PDA

View Full Version : Omkring 20 Star segments - hvor tar det meg?


JoeW
18-03-2011, 00:40
Sitter her og teller på knappene... Har for øyeblikket CO Silver - og jada, jeg har kvalifisert på segmenter (30). Det klarer jeg neppe i år, med bosted Europa og USA turer på hhv poeng og Skyteam scheduled.

Issuet er at 90 % av mine flighter går CPH-OSL, som er en fryktelig kort strekning. I stor grad i V-klasse, muligvis en gang eller to i løpet av året i Y. V-klassen har gjort at jeg får et EQS - qualifying segment - hos CO, og det reddet meg i år.

Jeg vet at 20 SAS-segmenter vil gi meg EBS. Jeg vil nok ha ca 16 SAS-segmenter (CPH-OSL) og et par andre Star-segmenter (LH intra-europeisk) i løpet av året. Selvsagt, er jeg "heldig" kommer jeg opp i 20 segmenter på SAS metal, men det er i såfall på håret.

Har jeg noe håp i det hele tatt, eller skal jeg bare kjøre alt hos CO/UA, smile og innse at Star Silver uansett er en vits i Europa?

Someone
18-03-2011, 07:29
Mens *S i seg selv ikke verdt noe i Europa, er det jo aldri noen ulempe med sølvkort hos operating carrier. Riktignok er ikke fordelene enorme, men litt ekstra bagasje og business innsjekk eller bagdropp er jo ikke noen ulempe

JoeW
18-03-2011, 10:34
Jada, det har jo noen poenger - men må vi enes om at jeg desverre neppe oppnår noe status at all, neste år?

LNv22
18-03-2011, 10:56
Mens *S i seg selv ikke verdt noe i Europa
Er *S (eks. EB*S) verdt noe mer i USA?

Someone
18-03-2011, 10:57
Er *S (eks. EB*S) verdt noe mer i USA?

Jo, det er først og fremst der det er noe verdt, men det hjelper lite hvis vedkommende ikke har tenkt å fly noe særlig med *A-selskaper i USA

JoeW
18-03-2011, 15:21
Mens *S i seg selv ikke verdt noe i Europa, er det jo aldri noen ulempe med sølvkort hos operating carrier. Riktignok er ikke fordelene enorme, men litt ekstra bagasje og business innsjekk eller bagdropp er jo ikke noen ulempe
Nettopp - men jeg vil neppe klare å oppnå dette hos SAS.

"Nytten" jeg har av mitt nåværende *S er jo nettopp i USA ift. bagasje og First Class check-in. Fordelene har jeg jo også når jeg flyr på miles - men det går på bekostning av fornyelsen. Nuvel.

Får skynde meg å bli ferdig med studier og skaffe meg en jobb med noen flere jobbreiser i årene som kommer.

LNv22
21-03-2011, 13:45
Noen som kjapt kan oppsummere EB*S fordelene ved *A flighter i USA?
-Ekstra baggasje?
-Biz check-in?
-Noe mer, utenom det vanlige som ventelister etc?

JoeW
21-03-2011, 14:00
Priority Boarding. (og ''ekstra'' bagasje innebaerer ''bagasje'' all den tid det ikke lenger er included paa us domestic).

Someone
21-03-2011, 14:01
Noen som kjapt kan oppsummere EB*S fordelene ved *A flighter i USA?
-Ekstra baggasje?
-Biz check-in?
-Noe mer, utenom det vanlige som ventelister etc?

Bagasje, dvs ikke bare ekstra, men man slipper betale fra første kolli. Business check-in og normalt priority security. Itillegg kommer man tidligere ombord da man havner blant de først gruppene som slippes ombord, hvilket gjør at man faktisk får plass til håndbaggasjen i hyllene

Det er ihvertfall mine erfaringer med *S i USA

LNv22
21-03-2011, 14:42
Takk for svar!