View Full Version : Slutt på at familien har adgang til lounge på Gardermoen?
Tidligere hadde man som EBG mulighet til å ta med nærmeste familie i SK-lounger. Finner ikke noe om dette på nettsiden nå. Nå står det bare en venn/ett familiemedlem.
Chriscross
09-04-2011, 10:44
Får håpe det er noen som ikke vet hva de skriver om, eller de kanskje forbereder for at en kan betale inn flere?
Skal til Kypros fk. fredag med familien. Vi reiser C-klasse (var ikke annet ledig da jeg bestilte), så vi har jo tilgang til den vanlige loungen. Skal forsøke å få hele familien inn i gullstua så får jeg se hva som skjer (har egentlig aldri opplevd å vise kortet mitt på vei inn der når jeg tenker etter).
jcnorway
09-04-2011, 11:03
Har vært to turer innom SAS Scandinavian Lounge på OSL (som CO Gold) og begge ganger har resepsjonen mellom denne og SAS Business Lounge vært ubetjent. Bare å tusle rett inn. Så litt usikker på hvordan den kontrollen inn til gullstuen fungerer. Var i alle fall bare å spasere rett inn de gangene jeg har vært innom og sett.
Dag Viking
09-04-2011, 11:28
Har vært to turer innom SAS Scandinavian Lounge på OSL (som CO Gold) og begge ganger har resepsjonen mellom denne og SAS Business Lounge vært ubetjent. Bare å tusle rett inn. Så litt usikker på hvordan den kontrollen inn til gullstuen fungerer. Var i alle fall bare å spasere rett inn de gangene jeg har vært innom og sett.
Det var ubetjent forrige søndag og søndagen før det også.
FlightDeck
09-04-2011, 11:47
Man kan selvfølgelig ta med nærmeste familie i loungen om man har SAS EuroBonus Gold-kort selv om det ikke står på de elendige nettsidene. SAS har ingen kontroll for inngangen mellom Business- og Scandinavian-loungen. Tror ikke de gidder å bruke ressurser på det. De har imidlertid satt opp et skilt og døren til Scandinavian-loungen er ofte lukket igjen, så man må i det minste lese skiltet og åpne opp døren for å komme inn. Det hever i alle fall terskelen for å gå inn dit noe.
Bizflyer
09-04-2011, 11:47
Men det har da ikke stått spesifisert tidligere heller? Har det?
Har iallefall aldri hatt noe problem å ta med inn kjerring og unger i gullstua. Hvis de skulle gjør om på noen regler, var da dette en tullete en å gjøre om på. Hadde jo heller vært bedre å nekte folk å ta med en gjest da vel?
BF:cool2
Dag Viking
09-04-2011, 11:51
Men det har da ikke stått spesifisert tidligere heller? Har det?
Har iallefall aldri hatt noe problem å ta med inn kjerring og unger i gullstua. Hvis de skulle gjør om på noen regler, var da dette en tullete en å gjøre om på. Hadde jo heller vært bedre å nekte folk å ta med en gjest da vel?
BF:cool2
Tidligere sto det nærmeste familie, noe som kanskje ga rom for litt mer tolkning. Kanskje det gjelder ektefelle + barn, ektefelle + foreldre, eller lignende.
Gjester
Som EuroBonus Gull-medlem er du velkommen til å invitere en gjest både i SAS og i Star Alliance-loungene. I SAS-loungene er du også velkommen til å invitere med din nærmeste familie når dere reiser med SAS, Blue1, Widerøe eller andre medlemmer i Star Alliance.
http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/For-reisen/Lounger/Adgang/
Flott orhei, du fant den infoen jeg har sett tidligere. Til min unnskyldning er det ikke lett å finne frem på disse sidene.