PDA

View Full Version : Lufthansa: Oslo-Caracas/Bogota for ca. €270 all-in

ex_trd
03-04-2011, 12:40
Feilpris med LH som gir tur-retur til Caracas eller Bogota for ca. 2100 kroner:

http://www.exbir.de/das-ist-aktuell-extrem-billig/7416-preisfehler-mit-lufthansa-fuer-255-von-helsinki-nach-suedamerika.html

Finner datoer i oktober og november bl.a. Kan bookes direkte på lufthansa.no, men ser ut til at det er flere datoer tilgjengelig hos Expedia.

pgaa
03-04-2011, 12:57
Søkte på 20. oktober med retur 27. oktober, fant pris til 2000.- :)

ex_trd
03-04-2011, 12:59
Denne varer ikke lenge, så klikk og kjøp den som kan tenke seg en tur til Sør-Amerika billig.

kjeng
03-04-2011, 13:15
tviler på at du får reist på disse turene.. 2050,- er bare taxes.. fare er 0,-..

ex_trd
03-04-2011, 13:17
tviler på at du får reist på disse turene.. 2050,- er bare taxes.. fare er 0,-..

Jeg tviler på din tvil. Prisen er ikke så lav at LH kan hevde at det er åpenbart at den er feil. Det er ikke forbrukeres ansvar å finne ut hva "basispris", "skatter" og "drivstofftillegg" er.

kjeng
03-04-2011, 13:34
Jeg tviler på din tvil. Prisen er ikke så lav at LH kan hevde at det er åpenbart at den er feil. Det er ikke forbrukeres ansvar å finne ut hva "basispris", "skatter" og "drivstofftillegg" er.

Frister å prøve selv, men blir litt skeptisk etter TR'ene her på forumet..

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68100&highlight=caracas

Hermann SF
03-04-2011, 15:29
Skeptisk og skeptisk, det der så da veldig fristende og interessant ut! Skulle gjerne dratt jeg, men blir litt problematisk akkurat nå.

Denne TR du viser til ga meg hvert fall et godt inntrykk av Sør-Amerika. (Det er utrolig hvor godt, fengende og interessant enkelte av forumbrukerne her skriver!)

kjeng
04-04-2011, 00:12
da var Bogota booket i okt for meg og et annet forummedlem, så får vi se hva som skjer.. 26 timer i fly for 2000,- må da være value for money..

JohnRR
04-04-2011, 06:54
Da ble det Venezuela-tur på meg og kona i November. Takk for tipset:)

ILS2
04-04-2011, 09:49
Denne dealen er en bankers rent juridisk, så her er det bare å kjøpe billetter for de som ønsker å reise. Forrige gang det var lavprisfest hos LH (First Class til 27 kr) anførte LH åpenbar feilprising p.g.a. at den opprinnelige billettprisen stod med et minustegn foran (f. eks. -89.000). Denne gang står billettprisen til null, noe som overhodet ikke er uvanlig i flybransjen ("du betaler kun skatter og avgifter"), og som forbruker er det ingenting som tilsier at du burde ha forstått at dette var en åpenbar feil fra selskapets side.

God tur til alle som reiser - det passet dessverre ikke for meg.

LNv22
04-04-2011, 10:25
Feilpris med LH som gir tur-retur til Caracas eller Bogota for ca. 2100 kroner:

http://www.exbir.de/das-ist-aktuell-extrem-billig/7416-preisfehler-mit-lufthansa-fuer-255-von-helsinki-nach-suedamerika.html

Finner datoer i oktober og november bl.a. Kan bookes direkte på lufthansa.no, men ser ut til at det er flere datoer tilgjengelig hos Expedia.

Veldig bra, takk for at du delte denne.

Har sittet og sett på en tur til Caracas i morgentimene nå. Fristet stort til kr 2000. Likevel; min motivasjon hadde vært EB poeng, og med L klasse blir det ikke rare greiene.

Uansett, supert for de som ønsker seg en tur til varmere strøk utpå høsten!

robertaas
04-04-2011, 11:20
Det ser ut til at prisene er korrigert nå.

SeatBelt
04-04-2011, 12:05
Frister å prøve selv, men blir litt skeptisk etter TR'ene her på forumet..

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68100&highlight=caracas

Ikke noe å være redd for, men må være varsom. Viktig å vite at Venezuela ikke bare er sol, sommer og fine strender. Så lenge man er forsiktig og ordner all transport tilknyttet flyplassen på forhånd, burde det meste gå bra. Det samme gjelder veksling av penger - gjør det ved ankomst, men få noen lokale turoperatører e. l. til å ordne det.

