PDA

View Full Version : Frankfurt FCT og FCL

pollymoe
22-03-2011, 22:07
Neste uke skal det flys litt for USairways poeng, skal i den forbindelse innom Frankfurt før ferden går videre med LH i first (første gang for meg) til SGN. Det blir ikke mer enn 2t og 15 min transfer i Frankfurt. Har ,etter å ha lest endel om FCT, veldig lyst å oppleve terminalen selv. Er det verdt å ta turen dit med den transfer tiden jeg har til rådighet, eller vil jeg miste såpass mye tid på å ta meg bort dit at det kan være smartere å benytte seg av FCL?

A-380
22-03-2011, 22:57
Tar deg ca 5min å gå fra terminalen og bort til FCT. Så å si tak over hodet på hele turen.

Jeg trives best i FCT, og med FCL B som andre valg

Egenes
22-03-2011, 23:28
Blir man ikke hentet v/ flyet i sånn snerten "miljøvennlig" bil da?

Discus
22-03-2011, 23:32
Blir man ikke hentet v/ flyet i sånn snerten "miljøvennlig" bil da?

Kommer du inn på fjernpark med LH og har F-billett blir du hentet og kjørt til den vanlige terminalen. FCT har ikke ankomstmuligheter

Er du i FCT blir du kjørt ut til flyet om det står ved terminal eller fjernpark.

BårdK
23-03-2011, 07:19
Var innom FRA i går på vei til PVG fra OSL og der var det et par som skulle til MNL på F med LH. De ble hentet av en sort og fin Mercedes.

pollymoe
23-03-2011, 09:49
Ok, kommer fra svg, håper på fjernparkering. Så da blir man evt kjørt inn til terminal 1 i en snerten, miljøvennlig elbil, kommer seg ut av terminalen på vanlig vis, for så å spasere 5 min til FCT. Høres ut som det er det som blir planen. Har drømt lenge om å få sitte i elBil så dette blir bra ;)

Blackhawk
23-03-2011, 14:23
Ja det går vel nesten utelukkende i Mercedes: S-klasse,
samt Porsche Panamera nå - var riktignok én (evt. to stk.)
VW: Phaeton som også ble brukt til dette når jeg var
på FRA sist (er VW Phaeton jeg personlig i såfall kunne ønsket
å stifte nærmere bekjentskap med, langt mer spennende
enn S-klasse i det minste - og langt mer forhistorie..).

Bizflyer
23-03-2011, 15:01
Var innom FRA i går på vei til PVG fra OSL og der var det et par som skulle til MNL på F med LH. De ble hentet av en sort og fin Mercedes.

[PIRKE] LH flyr ikke til MNL lenger.[PIRKESLUTT]

BF:cool2

LN-FHU
23-03-2011, 15:42
[PIRKE] LH flyr ikke til MNL lenger.[PIRKESLUTT]

BF:cool2

Ikke sikkert de skulle direkte til MNL da vettu.... ;)

BårdK
24-03-2011, 00:09
Nå er ikke jeg noen kløpper på disse flyplasskodene, men de sa Manilla. Kanskje det ikke var direkte - ikke vet jeg.

Dag Viking
24-03-2011, 00:19
Flybytte i Hong Kong, Bangkok eller Singapore, og videre med et annet selskap.

Twin Otter
01-04-2013, 13:55
Kan man benytte seg av FCT på retur fra f.eks Asia hvis man kommer inn på F og reiser videre på C?

Discus
01-04-2013, 13:59
Det var tillatt tidligere, men er endret ser det ut som:
Access to the First Class Terminal at Frankfurt Airport is only possible with a confirmed same-day departing First Class flight on Lufthansa or SWISS. HON Circle Members may access the First Class Terminal with a same-day departing flight on Lufthansa, SWISS or Austrian Airlines. Access to the First Class Terminal is not permitted for arriving passengers. https://www.lufthansa.com/online/myportal/lh/no/info_and_services/at_the_airport/lounges?nodeid=1801992&l=en&cid=1000328

Du kan bruke FCL i terminalen, innholdet er jo omtrent det samme men du må gå til flyet.

Peppep
01-04-2013, 14:03
Det var tillatt tidligere, men er endret ser det ut som:
https://www.lufthansa.com/online/myportal/lh/no/info_and_services/at_the_airport/lounges?nodeid=1801992&l=en&cid=1000328

Du kan bruke FCL i terminalen, innholdet er jo omtrent det samme men du må gå til flyet.
I følge mange rapporter på FT har de uoffisielt løsnet opp igjen, og tillater det nå så lenge man reiser videre med Lufthansa Group.

Twin Otter
01-04-2013, 14:04
Tusen takk for update. Da får man klare seg med Limo-tur på utreisen da...

