PDA

View Full Version : Spot på vollen på 19L nord.

Wishmaster
08-04-2011, 22:19
Folkens! Noen som har greie på hvordan denne nordlige vollen ved brannstasjonen rwy 19L nord er om dagen?
Er det gangbart med vanlige sko, eller bør jeg putte på meg ordentlig vinterfottøy?

Jeg planlegger en lett fottur med lille gutten min (3 år) på skulderne...
(Ingen bilder, da jeg har nok å passe på...)

ENGM 911
08-04-2011, 22:31
Mye vann her og der som småtten kan hoppe i mens du tar bilder :colgate: Ergo, støvler er tingen. Oppå vollen er det tørt og fint.

Wishmaster
08-04-2011, 22:44
Huff, jeg som ikke har noen ordentlige støvler. Jeg får føre på regndress-utstyr for gutten, og sette på det beste jeg finner. Takk for info! Vått og ubehagelig for spaseringen, men toppen er tørr... Bilder vil det sannsynlig ikke bli da jeg ikke planlegger noe kamerabruk. Gutten skal få se fly! Bare FLY!. :) satser på aktiv rwy for begge deler imorra mellom 8 og 11. :-)
Ellers blir det terminalområdet i værstefall. Kanskje vi treffer på noen "kjente" ?
Tusen takk for info :)

Thomas
09-04-2011, 09:06
Får ikke brannstasjon og 19L til å matche, men om du mener 19R og vollen der er jeg også interressert i å høre om status på føreforhold. Er lange tider siden sist jeg var oppe med kamera, så er på tide å stille inn siktet :lol:

Madman
09-04-2011, 13:04
Kjørte innover mot vollen (19R) i går for å sjekke forholdene. Gikk fint inn til krysset, men videre innover var det store vanndammer og det så veldig gjørmete ut. Prøvde ikke å kjøre innover med bilen jeg hadde i går, men det kan hende det hadde gått bra. Og om det er gjørmete innover der, så er det kanskje best å ikke ha for mye trafikk der før det har tørket opp litt. Da blir veien mye bedre når det først tørker.

:)

Tertit54
09-04-2011, 14:41
Kjørte der i dag og det er helt fint, bortsett fra noen søledammer her og der.
Påøstsiden av vollen, dvs mot rullebanen er det "autostrada"-forhold og oppe på vollen er det alltid fint å være.

Årets nyhet (??) er at de har tatt bort mye skog nord for vollen og bedret utsikten den vegen betraktelig.Nå kan man spotte flyene allerede på long-final.:D

Wishmaster
09-04-2011, 16:02
Får ikke brannstasjon og 19L til å matche, men om du mener 19R og vollen der er jeg også interressert i å høre om status på føreforhold. Er lange tider siden sist jeg var oppe med kamera, så er på tide å stille inn siktet :lol:

Sorry... godt med god wisky innabords, vet du; da er det ikke så lett å tenke klart.
Men jeg parkerte ved brannstasjonen nordafor, gikk innover med guttungen på skuldra og koste meg godt. Kom sent igang; så akkurat CO 039 ta av.
Ikke mye action av fly, men kom en del andre som hadde fete linser...

Guttungen så endel gode fly, bl.a. SAS A340. Det var bonus, for han har jo SAS A340 i minifly hjemme som leketøy.
Gode gang forhold, litt snø, men jeg gikk i vanlige sko. Ikke vått.