PDA

View Full Version : Slutt på at familien har adgang til lounge på Gardermoen?

BårdK
09-04-2011, 10:29
Tidligere hadde man som EBG mulighet til å ta med nærmeste familie i SK-lounger. Finner ikke noe om dette på nettsiden nå. Nå står det bare en venn/ett familiemedlem.

Chriscross
09-04-2011, 10:44
Får håpe det er noen som ikke vet hva de skriver om, eller de kanskje forbereder for at en kan betale inn flere?

BårdK
09-04-2011, 10:50
Skal til Kypros fk. fredag med familien. Vi reiser C-klasse (var ikke annet ledig da jeg bestilte), så vi har jo tilgang til den vanlige loungen. Skal forsøke å få hele familien inn i gullstua så får jeg se hva som skjer (har egentlig aldri opplevd å vise kortet mitt på vei inn der når jeg tenker etter).

jcnorway
09-04-2011, 11:03
Har vært to turer innom SAS Scandinavian Lounge på OSL (som CO Gold) og begge ganger har resepsjonen mellom denne og SAS Business Lounge vært ubetjent. Bare å tusle rett inn. Så litt usikker på hvordan den kontrollen inn til gullstuen fungerer. Var i alle fall bare å spasere rett inn de gangene jeg har vært innom og sett.

Dag Viking
09-04-2011, 11:28
Har vært to turer innom SAS Scandinavian Lounge på OSL (som CO Gold) og begge ganger har resepsjonen mellom denne og SAS Business Lounge vært ubetjent. Bare å tusle rett inn. Så litt usikker på hvordan den kontrollen inn til gullstuen fungerer. Var i alle fall bare å spasere rett inn de gangene jeg har vært innom og sett.

Det var ubetjent forrige søndag og søndagen før det også.

FlightDeck
09-04-2011, 11:47
Man kan selvfølgelig ta med nærmeste familie i loungen om man har SAS EuroBonus Gold-kort selv om det ikke står på de elendige nettsidene. SAS har ingen kontroll for inngangen mellom Business- og Scandinavian-loungen. Tror ikke de gidder å bruke ressurser på det. De har imidlertid satt opp et skilt og døren til Scandinavian-loungen er ofte lukket igjen, så man må i det minste lese skiltet og åpne opp døren for å komme inn. Det hever i alle fall terskelen for å gå inn dit noe.

Bizflyer
09-04-2011, 11:47
Men det har da ikke stått spesifisert tidligere heller? Har det?

Har iallefall aldri hatt noe problem å ta med inn kjerring og unger i gullstua. Hvis de skulle gjør om på noen regler, var da dette en tullete en å gjøre om på. Hadde jo heller vært bedre å nekte folk å ta med en gjest da vel?

BF:cool2

Dag Viking
09-04-2011, 11:51
Men det har da ikke stått spesifisert tidligere heller? Har det?

Har iallefall aldri hatt noe problem å ta med inn kjerring og unger i gullstua. Hvis de skulle gjør om på noen regler, var da dette en tullete en å gjøre om på. Hadde jo heller vært bedre å nekte folk å ta med en gjest da vel?

BF:cool2

Tidligere sto det nærmeste familie, noe som kanskje ga rom for litt mer tolkning. Kanskje det gjelder ektefelle + barn, ektefelle + foreldre, eller lignende.

orhel
09-04-2011, 11:55
Gjester
Som EuroBonus Gull-medlem er du velkommen til å invitere en gjest både i SAS og i Star Alliance-loungene. I SAS-loungene er du også velkommen til å invitere med din nærmeste familie når dere reiser med SAS, Blue1, Widerøe eller andre medlemmer i Star Alliance.

http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/For-reisen/Lounger/Adgang/

BårdK
09-04-2011, 12:34
Flott orhei, du fant den infoen jeg har sett tidligere. Til min unnskyldning er det ikke lett å finne frem på disse sidene.