View Full Version : Eurobonus-spm, opptjening
Hadde egentlig bare tenkt å sende en PM ang dette, men skitt au :) det jeg lurer på, jeg er 1250 poeng unna sølv etter bkk-turen nå i mars. Jeg skal ned igjen i august, men da skal jeg "kline til" med business. Det jeg lurer på da : Jeg får jo nok poeng til sølv-status på første leggen til cph alene, blir da resten av turen beregnet ut ifra ny status?
Basse-HAU
08-04-2011, 23:00
Hadde egentlig bare tenkt å sende en PM ang dette, men skitt au :) det jeg lurer på, jeg er 1250 poeng unna sølv etter bkk-turen nå i mars. Jeg skal ned igjen i august, men da skal jeg "kline til" med business. Det jeg lurer på da : Jeg får jo nok poeng til sølv-status på første leggen til cph alene, blir da resten av turen beregnet ut ifra ny status?
Det mener jeg du skal, så ikke så langt unna gull på retur da???
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Du opptjener da bare 1200 poeng OSL-CPH i biz, så da mangler du vel fortsatt 50 poeng til sølv?
Dag Viking
09-04-2011, 09:23
Du opptjener da bare 1200 poeng OSL-CPH i biz, så da mangler du vel fortsatt 50 poeng til sølv?
Det stemmer vel. Dessuten er min erfaring at dersom man bytter status i løpet av en flight, så vil flighter samme dato gi poeng ut fra den gamle statusen.
ja 1200 poeng ja, hehe så klart, my bad.
Basse-HAU
09-04-2011, 14:09
Da må du bare handle litt med f.eks Trumf kort først da...
Da må du bare handle litt med f.eks Trumf kort først da...
De poengene man får via Trumf gir ikke status. Det er kun poeng opptjent via flyving med SAS eller andre *A-partnere som gir status hos Eurobonus.
Det du evt. kan gjøre, er å "dele opp" etappen fra OSL til CPH, f.,eks. via GOT eller ARN. Da får du like mange poeng per flight, som du ellers ville ha gjort på OSL-CPH.
Basse-HAU
09-04-2011, 17:11
De poengene man får via Trumf gir ikke status. Det er kun poeng opptjent via flyving med SAS eller andre *A-partnere som gir status hos Eurobonus.
Stemmer ja, ble litt for ivrig til å taste her, min feil...
da får vi se hva jeg gjør, takk for svar :-) jeg kom jo også på at jeg har noen poeng på finnair plus kortet mitt, og fly jeg de isteden så får jeg sølv der og :-) billigere på business, og nye seter i endel av flyene.. velvel, får se hva det blir til :-)