PDA

View Full Version : Oppgradering med EB-poeng ved gate.

MisterOlsen
06-04-2011, 10:13
Hei!

Min første post på forumet - beklager om at dette har vært forespurt tidligere.

Jeg skal etter all sannsynlighet til USA i sommer etter å ha besøkt noen venner der i fjor. I fjor fløy jeg SAS fra OSL-CPH-IAD-ROA (siste delen med United). Jeg likte SAS på IC-reiser, og kunne gjerne tenke meg å benytte meg av SAS igjen i år.

Samtidig skal jeg erkjenne at jeg kunne tenkte meg å prøve å fly den lengste reisen på Business, og jeg sjekker muligheten for dette. Jeg har circus 15.000 EB poeng, og trenger 15.000 EB poeng til for å kunne forespørre om oppgradering ved gate fra CPH - IAD. Dette er en reise i slutten av juli. Har dere noen erfaringer om sjansen for oppgradering til BIZ med poeng når det er sommerferie (slutten av juli!) - eller er dette ganske håpløst? Ser at jeg kan kjøpe meg 16.000 poeng for 580 euro - og dette vil spare meg for en del penger enn hvis jeg skulle kjøpt en businessklassebillett på samme strekning.

Takk for svar.

FlyHi
06-04-2011, 11:02
Velkommen til forum :)

Du kan også prøve optiontown for at opgradere.

Sommerferien er vel ikke den værste periode for standby upgrades for point, da business trafikken ikke er så stor på dette tidspunkt og samtidig er leisure-trafikken stor, så det kunne give mulighed for overbooket economy og rimelig god plads på Biz/Extra...

Det er umuligt at sige hvordan chancerne er på den enkelte afgang....

Discus
06-04-2011, 13:05
Ser at jeg kan kjøpe meg 16.000 poeng for 580 euro - og dette vil spare meg for en del penger enn hvis jeg skulle kjøpt en businessklassebillett på samme strekning.

Og å risikerer du fort å bli sittende med noen dyre poeng på kontoen, oppgradering i gaten er jo langt fra garantert.

MisterOlsen
06-04-2011, 14:39
Og å risikerer du fort å bli sittende med noen dyre poeng på kontoen, oppgradering i gaten er jo langt fra garantert.

Ja, den ser jeg absolutt.

Optiontown er jo langt fra garantert det også, men der får man jo pengene tilbake hvis det ikke skulle gå. Kanskje heller det er noe å satse på?

Fnate
06-04-2011, 20:09
Slik som Opiontown virker skulle man også tro at sjansen var veldig mye større for at det gikk igjennom om sommeren.

Det selges masse i Economy og mindre i Business. Da er sjansene større for overbooking i Economy, og det er så vidt jeg kan da du får igjennom Optiontown. Så det ville jeg forsøkt.

Ser det dårlig ut kan du jo alltids kjøpe deg de ekstra poengene helt på tampen.

zico77
06-04-2011, 20:49
Eg opplevde å
* ikkje bli oppgradert av OptionTown frå Y til Y+ når det var ledig i Y+, verken på utreise eller heimreise
* ikkje bli oppgradert frå Y til C med bonuspoeng når det var halvfull C-cabin, pga manglande måltider på C på utreise
* fekk oppgradering til Y+ frå Y på utreise med poeng på gate
* fekk oppgradering til C frå Y på heimveg med poeng på gate

Så, eg ville kanskje satsa på OptionTown, og testa med poeng dersom eg ikkje fekk oppgradering med OT -om eg skulle prøvd igjen.