Da ble det Venezuela-tur på meg og kona i November. Takk for tipset:)

Kult - send pm hvis du lurer på noe. Ble det 346 på deg?

Trent600
04-04-2011, 13:19
Begynner nesten å få dårlig samvittighet overfor Lufthansa jeg. Sitter nå i Seoul etter en tur på 1.klasse med LH og så ligger det en billett til Bogota i November med samme selskap :D

Uheldigivis blir det apostlenes hester og ikke en Panamera som tar meg ut til flyet på den turen...

robertaas
04-04-2011, 14:23
Begynner nesten å få dårlig samvittighet overfor Lufthansa jeg. Sitter nå i Seoul etter en tur på 1.klasse med LHDen turen koster jo 80.000 NOK så det er vel ingen grunn til å ha dårlig samvittighet ovenfor LH for det.

Trent600
04-04-2011, 14:42
Den turen koster jo 80.000 NOK så det er vel ingen grunn til å ha dårlig samvittighet ovenfor LH for det.

De pengene har de i hvert fall ikke fått fra meg (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=58949) ;)

robertaas
04-04-2011, 14:52
Da ble det Venezuela-tur på meg og kona i November. Takk for tipset:)Anbefaler å booke en tur rett ut til Los Roques.

fjasebase
04-04-2011, 15:04
Det ser ut til at prisene er korrigert nå.

Tja...Finner fortsatt Oslo - Bogota til 3300...Vet ikke om det er normalt eller ikke, men virket veldig billig det og.

robertaas
04-04-2011, 15:36
De har kampanje på Bogota til fra 3599,- til og med i morgen. Jeg finner som oftest til rett under kompanjepris når de har kampanje.

SeatBelt
04-04-2011, 16:33
Tja...Finner fortsatt Oslo - Bogota til 3300...Vet ikke om det er normalt eller ikke, men virket veldig billig det og.

Det er kampanjepris, så jeg vil absolutt si det er billig.

SeatBelt
04-04-2011, 16:35
Anbefaler å booke en tur rett ut til Los Roques.

Karibiske dykkeopplevelser kan du få til en billig penge andre steder. Dessuten er det ganske dyrt å reise inn i Los Roques-området. Har du først tatt turen til Venezuela hadde jeg prioritert kultur inn i landet, evt. fløyet til Cumana og lagt ferien på Paria-halvøya.

A346
07-04-2011, 08:17
Hva er status for dere som bestilte til 2000,-? LH har ikke kansellert billettene?

Var selv fristet til å booke, men mangel på feiredager satte en effektiv stopper...

kjeng
07-04-2011, 17:31
Har ikke hørt noe jeg iallefall, og bookingen ser fremdeles valid ut på lufthansa.com

robertaas
07-04-2011, 20:39
Karibiske dykkeopplevelser kan du få til en billig penge andre steder. Dessuten er det ganske dyrt å reise inn i Los Roques-området.Det erda mye annet enn dyking å oppleve på Los Roques og jeg synes øygruppen er ganske unik og forskjellig fra det jeg har sett andre steder i Karibien. Så dyrt er det vel ikke å reise ut til øyene selv om det er nye billigere endre steder i Venezuela.
Har du først tatt turen til Venezuela hadde jeg prioritert kultur inn i landet, evt. fløyet til Cumana og lagt ferien på Paria-halvøya.Har ikke vært så langt østover langt kysen der. Har kun kjørt i Boca De Uchire. Trodde dette var for obskurt for nordmenn.

Ellers kan jeg anbefale å reise vestover langs kysten til Choroni. Det er veldig spesielt der med store strender (som mange regner som de beste på fastlandet) flankert av sukkertopper, frodig natur og "kardemomme by". For å komme dit må man kjøre over en fjellkjede hvor man kommer opp i permanente skyer hvor mye rart gror.

kjeng
03-05-2011, 12:28
http://politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/flyoglufthavne/ECE1268500/lufthansa-fortryder-lav-billetpris/?trackId=jp3

Her henger vel turen i en tynn tråd..

Chriscross
03-05-2011, 12:47
http://politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/flyoglufthavne/ECE1268500/lufthansa-fortryder-lav-billetpris/?trackId=jp3

Her henger vel turen i en tynn tråd..

Tipper kunden har en god sak siden prisforskjellen er bare litt over 1000 dk fra vanlig salgspris. Dessuten er vel hoveddelen av skatter og avgifter avgifter direkte til LH. Ikke kundens skyld at LH driver "Ryan Air avgiftsprising" og tar godt betalt i tillegg.

La LH blø for deres tåpelige fuel-surcharge, dette er kundenes revansje! :colgate: