PDA

View Full Version : Lufthansa Summer Business Class Sale

ILS2
31-03-2011, 22:03
Da var Lufthansas tradisjonelle Business Class-salg igang. Som vanlig gjelder prisene kun med utreise/retur fra/til Tyskland, noe som betyr separate tilslutningsbilletter. Noen priseksempler:

New York - 1599 EUR
Beijing - 1699 EUR
Singapore - 1799 EUR
Bogota - 1799 EUR
San Fransico - 1799 EUR

I mine øyne er ikke prisene særlig attraktive. Må fort legge på en tusenlapp for tilslutning, noe som presser New York-turen opp i 13.000++ kr. Det som er enda verre er at prisen er i den nye såkalte "Business Basic", hvilket betyr:

- Ingen lounge
- Ingen Business Class check-in
- Ingen forhåndsreservering av seter
- Ingen oppgradering med miles

De tre øverste gjelder selvsagt ikke hvis man har gullstatus i Star Alliance (ev. FTL hos M&M), men det er nokså stusselig at de velger å øke prisen, men kutte på fordelene ift. tidligere år.

http://www.lufthansa.com/de/en/Business-Class-summer-special?specialid=8127

Purchase by: 03.04.2011
Departure period: 23.06.2011-31.08.2011
Return period: 26.06.2011-07.09.2011
Advance Purchase Period: 14 days
Minimum stay: 6 days or Saturday to Sunday
Maximum stay: 3 months
Rebooking: charges will apply
Refund: not permitted

LN-BLO
01-04-2011, 08:50
Lufthansa har mye tilbud til Bogota, de har ett salg på 3599 fram til 05.04, og hadde vel også ett lignende tilbud for få uker siden... Noen grunn til at de kjører så mye tilbud på akkurat denne ruta?

Ellers var vel ikke akkurat dette Biz tilbudet av de helt store

Bizflyer
01-04-2011, 09:53
Det er jo en grei måte å spare penger på hvis man er gullkunde fra før. Hvis ikke er det jo en merkelig måte å gjøre det på. Jeg kan ikke akkurat se at Lufthansen sparer de helt store pengene på å nekte biz innsjekk og et lite loungebesøk?

Dessuten er jo LH høyere priset enn andre europeiske selskapers biz klasse. Jeg anbefaler heller å velge Swiss. De pleier jo også å komme med noen greie sommerpriser. Her er det bare å ha is i magen og vente & se.

BF:cool2

LNv22
01-04-2011, 13:23
Skjønner meg ikke helt på "Business Basic" greiene. Gjør tilbudet utrolig mye mindre attraktivt.

Furahini
01-04-2011, 15:01
Fins det noen måte å finne ut hva slags billett man har med LH på deres nettsider? jeg har en Z-klasse booket for en stund siden og vet ikke om det er Business Basic eller hva for noe, men klikker hvis jeg ikke får tilgang på lounge i FRA (skal sitte der i 6 timer..). Billettene mine ble jo bestilt utenom denne tilbudsperioden, så går ut ifra at jeg har lounge-tilgang, men best å være på den sikre siden..

BårdK
01-04-2011, 17:50
Du har tilgang med vanlig Z-billett. På hjemmesiden deres kan du sjekke hvilke lounger du har tilgang til med hvilke biletter og der skiller de i alle fall ikke mellom rabattert biz (Z) og full flex biz (c).

LN-FHU
01-04-2011, 18:36
Men disse "business basic" billettene bookes jo også i Z.....

Skjønner ikke dette jeg heller.... :rolleyes: :rolleyes:

Discus
01-04-2011, 18:40
Men disse "business basic" billettene bookes jo også i Z.....

Skjønner ikke dette jeg heller.... :rolleyes: :rolleyes:

Neste blir vel at award-C-klasse blir "business basic" :o

Furahini
01-04-2011, 20:34
Ja, syns og dette var ganske rart, men jeg har jo tilgang til forhåndsreservering av sete, så går ut fra at jeg har lounge-tilgang også :-)
får vel kanskje sende en mail til LH bare for å være sikker..

Bizflyer
01-04-2011, 21:10

Sssshhhh - ikke si det høyt da! Du kan jo gi dem noen "gode" ideer!!

BF:old

ex_trd
01-04-2011, 22:02

Og at US Dividend Miles-maximisers nektes adgang til FCT/FCL i FRA/MUC? :D

"First Basic".

Someone
04-04-2011, 09:51
Skjønner meg ikke helt på "Business Basic" greiene. Gjør tilbudet utrolig mye mindre attraktivt.

Så lenge man ikke har gullkort ;)