Discus
01-04-2013, 14:16
Tusen takk for update. Da får man klare seg med Limo-tur på utreisen da...

Husk at du kun har tilgang til FCT/FCL hvis du flyr med LH eller LX i F. OZ/TG/ANA må greie seg med Senator-loungene i Frankfurt.

Twin Otter
01-04-2013, 14:18
Husk at du kun har tilgang til FCT/FCL hvis du flyr med LH eller LX i F. OZ/TG/ANA må greie seg med Senator-loungene i Frankfurt.

Fullstendig klar over det!

Martin
01-04-2013, 14:21
Ut å fly F?

Twin Otter
01-04-2013, 14:25
Ut å fly F?

Må gjøre et forsøk ihvertfall...

SQ 777
01-04-2013, 16:07
Dragen i Senator prøvde å stoppe oss da vi kom med TG First for vel 5 uker siden ( sist lørdag hadde vi ikke tid, gate A 34 så sabla langt unna , og gadd ikke) til tross vi hadde med TG eskorte som sa vi kom fra First.. Orket ikke å diskutere så begge to dro opp MP *G kortet og alt var ok... Likevel omstendelig registrering .^_^

Edit: Dragen ville ha oss over til Business loungen.. Stoor C på BP

Hickok
01-04-2013, 18:32
Dragen i Senator prøvde å stoppe oss da vi kom med TG First for vel 5 uker siden ( sist lørdag hadde vi ikke tid, gate A 34 så sabla langt unna , og gadd ikke) til tross vi hadde med TG eskorte som sa vi kom fra First.. Orket ikke å diskutere så begge to dro opp MP *G kortet og alt var ok... Likevel omstendelig registrering .^_^

Edit: Dragen ville ha oss over til Business loungen.. Stoor C på BP

C skal da i C-loungen de, så der hadde nok dragen rett.

Hypern
01-04-2013, 23:27
Kan man benytte seg av FCT på retur fra f.eks Asia hvis man kommer inn på F og reiser videre på C?

Det kunne man pr januar 2012 da jeg testet det sist.

Twin Otter
02-04-2013, 00:25
Må nok si at det lå en underliggende aprilspøk her. Jeg skammer meg bare nesten. Men jeg fikk jo svar på noe jeg lurte på! Ingen umiddelbare planer om å fly i F og/eller C med det første...

peterfox
01-05-2014, 20:55
Hei,
Spørsmål til de som er bevandret i FCT og LH-First class.
Jeg kan kanskje få fly PHL-FRA-OSL neste fredag i LH F
Vil jeg da få tilgang til FCT når jeg lander fra PHL ?
Noen som kjenner loungen til LH i PHL ?

Takker for svar

TG923
02-05-2014, 03:38
Det som står på nettsidene er :

Access to the First Class Terminal at Frankfurt Airport is only possible with a confirmed same-day departing First Class flight on Lufthansa or SWISS. HON Circle Members may access the First Class Terminal with a same-day departing flight on Lufthansa, SWISS or Austrian Airlines. Access to the First Class Terminal is not permitted for arriving passengers.

http://www.lufthansa.com/no/en/Lounge-types-and-access

Chriscross
02-05-2014, 06:56
Når du har videreforbindelse med LH-group kunne du iallfall tidligere bruke den. Tror ikke om du flyr sk fra-osl.

Eriksan
02-05-2014, 13:35
Du skal ha tilgang til LH F-lounge.

Lufthansa and SWISS First Class Ticket
Lufthansa First Class Lounge
First Class boarding pass for an arriving/departing LH/LX flight on the same day

http://www.lufthansa.com/no/en/Lounge-types-and-access#ancAbT0

aboerr
14-03-2016, 20:50
Noen som har testet ut adgang til FCT ved ankomst LH F og videre med LH C i det siste? Jeg mener jo at det er sånn, men er noe uklart på nettsidene deres....?

JoeW
14-03-2016, 22:00
Noen som har testet ut adgang til FCT ved ankomst LH F og videre med LH C i det siste? Jeg mener jo at det er sånn, men er noe uklart på nettsidene deres....?
Har tenkt å prøve på vei hjem fra påskeferie - men om noen finner ut før det tas informasjon i mot med takk!

darkcho
15-03-2016, 10:04
Gjorde dette i januar, ankom med LH F fra Tokyo og dro videre med LH C. Null problem

aboerr
15-03-2016, 11:20
Gjorde dette i januar, ankom med LH F fra Tokyo og dro videre med LH C. Null problem

Glimrende, takk for svar. Var rimelig sikker, men alltid greit med en bekreftelse på at ikke noe er endret.