View Full Version : Flying Blue tilbyder status match
Fik lige denne fra Vornesitzen - måske det har interesse for nogen her:
Wenn Sie Status-Mitglied in einem Vielfliegerprogramm der Star Allianz oder bei OneWorld sind, dann erhalten Sie bei Flying Blue sofort den entsprechenden Status. Als Lufthansa Senator bekommen Sie z.B. den Platinum Status, als Frequent Traveller den Silber Status und genießen somit bei den Skyteam Airlines (dazu ghören KLM, Air France, Delta, Alitalia, Korean Air, Aeroflot, China Southern, Vietnam Airlines etc) viele Vorteile wie z.B. erhöhte Meilengutschriften und Loungezugang.
Schicken sie einfach eine kurze Nachricht mit Ihrer Email-Adresse an info@vorne-sitzen.de und wir mailen Ihnen dann einen personalisierten Link für die Anmeldung zu.
ACHTUNG! Diese Aktion gilt nur bis zum 31. März 2011!!!
SeatBelt
18-03-2011, 12:45
Jeg trodde det var vanlig å få matchet kortene. Men dette passer vel uansett bra for de som sikret seg BMI-sølvkort denne uken.
Så om tysken min ikke er helt på jordet, så kan jeg f.eks. melde meg inn i BMI Diamond Club, få sølvkort der, melde meg inn i Flying Blue og få sølvkort der også?
En lettere adresse: http://www.thanks-by-flyingblue.com/
Ser ut til at tilbudet går ut 31. mars. og at de vil ha en scan av kortet du har i dag, så det spørs om vi som meldte oss inn hos bmi nå rekker å få benyttet oss av dette tilbudet
SeatBelt
18-03-2011, 14:04
Så om tysken min ikke er helt på jordet, så kan jeg f.eks. melde meg inn i BMI Diamond Club, få sølvkort der, melde meg inn i Flying Blue og få sølvkort der også?
hvis bmi får ut fingern og sender kortet, så kan du plutselig sitte med to sølvkort, ja.
Chriscross
18-03-2011, 17:30
Hm konas SAS gull som går ut i juni kan jo fort bli til gull her:-) Og fra Bgo er jo kl ganske praktisk. Dessuten er vel eco pluss fornuftig priset hos AF.
Jeg har signet op. Jeg har ikke fløjet AF/KL i over 7 år, men kan måske benytte det til loungeadgang med CZ indenrigs i Kina?
Flying-news
19-03-2011, 00:19
Men hva med oss som allerede er medlem i Flying Blue da? Har ikke noe spesiell status, men har over 6000 poeng...
Kreves det at jeg ikke er medlem fra før av?
Men hva med oss som allerede er medlem i Flying Blue da? Har ikke noe spesiell status, men har over 6000 poeng...
På skjemaet på nettsiden, er det et felt der du må fylle inn ditt Flyin Blue-nummer, så antageligvis må man være medlem fra før av - eller melde seg inn før man ber om matchen.
Edit: Det står også:
In order to benefit from this upgrade offer, you must become a Flying Blue member.
If you are not already one, click here to register and receive your membership number.
Hva med å klikke på linken over??
Man må legge inn sitt Flying Blue nummer først, hvis man ikke har det blir man henvist til å melde seg inn for å få sitt nummer for å legge inn i formularet.
Ser ut til at BA Silver = Flying Blue Gold også. Så jeg prøver meg på statusmatch på den jeg tenker jeg, ettersom den nettopp ble fornyet.
Er fint dette om man skal fly litt Delta eller Aeroflot.
Denne var generøs, men så så jeg at fordelene ikke er like generøse som de man blir matchet fra, særlig ifht. loungetilgang.
Har Blue(s) soft landing?
Vi får se om dette virker, kona og jeg er EBG og har bedt om statusmatch:wow:
Søkte nettopp jeg også, kan kanskje bli nyttig ifb. med en tur jeg har med Delta i august.
Takker for tippet ! Ansøgning sendt.:)
Dag Viking
20-03-2011, 21:54
Har Blue(s) soft landing?
Jeg tror jeg fikk sølv året etter jeg var platinum, selv om jeg kun fløy en tur som ga ca 10 000 poeng i kvalifiseringsperioden. Etter det har programmet blitt dårligere og dårligere, så ikke sikker på om det er soft landing lenger. Ser at de tom krever penger for lounge-besøk for platinum?? Crazy!!
Jeg kjørte inn en match mot EBG, kanskje jeg får brukt de over 200 000 poengene mine til en tur i La Premiere. Det er jo ikke mulig hvis man ikke er elite :headbang
Da skal kontoen tommes, og alliansen ikke benyttes etter det:up:
Jeg tror jeg fikk sølv året etter jeg var platinum, selv om jeg kun fløy en tur som ga ca 10 000 poeng i kvalifiseringsperioden. Etter det har programmet blitt dårligere og dårligere, så ikke sikker på om det er soft landing lenger. Ser at de tom krever penger for lounge-besøk for platinum?? Crazy!!
Ja, er litt usikker på det - leste et annet sted noe som kan tolkes dithen at Platium og Gull har gratis lounge. Får evt. teste det etter en match hvis det passer seg.
Krever de penger for lounge access for Platinum???? Leste vilkårene tidligere idag og syntes det så ut som om man kunne betale for å få inn en ekstra gjest. Ikke at man som Gold eller Plat må betale
Krever de penger for lounge access for Platinum???? Leste vilkårene tidligere idag og syntes det så ut som om man kunne betale for å få inn en ekstra gjest. Ikke at man som Gold eller Plat må betale
Kan tolkes på mange måter - på (F)lying Blue(s) sidene står det:
Take advantage of the privileged comfort of the lounges* at Paris-Charles de Gaulle** and Amsterdam-Schiphol airports. You can pay for lounge access at a growing number of lounges worldwide operated by AIR FRANCE, KLM and Delta Air Lines.
Depending on the stopover and lounge availability, the entrance fee per person varies between:
EUR 25 and 35 in Europe, Asia, the Middle East, Africa
USD 35 and 50 in the United States
CAD 30 and 50 in Canada
or between 2,500 and 5,000 Miles depending on the zone
You can pay directly in our lounges:
by credit card
using Flying Blue Miles (between 2,500 and 5,000 Award Miles per entry)
http://www.klm.com/travel/no_en/flying_blue/membership_benefits/platinum_benefits/platinum_benefits_air_france_klm_and_skyteam_partn ers.htm#p5
Det var akkurat den jeg leste men anså det som så utenkelig utenkelig at de behandler Gold og Plat slik at jeg tolket det som betaling for ekstra gjester.
Om dette er tilfelle kan jo ikke et FB gullkrt brukes til noe som helst da. Virker pussig.
Det var akkurat den jeg leste men anså det som så utenkelig utenkelig at de behandler Gold og Plat slik at jeg tolket det som betaling for ekstra gjester.
Om dette er tilfelle kan jo ikke et FB gullkrt brukes til noe som helst da. Virker pussig.
Ja, på loungesidene står det:
Our latest service enables Elite members to gain paid lounge access to the KLM Crown Lounges at Schiphol or to bring guests.
http://www.klm.com/travel/no_en/prepare_for_travel/at_the_airport/lounges/lounge_access_policy.htm
Ser ut som KLM-webavdeling er et underbruk/overbruk av SAS-EB avdelingen og at informasjonen ikke henger på greip eller er helt entydig - står noe annet her:
http://www.klm.com/travel/no_en/images/LOUNGE%20ACCESS%20POLICY%20March%202010_tcm611-221208.doc
Vanskelig å vite om man må betale for å gå i "kantina" eller ikke.
http://www.klm.com/travel/no_no/prepare_for_travel/at_the_airport/lounges/lounge_access_policy.htm
Der kan man laste ned et Word-dokument med ganske klare regler:
http://www.klm.com/travel/no_no/images/LOUNGE%20ACCESS%20POLICY%20March%202010_tcm665-221208.doc
Tolker det sånn at man har tilgang gratis når man flyr Skyteam, og at man kan betale seg inn ellers.
Såvidt jeg har forstått KLM's policies:
Plat/Gold (Elite Plus) får selvsagt adgang gratis. Dette gjelder også kontraktslounger som f.eks. OSL Lounge ved avgang fra OSL.
Silver har derimot mulighet til å betale seg inn i AMS. That's it.
VirreVapp
21-03-2011, 10:13
hei.
