View Full Version : SAS MD-80
I denne linken forteller Lindegaard at SAS planlegger å beholde MD´ene en god stund til:
http://www.flightinternational.com/Articles/2005/10/18/Navigation/186/202180/SAS+to+stick+with+thirsty+MD-80s.html
Och från intervjun: "We have nearly 100 MD-80s" says Jörgen Lindegaard. Som tur är finns väl bara c:a 45-50 i SAS trafik.
FBU 4EVER
18-10-2005, 15:11
Og de er nedbetalt til 0 kr. flere ganger.Lite snags og tekniske problemer sammenlignet med grisen,også: Jeg skulle värt her i STO kl. 1030,men ankom hit for en 15-20 minutters tid siden.Snag på en gris både för avgang ARN og snag ved ankomst OSL förte til kansellering av SK 864.
Synes SAS har gjort fornuftige ting med flyflåten sin, synd at MD-90 forsvinner, men det var for få i flåten til at det var økonomisk forsvarlig å beholde de.
Jeg har hele tiden håpet på at SAS skifter ut grisene og de gale hundene med stuerent plastikk fra Toulouse og Hamburg, men jeg tror ikke SAS ser noen vits i det lenger. Flåten virker slik den er og jeg ser for meg at SAS blir det nye "Når skal Northwest bytte ut DC-9 flåten" topic'et som hele tiden går igjen på Airliners.net forumet.
Med tanke på at Boeing så vidt har ymtet om en 737 erstatter basert på B787 teknologi, så er det gjerne lurt at SAS venter og ser hva Boeing og Airbus disker opp med om en 10 års tid når det er naturlig for en erstatter for B737 og A320 serien å komme på markedet.
Jeg ser heller en større mulighet for at SAS kommer til å snuse på Embraer's 170-195 serie før erstatter til MD-80/737 blir aktuelt.
Originally posted by LN-AFG .................
gjerne lurt at SAS venter og ser hva Boeing og Airbus disker opp med om en 10 års tid når det er naturlig for en erstatter for B737 og A320 serien å komme på markedet.
Jeg ser heller en større mulighet for at SAS kommer til å snuse på Embraer's 170-195 serie før erstatter til MD-80/737 blir aktuelt.
Enig at det kan være lurt å vente på ny 737 erstatter basert på 787 teknologi. Men innen den tid er 737CL blitt kanskje 25 år gamle, og de blir stadig dyrere å vedlikeholde. sannsynligvis har 737CL er kortere økonomisk levetid enn MD80. Trolig kan man la de eldste 737CL forlate flåten og la EMB 170 / 190 erstatte noe av den tapte kapasiteten.
For øvrig interessant at også DLH signaliserer at de er ikke interessert i 737NG men ønsker å vente til en ny 737 erstatter foreligger.
Originally posted by RolfL
Och från intervjun: "We have nearly 100 MD-80s" says Jörgen Lindegaard. Som tur är finns väl bara c:a 45-50 i SAS trafik.
Like kunnskapsrik som den nye BA CEO'en som snakket om selskapets 777-300'er .. :p
BA sjefen så vel fremover i tid - SAS sjefen så bakover...
Originally posted by FBU 4EVER
Lite snags og tekniske problemer sammenlignet med grisen,også
Då måste SAS tekniska ha fel i sin officiella statistik (gäller för SAS flottan , hela nätet) , den senast tillgängliga säger: MD-80 har 1.68 gånger fler snags än 737 , 1.46 gånger fler delays och 1.35 gånger fler cancellations.
Originally posted by FBU 4EVER
Lite snags og tekniske problemer sammenlignet med grisen,også
Då måste SAS tekniska ha fel i sin officiella statistik (gäller för SAS flottan , hela nätet) , den senast tillgängliga säger: MD-80 har 1.68 gånger fler snags än 737 , 1.46 gånger fler delays och 1.35 gånger fler cancellations.
Aner vi sigar-duell her? :cool2
For hva det er verdt, Lindegaard sa i et intervju med Nettavisen for etpar år siden at MD'ene fordi "kvaliteten ligger tårnhøjt over 737".