PDA

View Full Version : Poengopptjening på billig-billetter og opptjening gjennom Trumf

Mjolnir
07-04-2011, 22:30
Lurer nesten like mye på hvordan folk faktisk klarer å tjene opp nok poeng. Vil tro jeg representerer gjennomsnittsnordmannen når jeg alltid velger billigste billett tilgjengelig.

Disse billettene gir såpass minimalt med poeng (max et par hundre innfor Europa) at man skal reise rimelig mye for i det hele tatt å få nok poeng til å bruke på noe før de går ut på dato.
Kan jo spørre om det er mange her som faktisk kjøper full-flex billetter o.l. utenom jobbturer, og i så fall hvorfor?

Discus
07-04-2011, 23:33
Lurer nesten like mye på hvordan folk faktisk klarer å tjene opp nok poeng.

Du tenker vel for mye SAS her?!

SAS gir jo mikropoeng, men andre selskaper gir full score. I USofA er det vel mange som tjener mer poeng på kredittkort og andre ting enn på selve flyreisen. Uttaksprisene er også variable ifht. selskap og strekning. I tillegg har mange selskaper evigvarende poeng (evt. så lenge det er bevegelse på kontoen). Alle disse faktorene hjelper godt.

Dag Viking
08-04-2011, 08:15
Lurer nesten like mye på hvordan folk faktisk klarer å tjene opp nok poeng. Vil tro jeg representerer gjennomsnittsnordmannen når jeg alltid velger billigste billett tilgjengelig.

Bruk av kredittkort og fleksible billetter ifm jobb.
Kredittkort gir fort noen ti-tusen poeng pr år, og da skal man ikke fly noe særlig i tillegg før man har nok til 1.kl før poengene går ut.

Someone
08-04-2011, 08:22
Man skal også huske på at man også her etterhvert får poeng for mye annet rart også. Dama har vel alene dratt inn 20.000 poeng på de siste 5 måneder ved å "handle på Kiwi" og betale med Trumf Visa

Molinari
08-04-2011, 11:34
Man skal også huske på at man også her etterhvert får poeng for mye annet rart også. Dama har vel alene dratt inn 20.000 poeng på de siste 5 måneder ved å "handle på Kiwi" og betale med Trumf Visa

Jepp - det er den raskeste veien til poeng - om status ikke betyr noe.
Jeg bruker nå Trumf Visa til alle mine jobbutlegg i tillegg til Meny,Kiwi etc - og det blir mellom 50 og 60K points i året....
Bare pass på å bruke EB Diners eller MC når man må handle hoa andre matvarekjeder - da er det 0% å hente hos Trumf.

ohegge
08-04-2011, 19:47
Jepp - det er den raskeste veien til poeng - om status ikke betyr noe.
Jeg bruker nå Trumf Visa til alle mine jobbutlegg i tillegg til Meny,Kiwi etc - og det blir mellom 50 og 60K points i året....
Bare pass på å bruke EB Diners eller MC når man må handle hoa andre matvarekjeder - da er det 0% å hente hos Trumf.

Hmmm.
Blir EB registrert automatisk når man bruker Trumf Visa, eller må man inn på Trumfs sider og bruke "overfør til EuroBonus"-funksjonen?

Har faktisk ikke tenkt på dette før.... Og Trumf bruker man jo støtt, så.... :-)

Someone
08-04-2011, 20:37
Man må inn på Trumfsidene og overføre "manuelt"

Mjolnir
08-04-2011, 22:25

SAS gir jo mikropoeng, men andre selskaper gir full score..

Skal innrømme at innlegget var basert på Eurobonus ja.

Tok en kikk på Flying Blue hos KLM. Blir i utgangspunktet greit med miles (OT: er det snakk om nautiske eller engelske mil?) på en tur i Europa, men kun 25-100 % opptjening på turistklasse. Antar at de billigste billetene som folk flest kjøper er de som gir 25 %, i beste fall 50, og da er man egentlig på samme nivå som SAS.

Hvilke program er det du tenker på som gir reisende på eco skikkelig poenguttelling?

Someone
08-04-2011, 22:35
Flying Blue er minst like kjipe som EB når det kommer til poeng. Faktisk har de flere klasser enn SAS som gir 0%

Dag Viking
08-04-2011, 22:43
Engelske miles er vanlig. Flying blue er ikke spesielt bra på opptjening men utrolig elendige på uttak.

jcnorway
08-04-2011, 22:44
Hvilke program er det du tenker på som gir reisende på eco skikkelig poenguttelling?

BA Executive Club gir iallefall 100% opptjening på alle billetter, også billigste eco.

FlightDeck
09-04-2011, 08:38

SAS gir jo mikropoeng, men andre selskaper gir full score.

Vel, en rekke selskaper i Europa gir mikropoeng på de billigste billettene ... Noen gir faktisk ikke poeng i det hele tatt på de billigste billettene.

robertaas
09-04-2011, 10:01
Om man kun flyr lokalt i Europa så blir det lite poeng å tjene med billigbilletter, men jeg flyr helst lengere og da blir det flere tusen poeng for hver reise selv om jeg flyr billigst mulig. Når jeg flyr minst en tur i måneden blir det endel i løpet av året.

Betaler i tillegg med kort som også gir bonuspoeng og sjekker alltid om hotellet også gir poeng på noen bonusordninger. Og så legger jeg selvsagt også inn poeng fra trumf.

Og vips så har jeg nok poeng til flere reiser. :-)