Jeg syntes dette virket litt rart, at de tar penger for å benytte sine fasiliteter?
Har de noe nivå som matcher Pandion hos SAS, eller tar de dette kun som Gull ?
Forsøkte å få statusmatch hos LH, det var uaktuellt sa de... Selv om jeg kunne legge frem heavy reiseaktivitet..
Men jeg får vel benytte meg av denne "status match'n" da!
Payment gjelder kun silver, saa det er ikke saa rart.
Virker jo bra dette. Skal en tur til Seoul i mai, og hadde da tenkt å prøve Korean i stedet for JAL som jeg vanligvis bruker. Med FB-platinum kan jo den reisen bli endel mer behagelig.
Dag Viking
21-03-2011, 22:26
Virker jo bra dette. Skal en tur til Seoul i mai, og hadde da tenkt å prøve Korean i stedet for JAL som jeg vanligvis bruker. Med FB-platinum kan jo den reisen bli endel mer behagelig.
Hva matcher du for å få plat? UA 1k? LH Hon? SAS pandion?
Var plat en stund selv, og må si at det var helt bortkastet på KLM og AF. Eneste fordelen med hele statusen var ca 90% oppgradering til 1.kl hos NW, som jo var veldig bra når man bodde i USA.
Hva matcher du for å få plat? UA 1k? LH Hon? SAS pandion?
Var plat en stund selv, og må si at det var helt bortkastet på KLM og AF. Eneste fordelen med hele statusen var ca 90% oppgradering til 1.kl hos NW, som jo var veldig bra når man bodde i USA.
BA Gold skal gi FB plat i følge en tråd på Flyertalk.
Føler i grunnen ikke at det er noe jeg lengter etter å få, men siden de tilbyr det så hvorfor ikke?
ute_til_lunsj
22-03-2011, 21:06
Takk for tipset. SkyTeam er vel ikke de jeg flyr mest med, men nytt gullkort kommer sikkert greit med.
Har sendt kopi av kortet til det jeg forstod som "godkjenning". Noen som har formening om hvor lang tid det kan ta før det nye kortet kommer (får man evnt. en tilbakemelding om status er godkjent?)
Takk for et herlig forum forresten!
Dag Viking
22-03-2011, 21:08
Jeg sendte inn på søndag, skal si i fra når jeg hører noe.
Takk for et herlig forum forresten!
Hjertelig velkommen til det herlige forumet!!!
Da fikk jeg bekreftelse på min status match.
Edit: Trodde jeg, det viste seg at det bare var ivory status - og det har jeg ikke bruk for.
VirreVapp
31-03-2011, 10:25
Er det noen som har fått feedback fra Flying Blue?
Jeg sendte inn 22.mars og har enda ikke hørt noe... Hadde vært greit å fått avklaring før man booker neste tur..
Dag Viking
31-03-2011, 10:28
Det er vel forventet ventetid på 5-8 uker pga mange som har meldt seg på.
Jeg modtog denne email i dag. Jeg blev matchet fra *G. Havde egentlig forventet guld på den baggrund.
Dear Mr JEFI99,
Congratulations !
You are now a Flying Blue Silver member, thanks to your Elite Status Match.
AIR FRANCE and KLM are delighted to inform you that your Flying Blue membership has been upgraded to Silver level. You will receive your new membership card over the next few weeks.
However you can take advantage of all the benefits offered by your Silver membership right now, simply by stating your Flying Blue membership number. As a Silver member, you enjoy a 50% Elite Mileage Bonus on all your flights, priority treatment and lot more.
To discover more about the benefits of your new membership level, why not visit the Flying Blue section on www.airfrance.com or www.klm.com, and go to “membership benefits”.
Looking forward to welcoming you onboard soon.
Yours sincerely,
Isabelle Birem
Director Flying Blue
Hvilket Star Alliance program brukte du til å matche?
Hvilket Star Alliance program brukte du til å matche?
OZ Asiana Club
Da fikk jeg denne fra eurobonus gold.
Dear Mr runem
Congratulations !
You are now a Flying Blue Gold member, thanks to your Elite Status Match.
AIR FRANCE and KLM are delighted to inform you that your Flying Blue membership has been upgraded to Gold level. You will receive your new membership card over the next few weeks.
