PDA

View Full Version : Glad tirsdag morgen...

EB
18-10-2005, 05:50
Det er fortsatt kaldt og jeg ser at jeg må skrape is av bilvinduene før jeg kjører... Ellers så blir det nok av møter - både internt og eksternt i dag. Ha en bedre tirsdag...

Falcon
18-10-2005, 08:39
Rim på bakken, og jeg er like forkjølet som i går. Det blir derfor hjemmedag med diverse triks for å bli frisk og forrige ukes fangst av magasiner fra Narvesen.

Ha en bedre dag!

EB
18-10-2005, 08:40
Narvesen fortsetter denen uken og neste uke med 25% på de utenlandske bladene...

LCH
18-10-2005, 09:54
God morgen, har omsider kommet meg opp etter å ha ligget våken lenge i natt igjen. I dag venter nytt infomøte om studieoppholdet (visumsøknader o.l.) så for å våkne blir det en dobbel mocha på Stockfleth's, som må være blant verdens beste, men så har jeg ikke prøvd Starbucks' ennå...

Jammen hadde ikke den nye laptop'en kommet seg fra Sørlandet til Oslo i løpet av natta, men det spørs om jeg får den i dag. (Dette vårsemesteret blir en dyr fornøyelse...)

TOS
18-10-2005, 10:09
Originally posted by LCH
...så for å våkne blir det en dobbel mocha på Stockfleth's, som må være blant verdens beste, men så har jeg ikke prøvd Starbucks' ennå...

God formiddag fra Tromsø! Her er det ikke så kaldt at vi trenger å klage. Sommerdekkene er fortsatt på bilen, og det har enda ikke vært behov for å skrape bilvinduene om morgenen!

Når det gjelder Stockfleths kaffe så er nok den ganske mange ganger bedre enn Starbucks. Starbucks er helt OK, men kommer ikke helt på høyde med de virkelig gode (her er f.eks. Stockfleths, Dromedar i Bergen og sist men ikke minst Kaffebønna i Tromsø helt i verdensklasse). Det er nå min mening....
:up:

jy

Trety
18-10-2005, 11:23
Glad mandag. Strålende gråvær, forhåpentlig fører det til snillere nattemperaturer enn nå.

TOS, det er sørpå det er blå grader. Is på bilen de to siste dagene (takk og pris for dieselvarmeren:)), -3 i går morges og -2 i dag. Og ja, vinterdekkene er satt på bilen! :up:

TOS
18-10-2005, 11:37
Originally posted by Trety
TOS, det er sørpå det er blå grader. Is på bilen de to siste dagene (takk og pris for dieselvarmeren:)), -3 i går morges og -2 i dag. Og ja, vinterdekkene er satt på bilen! :up:

At dere gidder å bo på en plass med et sånt klima....;) :D

Trety
18-10-2005, 11:40
Originally posted by TOS

Det verste er at selv om Kong Vinter har raslet med sablene allerede nå, vil mange bli veldig overrasket når den første snøen kommer... som vanlig. :sarc

TOS
18-10-2005, 11:45

Originally posted by TOS

Det verste er at selv om Kong Vinter har raslet med sablene allerede nå, vil mange bli veldig overrasket når den første snøen kommer... som vanlig. :sarc

Jeg går bare å venter på snøen nå... Må jo få sjekket ut hvordan de nye vinterdekkene fungerer sammen med DSTC på bilen...:up:

Trety
18-10-2005, 13:47
Originally posted by TOS
Jeg går bare å venter på snøen nå... Må jo få sjekket ut hvordan de nye vinterdekkene fungerer sammen med DSTC på bilen...:up:

Jeg har på nye vinterdekk, men jeg vet heller ikke hvordan det funker med DSTC'en (for ikke-Volvomennesker: ESP;)). Ikke at jeg har fått prøvd den på sommerdekkene heller, hvordan funker den der?

Edit: Har du bensin eller dieselmotor, TOS?

LN-MOW
18-10-2005, 13:56
7-8 grader igjen idag .. men denne gangen var jeg bedre forberedt. Meterolygen spaar 28 grader senere idag, saa jeg kan leve med litt morraskarp luft.

