miami Beach (hvis det er endelig destinasjon) er nesten lik som fra Miami International.

LN-AØR
13-04-2011, 11:19
Planlegger muligens en tur til MIA i sommer. (...)

Hvis du vet ca.-datoer, blir det lettere for oss å hjelpe deg. :)

cptziggy
13-04-2011, 11:26
Har desverre ikke noen konkrete datoer, men blir nok i slutten av juli.

Discus
13-04-2011, 19:35
Det kan være det dukker opp noen andre alternativer hvis du prøver Ft Lauderdale International (FLL) når du søker. Flyplassen ligger nær Miami og transporttid til South Beach/Miami Beach (hvis det er endelig destinasjon) er nesten lik som fra Miami International.


Godt tips. Og hvis du ikke MÅ til Miami, men kan greie deg med Florida så sjekk også Orlando-området, inkl. Tampa, West Palm Beach osv. (Continental m.fl. lar deg søke på alternative flyplasser automatisk)

Tally-Ho
13-04-2011, 19:50
Kom nettopp hjem fra Florida. Fløy vår A330 aktiv ned fra ARN til FLL (Fort Lauderdale), og passivt hjem med CO. FLL ligger fint til, lite trafikk, liten flyplass, og 30 min i bil (ikke noe kø), og så er du på South Beach. Herlig område.
Gikk i går rundt og tittet på art-deco-miljøet, og der var nesten som man ventet på at både Don Johnsen (Miami Vice) og noen gangstere skulle dukke opp..herlig arkitektur (Thomas Cook-crewet bodde også på et art- deco hotell, kjempeflott), og super temperatur nå. Men kan tenke meg at sommeren der blir litt i varmeste og fuktigste laget for meg.

Dollaren er rekordbillig, og rakk langt på Aventura shopping mall i går...
Avslappende og herlig sted, men hvorfor ikke nå på våren?

Tally-ho

Tommy777
14-04-2011, 05:39
Avslappende og herlig sted, men hvorfor ikke nå på våren?

Tally-ho

Har vel med ferie aa gjoere... Men helt enig med deg, vaaren er beste tiden aa besoeke Florida. Juli er varmt og veldig fuktig

cptziggy
16-04-2011, 00:17
Ser ut som om det står mellom LH OSL-FRA-MIA med A380, OSL-AMS-MIA med KLM og 747 (Trodde i bunn og grunn de hadde MD-11 på den strekningen?), eller OSL-LHR-MIA med BA og 747.

For og imot.

Discus
16-04-2011, 13:30
Ser ut som om det står mellom LH OSL-FRA-MIA med A380, OSL-AMS-MIA med KLM og 747 (Trodde i bunn og grunn de hadde MD-11 på den strekningen?), eller OSL-LHR-MIA med BA og 747.

For og imot.

Tre forskjellige selskaper, tre forskjellige allianser. Om du samler poeng/mil så vil vel det kanskje bli en del så det spiller vel inn?

Mange ville nok velge LH pga. A380en, jeg ville valgt BA pga. allianse-preferanse. Noen hater KL mens andre elsker dem. Dvs. her blir det litt avhengig av hva slags preferanser du har til resietid, pris, selskap, flytype, transferflyplass m.m.

cptziggy
16-04-2011, 18:39
Hehe, har ingen preferanser i noen av delene, derfor jeg syns dette er vanskelig. Har ingen bonusordning, så allianse er irrelevant sånn sett. Har aldri flydd A380 eller 747, har heller aldri vært på hverken LHR, AMS eller FRA.

A380 frister såklart for en flyinteressert, men det gjør 747 for en som aldri har flydd det heller. Hvilket selskap har best underholdning om bord? Best service, og hvilken flyplass
er den beste å ha som connection for to som ikke ser særlig reisevant.

Reisetid og pris er ca det samme hos de tre forskjellige.


Takk på forhånd.

Martin
16-04-2011, 18:42
A380 frister såklart for en flyinteressert, men det gjør 747 for en som aldri har flydd det heller.

Selv om det ikke er noen bråhast ennå, så er det jo også greit å merke seg at A380 kommer til å være her i mange år etter at 747-400 er borte.

cptziggy
16-04-2011, 18:48
For å være helt ærlig frister egentelig 747 mer enn A380.

Men KLM har vel inget underholdningsysstem på sine 747? Mulig det blir BA.

Discus
16-04-2011, 18:56
A380 frister såklart for en flyinteressert, men det gjør 747 for en som aldri har flydd det heller.


Da kan man jo si at siden 747-400en er eldst så bør du ta den, siden A380 mest sannsynlig kommer til å leve lenger enn den og gi deg flere muligheter enn 747-400 som er på vei ut hos en del.


Hvilket selskap har best underholdning om bord? Best service, og hvilken flyplass
er den beste å ha som connection for to som ikke ser særlig reisevant.


Kan bare snakke for BA når det gjelder underholdning, siden jeg er "fast gjest" der (har dog ikke "greid" å reise på economy med dem). AVOD på hele flyet, med "standardutvalg" av musikk, film, spill. Ikke strømuttak i economy.

Synes selv at LHR-T5 er en veldig greit transfer-flyplass, du slipper å gå deg ihjel. Den har også glimrende utsikt til rullebanene så alltids noe å kikke på hvis du har litt tid å slå ihjel.

Mat og drikke tror jeg er hipp som happ på KL, LH og BA.

Setereservasjon før innsjekk får du ikke gjort hos BA uten å betale noen kroner (eller ha sølv/gull-kort), dog kan du fritt velge det som er igjen inkl. exit ved innsjekk. BA har premium-economy, der det hender de har ledig plass for et mellomlegg på rundt 1500 kroner en vei.

Hos KL kan du forhåndsvelge sete, men ikke to-seter, god beinplass/exit eller "Comfort Zone" m.m. uten å betale (samme gjelder ved innsjekk)

LH har vel det greieste opplegget med seter tror jeg - "first come first served" ved booking, og ikke noe betalingssaker for "litt bedre plass".

Henshaw
17-04-2011, 00:40
For å være helt ærlig frister egentelig 747 mer enn A380.

Men KLM har vel inget underholdningsysstem på sine 747? Mulig det blir BA.

Mener å huske at KLM har fått oppgradert alle sine 747, og da har de et ganske solid IFE