However you can take advantage of all the benefits offered by your Gold membership right now, simply by stating your Flying Blue membership number. As a Gold member, you enjoy a 75% Elite Mileage Bonus on all your flights, priority treatment and lot more.
To discover more about the benefits of your new membership level, why not visit the Flying Blue section on www.airfrance.com or www.klm.com, and go to “membership benefits”.
Looking forward to welcoming you onboard soon.
Yours sincerely,
Isabelle Birem
Director Flying Blue
Der fikk jeg også statusmatch i orden.
Fikk FB Gold matching mot BAEC Silver. Nice.
Chriscross
04-04-2011, 17:34
Var dere som har fått godkjent matchen tidlig ute med å søke?
Jeg søkte 19/3. Ventet lenge og hørte ingenting, så jeg søkte igjen en god uke senere.
Men den jeg fikk godkjent på idag var den første jeg sendte inn. Altså 19/3.
jeg søkte den 18 mars
jeg søkte den 18 mars
Og velkommen til forumet forresten. Så ikke den før nå. Fint med enda flere nye glade postere!
Jeg indsendte den 18/3.
Da fikk jeg også bekreftet min gullstatus. Får se om man ikke får tatt seg en tur med KL i løpet av året. Grei unnskyldning for å få testet MD-11.
Fikk nettopp mail fra Flying Blue hvor de sier at "We're writing today to let you know that due to a very high number of applications at the moment, it's taking us a little longer than usual to process your application"... Så jeg venter fortsatt...
ute_til_lunsj
05-04-2011, 17:29
Samme tilbakemelding tikket inn her. Så da får man tro man ikke er helt glemt....
Fikk nettopp mail fra Flying Blue hvor de sier at "We're writing today to let you know that due to a very high number of applications at the moment, it's taking us a little longer than usual to process your application"... Så jeg venter fortsatt...
Den fikk jeg og - etter at jeg fikk mail med bekreftelse om gullstatus :rolleyes:
Og da var match EBG -> FB Gold 'i boks'...
Jeg modtog denne email i dag. Jeg blev matchet fra *G. Havde egentlig forventet guld på den baggrund.
Og efter en lille klage-mail fik jeg guld...
FB Platinum i boks her, men om jeg kommer til å benytte det er en annen sak.
Greit å ha i bakhånd i tilfelle da.
ute_til_lunsj
07-04-2011, 12:23
Hei.
Ser det etterhvert er endel som har fått sin status. Noen som har fått kortet? Hvor lang gyldighet har den nye statusen? Kan ikke huske at det stod hvor lenge man beholdt gullstatusen.
Dag Viking
08-04-2011, 08:03
Søkte ca 21. mars, fikk mail i dag om at jeg var matchet til gull, men på siden til klm viser det at jeg er silver. Får se om det endrer seg etter hvert, ellers får jeg sende en mail og klage
ute_til_lunsj
08-04-2011, 12:32
Jeg har behov for å sende inn en ny kopi av mitt EBkort.
Noen som vet hvordan man kommer i kontakt med FlyingBlue pr. mail?
Søkte ca 21. mars, fikk mail i dag om at jeg var matchet til gull, men på siden til klm viser det at jeg er silver. Får se om det endrer seg etter hvert, ellers får jeg sende en mail og klage
Samme story her. Fikk bekreftelse på at det ble gull, men på FB sidene viser det Silver. Pussig opplegg.
Samme story her. Fikk bekreftelse på at det ble gull, men på FB sidene viser det Silver. Pussig opplegg.
Har fået bekræftelse på Guld og FB siderne viser også Guld.
Islending
09-04-2011, 09:02
Hvor lenge varer gullstatusen hos FB?
Hmm.... blingsa litt og la ved scann av FB-kortet mitt i steden for EB-kort:
"AIR FRANCE and KLM regret to inform you that we are unable to continue with your request for an Elite Status Match for one of the following reasons:
-you didn’t provide a copy of your membership card of the other frequent flyer programme."
Får ettersende og håpe på det beste :8:
Så vidt jeg kan se, følger det kalenderåret. Så opnår du Guld status nu gælder den indtil 31 dec.
Vil gerne rette mig selv , efter at have læst lidt nærmere om det på Flyertalk. Ser ud til at opnået status gælder resten af dette år + næste år. Dertil kommer 3 måneders soft landing.
