PDA

View Full Version : Eurobonuskort i posten

Mjolnir
11-04-2011, 17:44
Hvor lang tid pleier det å ta før EB-kortet dukker opp i postkassa etter innmelding?

Someone
11-04-2011, 17:48
Mener dama fikk det etter et par uker da hun meldte seg inn i høst.

Til sammenligning fikk jeg kortet mitt etter 3 dager da jeg gikk fra sølv til gull nå nylig

PhilipNH
11-04-2011, 18:50
Godt mulig jeg tar feil nå, men må man ikke tjene poeng for å få kortet?

Mjolnir
11-04-2011, 19:12
I den første velkomstmailen fra EB står det "Ditt permanente medlemskort vil bli tilsendt deg om kort tid, sammen med vår Medlemsguide som inneholder informasjon om poeng, servicefordeler, partnere m.m." Også mailen med sikkerhetskoden bekrefter at det skal komme kort i posten "snart".

Hvis det tok 2 uker før dama di fikk kortet kan det jo hende det er rett rundt hjørnet. Er vel omtrent 2 uker siden jeg meldte meg inn nå. Er kanskje ikke så overraskende hvis EBG prioriteres i noe høyere grad.

Vet ingenting om det PhilipNH sier, men kan vel nevne at kontoen ikke er helt "tom" siden SAS har en kampanje for tida hvor man får 500 ekstrapoeng ved innmelding.

Flying-news
11-04-2011, 22:07
Vel, siden jeg er 16, måtte jeg laste ned et skjema (pdf), printe det ut, fylle ut alle feltene for hånd, sende i posten, og så vente i to-tre evigheter. Siden det ikke skjedde noe, gav jeg opp og gjorde samme opplegget på nytt. Tok vel en måned, og så var det i postkassen :)

Men så er det jo også typisk at ting man faktisk venter på i posten, først dukker opp et par dager ETTER at man har lurt på hvor det faktisk blir av det man måtte vente på... :rolleyes:

FlyHi
11-04-2011, 22:22
Godt mulig jeg tar feil nå, men må man ikke tjene poeng for å få kortet?

Det har ihvertfald tidligere været sådan at man får kortet efter første rejse der er registreret på det, men da jeg meldte min søn ind sidste år fik han det efter et par uger - uden nogen rejse registreret - så det kan se ud til at denne praksis er ændret.

PhilipNH
12-04-2011, 08:10
Ok. I det jeg er med i, CO Onepass, må man registrere en reise først, men det er godt mulig det er en annen praksis i EB.

S. Holberg
12-04-2011, 08:38
SAS hadde ihvertfall ikke en slik praksis når jeg meldte meg inn. Da kom kortet i posten etter ca 3 uker.
Og Flying-News: jeg er 16, så samme opplegget her også ;)

Sunny
12-04-2011, 13:51
Når jeg bestilte vanlig EB-kort for endel år siden fikk jeg det etter en uke. For over en måned siden bestilte jeg kombinert EB-Diners, har enda ikke sett snurten av det..

Martin
12-04-2011, 13:59
Ok. I det jeg er med i, CO Onepass, må man registrere en reise først, men det er godt mulig det er en annen praksis i EB.

OnePass sender vel ikke engang ut fysiske kort til medlemmer uten elite-status?

Mjolnir
12-04-2011, 18:56
Da kom kortet endelig i morges. Rimelig nøyaktig 2 uker etter innmelding tror jeg. :)

Står i brevet at det kan brukes som elektronisk billett, så kan tenke meg at dette er noe av grunnen til at de tydeligvis sender ut fysisk kort til alle nå. Hvor økonomisk det er sende ut kort til alle som klarer å stave navnet sitt kan sikkert diskuteres, men de om det ;)

Someone
12-04-2011, 23:33
Står i brevet at det kan brukes som elektronisk billett, så kan tenke meg at dette er noe av grunnen til at de tydeligvis sender ut fysisk kort til alle nå. Hvor økonomisk det er sende ut kort til alle som klarer å stave navnet sitt kan sikkert diskuteres, men de om det ;)

Ikke nødvendigvis. Terskelen for å bruke kortet og begynner å samle bonuspoeng for alt mulig annet rart blir da ofte lavere, og siden det er en fin inntektskilde for flyselskapene så kan det fort lønne seg å sende ut et kort

Mjolnir
28-04-2011, 20:29
Ikke nødvendigvis. Terskelen for å bruke kortet og begynner å samle bonuspoeng for alt mulig annet rart blir da ofte lavere, og siden det er en fin inntektskilde for flyselskapene så kan det fort lønne seg å sende ut et kort

Forstår ikke helt hvordan du mener med at det blir lettere å samle poeng. Det er jo ganske få dagligdagse kjøp man får poeng for sett bort fra Trumf og netthandelportalen, og EB-kortet trenger man ikke til noen av de to.

JoeW
28-04-2011, 20:49
Forstår ikke helt hvordan du mener med at det blir lettere å samle poeng. Det er jo ganske få dagligdagse kjøp man får poeng for sett bort fra Trumf og netthandelportalen, og EB-kortet trenger man ikke til noen av de to.

Kortet er jo en profilering som eksponerer Eurobonus-konseptet "i det daglig" bare ved å være tilstede i lommebøker, agendaer, filofaxer etc.