PDA

View Full Version : Korean, OSL-ICN


Boeing_fan
25-03-2011, 18:34
Jobbing,jobbing og mere HARD jobbing. La oss håpe på at KE nå endelig gjør alvor av sine "planer" om å fly 777 fra OSL

B777 i pax versjon?

77W
25-03-2011, 18:36
B777 i pax versjon?
Ja takk! :colgate:

Tertit54
25-03-2011, 18:43
B777 i pax versjon?

Jepp. Det er det "ryktet" sier ... men ikke noe om tidspunktet foreløpig.

jameson82
25-03-2011, 20:20
OSL til hvor? Ser liksom ikke at OSL-ICN har det store pax grunnlaget.

SQ 777
25-03-2011, 20:30
Hm, hm.. Etter nettopp å ha vært der og lagt merke til et land i voldsom vekst. Voldsom utbygging overalt... De har daglig 772 til PRG, så hvorfor ikke ?

Grei vei videre til SYD også.... Hadde den for vel et år siden.. One-stop Japan..:rolleyes:

Boeing_fan
25-03-2011, 20:32
OSL til hvor? Ser liksom ikke at OSL-ICN har det store pax grunnlaget.

Regner med det blir ICN. Det er nok et stort potensiale på denne ruten. Det er nok en del direktepax, i tillegg har KE et stort nettverk ut fra Seoul.

Tror nok en slik rute har vel så stort potensiale, om ikke bedre enn OSL-DOH...

Twin Otter
25-03-2011, 21:38
Det er vel og en god del norske selskaper som har industrirelaterte interesser der nede så det kan nok være en del business-pax tilknyttet en eventuell rute mellom OSL og ICN.

Tertit54
25-03-2011, 23:07
KE er store i Østen og har, som dere skriver, et velutbygget og effektivt rutenett utifra ICN til de fleste destinasjoner som de resieglade nordmenn vil besøke.

KE har i dag 28 stk 777 og har 2 i bestilling.(nye destinasjoner ???)
http://www.planespotters.net/Airline/Korean-Air-Lines

De har også 42 747, .men de fleste av de er vel i Cargoversjon.

OEH
26-03-2011, 02:02
ICN er jo flere ganger kåret til verdens beste flyplass. Har også lagt merke til at KE som regel er billigere enn f.eks Asiana, JAL og ANA på intra-asiatiske flyvninger, men jeg har enda ikke prøvd de, så hvordan de er i premium-kabinen i forhold til konkurentene vet jeg ikke.
Men ser at de ofte får gode anmeldelser i trip reports.

Dreyer
26-03-2011, 02:14
De har også 42 747, .men de fleste av de er vel i Cargoversjon.

17 vanlige og 24 cargo ifølge siden demmes noe som blir 41 totalt.

SQ 777
26-03-2011, 07:59
Vel, nå vil jeg si at det er en av de beste flyplasser jeg har vært på. Passerte med KE til SYD for vel et år..

Og ankomst forrige uke og avreise sist onsdag. Helt topp.. Rask immigration, kjempeservice utenfor ved transfer til hotel. Imponerende i transitthall, minne rmeg om Changi. Vil få skevet en tripreport som andre som sklka dit kan dra nytte av... ;)

Someone
26-03-2011, 17:43
moderator

Språkdiskusjonen er flyttet til et underforum som ikke har noe med fly å gjøre

/moderator

danneh
26-03-2011, 22:53
Korean har dessutom ett antal A332HGW på order

Halvorsn
26-03-2011, 23:00
Men hva om de lager en 747 combi som fungerer som 50% lakseekspress og 50% pax?

Robin882
27-03-2011, 01:58
Håper denne kommer i boks, da blir det tur for å feire ruten til Korea!

LN-FHU
27-03-2011, 12:44
...............Vil få skevet en tripreport som andre som sklka dit kan dra nytte av... ;)

Og den bør jammen ta meg inneholde bilder også......;) :D

LN-AØR
29-03-2011, 14:43
Jepp. Det er det "ryktet" sier ... men ikke noe om tidspunktet foreløpig.
Er dette nye rykter? Rykter om Korean og OSL har jo pågått i flere år, uten at noe har skjedd. De hadde vel planer om å starte opp for ett/to år siden, men trakk seg.