Dvs, opnår du guldstatus nu (april 2011) , gælder det frem til marts 2013 :)
Islending
10-04-2011, 11:47
Vil gerne rette mig selv , efter at have læst lidt nærmere om det på Flyertalk. Ser ud til at opnået status gælder resten af dette år + næste år. Dertil kommer 3 måneders soft landing.
Dvs, opnår du guldstatus nu (april 2011) , gælder det frem til marts 2013 :)
Takk for det!
Ikke værst. Tviler på at jeg greier å fornye EBG-statusen til neste år hvis ikke det kommer flere doble grunnpoeng-kampanjer i.l.a. året, pga. studier, så er bra med mulighet til lounge ett år lengre. :)
Nå gjelder det bare å få godkjent matchen.
Er det noen som vet om en motar det nye kortet når statusen er blitt matchet, en får jo vangligvis ikke et flying blue kort før en flytur er blitt gjennomført, men gjelder det også etter status match?
EDIT: Leste igjennom mailen, og fikk svar der.
Dag Viking
11-04-2011, 19:33
KLM har problem med sidene sine, det er mange som har feil status på siden rett etter innlogging. Prøv airfrance.no i stedet, da viser det riktig status!
VirreVapp
12-04-2011, 14:09
Jeg fikk mail om statusoppgradering til Gull før helgen, men fremdeles har både KLM og Air France sinde Flying blue sider status "Ivory"....
VirreVapp
18-04-2011, 13:17
da ser de ut til at web sidene er oppdatert til gull.
Så her også at min pandion kollega ble oppgradert til Gull... Ikke noe Platinum der altså...
Update: Han har snakket med FB damene i Frankrike, det er INGENTING som matcher FB Platinum...
Islending
24-04-2011, 02:09
Har noen mottatt "velkomst-pakken" enda? Hva inneholder denne?
Jeg ble matchet i går (fredag), så blir nok et par uker før jeg får noe...
Dag Viking
24-04-2011, 02:27
da ser de ut til at web sidene er oppdatert til gull.
Så her også at min pandion kollega ble oppgradert til Gull... Ikke noe Platinum der altså...
Update: Han har snakket med FB damene i Frankrike, det er INGENTING som matcher FB Platinum...
På FT står det om flere som har fått plat. EB Pandion og LH Sen (Hon får jo selvsagt også FB plat.)
Vås fra dama: BA Gold blir til FB Platinum
Chriscross
24-04-2011, 20:08
De hadde jo en liste over alle hva som ble matchet med hva (Pandion ikke på liste), og Senator fra LH og alle Top tier fra One World ga Platinum, så sant at det dama sier er vås.
Kan hende at dama ikke helt visste hva Pandion var, og at hun derfor ga en "dum-di-dum" forklaring.
Som Chriscross sier stod jo ikke Pandion i listen (husker jeg sjekket), så kan hende du bør ringe på nytt og satse på at noen andre svarer og evt forklare hva Pandion er.
Venter framleis på kort m.m. - noen som har fått det?
Hadde vært kjekt for å få fullført denne:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=85619
Venter framleis på kort m.m. - noen som har fått det?
Hadde vært kjekt for å få fullført denne:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=85619
Ja, jeg har heller ikke modtaget noget endnu, men har sendt M&M en pdf af mit AF FB-kort.
ute_til_lunsj
05-05-2011, 21:43
Vel, personlig er jeg ikke så fornøyd.
Fikk avslag, noe vås om at kopien av kortet ikke var god nok. Da jeg sendte en forespørsel om de ønsket en ny kopi, fikk jeg beskjed om at kampanjen var over.
Så da blir det i alle fall ingen turer med KLM...
Jeg forsøkte å ta en pdf.utskrift av kortet fra AF sine sider, men det er jo knøttlite og ikke lesbart. På KLM sine sider finner jeg ikke noe bilde av kortet. Når jeg logger inn står det til høyere på siden: FlyingBlue, Gold, Welcome og deretter navnet mitt. Når jeg forsøker å printe siden kommer informasjonen om kortet ikke med, bare bestillingsinformasjonen til venstre for kortinformasjonen.
Kan du tipse meg om noe smartere?
