View Full Version : Til BKK, hvilket flyselskap ville du valgt??
Driver å planlegger tur til asia og lurer på hvilket flyselskap du ville reist med (i økonomi)...
Valget ser ut til å bli en av disse:
Jet Airways (77W og 73H)
Qatar Airways (77W, 346 og 333)
Korean Air (747 eller 77W og 380)
Hvilket selskap ville du valgt basert på service og komfort ombord??
Boeing_fan
07-04-2011, 21:52
Har ikke prøvd noen av dem, men ville nok tatt Korean Air! Særlig hvis de har AVOD i 744.
Korean frister veldig, er endel dyrere men en 380 frister og 77W står på "to fly" lista (som jeg og får med QR og Jet Airways)
Hermann SF
07-04-2011, 22:38
Er ikke Qatar også veldig bra?
Korean til Bangkok i Economy? Da må du sannelig være glad i å sitte på fly, for det er jo en god omvei. Jeg ville valgt det som gir kortest reisetid og/eller færrest stopp.
Er glad i å sitte på fly sålenge det ikke er komfort/service ala Ryanair og det at det er omvei/ekstra stopp veier opp og ikke ned i min verden. Er desverre av de som ikke har råd til (eller har nok miles til) å oppgradere til biz så vet ikke bedre enn economy.....
SudCaravelle
08-04-2011, 13:10
Det er sikkert en grunn til at du ikke nevner TG, men husk at de har 34" i økonomi og flyr direkte fra OSL.
Ja, først og fremst pris, direkte fra oslo ligger de på over 11k.... Skal også på et par dagers London opphold før jeg reiser videre så blir nok utreise LHR (og noen timers spotting der)...
veit ikke helt når du har søkt på priser, men på tilfeldige datoer i juni finner jeg eco-seter ned i såvidt over 6500 NOK hos TG, og da begynner det jo å gå an :-)
Leste nylig en aktuell trip report her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=50098
Selve TRen gjelder Turkish Airlines, men 777en som brukes på et av leg'ene er leaset fra Jet Airways. Turistklassen i denne får heftig skryt. Ser ikke akkurat ubehagelig ut på bildene heller ;)
Robin882
10-04-2011, 00:37
Tror jeg hadde tatt Qatar jeg. Men det spørs vell hvor lang transfertid du har å sånt. Doha er vell ikke den gøyeste flyplassen å loke rundt på om man må vente flere timer på neste fly...