Boeing_fan
29-03-2011, 14:57
Kanskje vi får en IC-rute ut av det blå? Hva med Air China OSL-PEK? Eller Vietnam Airlines med Oslo-Ho Chi Minh eller Oslo-Hanoi. Det hadde vært noe :colgate:

Tertit54
29-03-2011, 15:47
Er dette nye rykter? Rykter om Korean og OSL har jo pågått i flere år, uten at noe har skjedd. De hadde vel planer om å starte opp for ett/to år siden, men trakk seg.

Jeg vet at KE stadig kikker på muligheten til å fly IC fra OSL, men ingen bestemmelser er tatt så langt.
Jeg regner vel også med at de ikke fortelle noe andre om sine konkrete planer før alt er 100 % bestemt.

fjasebase
29-03-2011, 15:52
Kanskje vi får en IC-rute ut av det blå? Hva med Air China OSL-PEK? Eller Vietnam Airlines med Oslo-Ho Chi Minh eller Oslo-Hanoi. Det hadde vært noe :colgate:

Du skal se langt etter Air China etter oppstyret rundt Fredsprisen

starheim
29-03-2011, 23:31
Blir dette isåfall i tillegg til jumboen? Eller utgår den?

LN-BLO
30-03-2011, 02:30
Jeg vet at KE stadig kikker på muligheten til å fly IC fra OSL, men ingen bestemmelser er tatt så langt.
Jeg regner vel også med at de ikke fortelle noe andre om sine konkrete planer før alt er 100 % bestemt.

Har det ikke vært diskutert i en tidligere tråd at KE ønsket å starte opp rute fra ICN til EN av storflyplassene i Skandinavia (CPH, ARN eller OSL).

vadheim
30-03-2011, 11:14
Det er jo bare tull med denne tråden dersom det ikke er nye opplysninger fra tidligere...

... ble skuffet da jeg leste den og føler den er misvisende!

Glenn
30-03-2011, 14:58
Det er jo bare tull med denne tråden dersom det ikke er nye opplysninger fra tidligere...

... ble skuffet da jeg leste den og føler den er misvisende!
Kan kanskje være litt enig med deg, men Korean er på OSL med cargorute, så ruten eksisterer jo, selv om de ikke er her med paxversjon.

Danny
30-03-2011, 17:53
Blir dette isåfall i tillegg til jumboen? Eller utgår den?

747F kommer ikke til å utgå... er alt for mye frakt og fisk ut på denne til at dem legger ned en jumbofrakter rute ;)

SAS-Steward
30-03-2011, 18:54
Det er jo bare tull med denne tråden dersom det ikke er nye opplysninger fra tidligere...

... ble skuffet da jeg leste den og føler den er misvisende!

Det er derfor dette er et diskusjons forum, for å lufte tanker, ideer, rykter og enkelte ganger fakta.
Selv om det kanskje ikke er noe nytt, er det alikevel en ok diskusjon synes jeg.

Tertit54
30-03-2011, 20:49
"Det er vanskelig å spå, særlig om fremtiden sa den gammle "Storm P" "

Ryktene om KE og andre selskaper interesse for OSL er ikke ny "diskuskjonsvare" her på forumet. Det komme stadig innspill fra ulike kanaler om oppstart....og nedleggelse av ruter.

Senest nå har vi en diskusjon om at OSL v /Nic.Nilsen sier at han vil bli størst i Norden, og det blir han ikke uten flere store ruter fra OSL (les.IC) Når vi vet at både Thai og Sas har startet IC (Og DY også da hvis man mener at DXB er IC...) og vi vet at Qatar kommer i otober så skal man ikke være "den store spåmannen "for å skjønne at det her vil kommer flere aktører, helt sikkert og udiskutabelt. Sprørsmålet er da heller om når dette blir og hvem som kommer.

Og det må vi få lov til å diskutere, uhemmet, så mye vi vil. Noen av oss sitter på "inside informasjon" og noen er flinkere enn andre til å "synse" men summa summarum så er det vår rett, og plikt, å sette ord på dette og å formidle våre meninger videre til de som ønsker å høre på.:old