PDA

View Full Version : Shoppingtips Hong Kong

LN-FHU
22-03-2011, 14:11
Vurderer ny klokke - Breitling. Har hørt at Hong Kong er rimelig. Noen som har erfaring ?
I tillegg - kan det være penger å spare på nytt objektiv ( til Canon 550D )....

ex_trd
22-03-2011, 14:52
Kjøpe merkeklokke i Asia? Ville vært meget, meget forsiktig og kun holdt meg til de offisielle forhandlerne som du sikkert finner på Breitlings hjemmesider.

Objektiv er det nok en god del å spare på, og det er mindre skummelt enn å kjøpe klokke, men vær obs på forfalskninger her også.

BårdK
22-03-2011, 16:30
Mulig min strategi er helt gal, men i Kina ser jeg etter god fake på f.eks. klær, vesker og andre reiseartikler, og skreddersøm på skjorter og dress (litt over Dressmann-priser men topp kvalitet hvis du finner en stolt skredder).

LN-BLO
22-03-2011, 17:07
Besøkte Hong Kong for 2 år siden (Mars 2009). Over på Hong Kong Island registrerte jeg at mange av de de kjente klokkemerkene hadde "concept stores" som mange av de mest eksklusive klesmerkene har.

Chriscross
22-03-2011, 18:13
Stikk heller innom Bjerke. Salg der om dagen. Skal du kjøpe utenlands kan uk og kanskje us være bra pga kursen. I uk kan du i tillegg få tilbake skatt.

Synes dyre (status) ting ofte er dyrere i Asia enn hjemme, men mulig jeg tar feil.

Vegasbaby
22-03-2011, 18:41
Muligens litt OT, men jeg har lest på diverse fora at Hong Kong er blant de beste stedene i Asia å kjøpe Ipad. Noen apple-fans som kan bekrefte/avkrefte dette? Skal en tur både til Hong Kong og Bangkok i sommer og vurderer å kjøpe Ipad 2 hvis det er en del å spare...

BårdK
23-03-2011, 07:30
Synes dyre (status) ting ofte er dyrere i Asia enn hjemme, men mulig jeg tar feil.

Har samme opplevelse, er i Shanghai nå og på kjøpesenteret i nabolaget koster merkeklær mye mer enn hjemme. Det er ganske mange veldig rike og svært merkebevisste kinesere. Jeg underviser MBA-studenter og det er ikke uvanlig at de kjører Lexus til universitetet, mens jeg trasker i all slags vær fra hotellet.

jefi99
23-03-2011, 18:43
Vurderer ny klokke - Breitling. Har hørt at Hong Kong er rimelig. Noen som har erfaring ?
I tillegg - kan det være penger å spare på nytt objektiv ( til Canon 550D )....

Ja, jeg har købt en del klokker i HK. Hvis du vil have den bedste pris, så PM mig modelspecifikation. Så vender jeg tilbage...

SQ 777
27-03-2011, 21:22
Hadde uansett kjøpt i Norge hos en seriøs forhandler.. Noen evigheter siden, da jeg var 40, "kjøpte " min daværende venninne ( fra Asia ) ekte "Lolex" til meg hos en seriøs urhandler i Norge.

Vi tok Jahre til Kiel og min daværende utenlandske venninne tok den på eksport med Malaysisk pass og vi fikk momsen tilbake ...

Tok båten hjem... og Lolexen ble mye billigere med norsk garanti fra en norsk Lolex butikk... Så fikk jeg den i 40 års gave..:headbang fra min vennine.... Med norsk garanti..

Ikke ulovlig med gaver...

LN-FHU
27-03-2011, 22:50
Tja......kan man spare 10-15 lapper på klokke i HKG, så gi meg en god grunn til å kjøpe den i Norge ?

Særlig hvis man VET at det er ekte vare.....;) ;)

ex_trd
28-03-2011, 10:44
Om du er i den priskategorien hvor du kan få 10-15 tusen i rabatt hadde jeg sett på andre merker enn Breitling, f.eks. Patek Philippe og Raymond Weil.

LN-FHU
28-03-2011, 12:51
Om du er i den priskategorien hvor du kan få 10-15 tusen i rabatt hadde jeg sett på andre merker enn Breitling, f.eks. Patek Philippe og Raymond Weil.

Nope..... ;)

jefi99
28-03-2011, 17:08

Raymond Weil - you must be joking! Men enig i at Patek er fantastisk. Jeg ville også overveje Audemars Piguet.

king2stone
09-02-2013, 12:13
Er det noen som kan anbefale en god skredder i Hong Kong?

king2stone
09-02-2013, 17:04
Er det noen som kan anbefale en god skredder i Hong Kong?

Jeg fant en Hong Kong skreddertråd på FT. Masser av med gode tips. http://www.flyertalk.com/forum/hong-kong-macau/302790-hong-kong-tailor.html