Edit: Har nå forsøkt med pfd av e-posten jeg fikk fra FlyingBlue som bekreftet min gullstatus. Får se om de godtar det, hvis ikke gir de vel beskjed på e-post - får jeg håpe.
Kan du tipse meg om noe smartere?
Log ind på Flying Blue og kik under "Manage my account". Et stykke nede på siden står der "Have you lost your Card" og "Print a copy of your card."
På KLM eller AF sin side? Jeg finner ikke "Manage my account på noen av deres hjemmesider".
Edit: Googlet det og da fant jeg det, tusen takk for tipset!
På KLM eller AF sin side? Jeg finner ikke "Manage my account på noen av deres hjemmesider".
Edit: Googlet det og da fant jeg det, tusen takk for tipset!
Fint - jeg brugte Air France siden. Har brugt kopien uden problemer til at opnå status match hos Accor Hotels.
Statusen kom automatisk på bookingen hos meg (KL). Slapp å vise papirkort i OSL-lounge og i AMS. Funket også for andre goder ;)
Statusen kom automatisk på bookingen hos meg (KL). Slapp å vise papirkort i OSL-lounge og i AMS. Funket også for andre goder ;)
Hvilke andre goder?
Funket også for andre goder ;)
Sjokolade og brus??? Hæ hæ hæ hæ??? Is?????
Hvilke andre goder?
Fullbookede fly ga nytt BP med adskillig lavere setenummer i gaten.
Det må kalles god uttelling for statusen første gang!
Det må kalles god uttelling for statusen første gang!
To av tre ganger så langt med ny status.
Chriscross
16-05-2011, 09:57
Kort eller langdistanse?
Kort eller langdistanse?
Europaruter, en gang med KL og en gang med AF.
Dag Viking
16-05-2011, 15:50
Da har du vært heldig.
Jeg fikk aldri noe av hverken KL eller AF, som både sølv, gull og platinum.
Northwest derimot, delte ut oppgraderinger i bøtter og spann på både kort- og langdistanse til en flying blue elite. Merkelig bonusprogram!
VirreVapp
17-05-2011, 09:38
Min kollega som fremdeled er Pandion snakket med Flying Blue HQ.
Pandion er "branded" som Eurobonus Gull og matches til FB gull.
End of story
Min kollega som fremdeled er Pandion snakket med Flying Blue HQ.
Pandion er "branded" som Eurobonus Gull og matches til FB gull.
End of story
Kjipt. Er litt tustete at ikke SAS ranker dette som en formell status på linje med HON-circle etc.
Litt OT, men...
Vel, personlig er jeg ikke så fornøyd.
Fikk avslag, noe vås om at kopien av kortet ikke var god nok. Da jeg sendte en forespørsel om de ønsket en ny kopi, fikk jeg beskjed om at kampanjen var over.
Så da blir det i alle fall ingen turer med KLM...
Fikk avslag jeg også; hadde lagt ved en scan av FB-kortet mitt istedenfor EBG. Fikk ikke somla meg til å respondere/ rette opp før etter at kampanjen var over. Sende likevel mail med EBG-scan og forklaring til tre-fire FB-mailadresser jeg fant på nettet, og fikk hyggelig melding om gull-match her i går :) (og da var det bare å hive seg på LH-match og, står i fare for miste G status hos Sas)
Da kom kortet i posten i dag.
Da kom kortet i posten i dag.
Jeg modtog også mit fine guldkort med posten i dag.
ute_til_lunsj
03-06-2011, 20:14
Fikk avslag jeg også; hadde lagt ved en scan av FB-kortet mitt istedenfor EBG. Fikk ikke somla meg til å respondere/ rette opp før etter at kampanjen var over. Sende likevel mail med EBG-scan og forklaring til tre-fire FB-mailadresser jeg fant på nettet, og fikk hyggelig melding om gull-match her i går :) (og da var det bare å hive seg på LH-match og, står i fare for miste G status hos Sas)
Hvilken adresser brukte du?
Dag Viking
07-06-2011, 12:18
Da kom kortet, sammen med to bag-tags av tålig bra kvalitet. Bedre løsning enn SAS sine, i og med at baksiden er tildekket. Forøvrig er gullfargen veldig stygg, den var bedre for 5-6 år siden!
Kortet gjør susen i alle fall; ble oppgradert på både IST-AMS og AMS-OSL i dag.