Har en del greier aa gjoere idag, men det maa unnagjoeres foer 14.45 .. da er det ManU-Lille paa ESPN2. Og i morgen er det Real Madrid - RBK paa samme kanal! :up:

Exiz
18-10-2005, 14:06
Og da har man nettopp ligget til bløt en time i badekaret. Herlig med dagens temperaturer. :jumpin

Har til nå idag hatt nynorsk stil, skikkelig moro når jeg ikke har skrevet en eneste setning på nynorsk siden 10.klasse (som er tre år siden nå), men det gikk vel greit nok...

Var også innstilt på et intervju jeg ble innkalt til til min store overraskelse, da det tok over en måned fra jeg sendte søknaden til jeg fikk telefon, men isted fikk jeg nok en telefon og måtte utsette dette... Ser uansett frem til mitt første ordentlige intervju, og håper jeg får meg en deltidsjobb på ukjent elektrobutikk etter skolen... :D

TOS
18-10-2005, 14:11
Edit: Har du bensin eller dieselmotor, TOS?

Det er nok bensin, ja. Burde kanskje gått inn for diesel, men det ble ikke noe av det denne gangen. D5-motoren til Volvo er vel fin, men kostbar....

Trety
18-10-2005, 14:28
Originally posted by TOS
Det er nok bensin, ja. Burde kanskje gått inn for diesel, men det ble ikke noe av det denne gangen. D5-motoren til Volvo er vel fin, men kostbar....

Grunnen til at norsk-solgte Volvo med dieselmotor er kanon om vinteren er at de leveres som regel alltid med denne omtalte varmeren. Varm motor & kupé (enten direktestartet eller timer - valgfritt) uten at bilen trenger strømtilkobling. :up:

D5'en er grisedyr, og verre har det blitt. Nå kommer 2,4D både i 130 og 163 hk, mens D5 har fått 185 hk. Men fy for et fraspark den nye D5'ern har! :)

EB
18-10-2005, 15:57
Og til nå har vel VW på Skøyen kun levert dieselutgaver av den nye Passat Stasjonsvogn...Neste Alfa blir garantert med diesel...:devot:

Trety
18-10-2005, 16:06
Originally posted by EB
Og til nå har vel VW på Skøyen kun levert dieselutgaver av den nye Passat Stasjonsvogn...Neste Alfa blir garantert med diesel...:devot:

Passaten er vel omtrent den bilen i Norge med høyest dieselandel. Ikke rart, med tanke på at VAG har hatt gode dieselmotorer lenge nå til relativt fornuftige priser.

Alfa Romeo har faktisk ingen JTD'er i de norske prislistene... men ønsker man seg Alfa-diesel kan man kjøpe Saab 9-3 eller Opel Vectra med 1,9-literen (120/150 hk). Den er nemlig en Alfamotor...;)

EB
18-10-2005, 16:07
Jo da... Både Crosswagon og GT`n selges med diesel...

dc-8-63
18-10-2005, 18:18
God morgen i fra avdeling veldig alene i vest....her starter dagen med varme problemer, i server rommet....vi sliter med temperaturen etter at IBM ikke klarer aa faa Blade Serverene (80 Blades) til aa operere i naerheten av de temperaturene de har lovet. Tydelig bruker vi processorene langt mere enn hva IBM har sett tidligere....positivt er at IBM virkelig staar paa for aa loese dette, i mellomtiden laerer jeg langt mer om luft kjoelings systemer enn jeg virkelig trenger......

LCH
18-10-2005, 18:35
Total O/T: Hvilke prosessorer? Opteron? Xeon?

dc-8-63
18-10-2005, 18:39
IBM benytter Opteron....som operer langt kjoeligere enn Xeon.....Dell har meget meget store problemer med sine Xeon baserte Blade servers (Saa store problemer at de ikke anbefalte Blade loesningen)

LN-MOW
18-10-2005, 19:41
Tror du noen av de Optikonnene vet hvor Pondus'en min er???

Trety
19-10-2005, 08:38
Originally posted by EB
Jo da... Både Crosswagon og GT`n selges med diesel...

Crosswagon glemte jeg... Var veldig fokusert på 147/156/Sportwagon. Men GT med diesel? Der skurrer det litt i mine ører.

EB
19-10-2005, 09:57
Prøv den...:up:

Trety
19-10-2005, 10:35
Originally posted by EB
Prøv den...:up:

Tviler ikke på at den er kanon med diesel. Men allikevel sier en liten stemme i hodet mitt at GT passer best med bensin - fortrinnsvis 3-literen...;)