PDA

View Full Version : Refundering av urefunderbar billett til NRT?

Øivind
17-03-2011, 18:49
Hei, jeg har en billett med SAS til NRT den 14.april, men pga situasjonen med stor usikkerhet i forhold til strålefare har jeg bestemt meg for å avlyse turen.
Vil SAS refundere billetten i en slik ekstraordinær situasjon?

LN-RUV
17-03-2011, 18:50
Hos SAS.no står følgende:

Oppdatert 17. mars 2011: SAS fly til/fra Tokyo
Narita flyplass i Tokyo er åpen og SAS opererer som planlagt. SAS følger utviklingen nøye i samarbeid med myndighetene.

Basert på dagens situasjon, tilbyr SAS endring eller refusjon av billetter selv om disse normalt ikke tillater det. Reglene gjelder for flyginger med Scandinavian Airlines (SK) til/fra Tokyo og med avgang fram till og med den 16. april 2011. For endring eller refusjon, vennligst ta kontakt der du kjøpte billetten.

Øivind
17-03-2011, 18:53
Glimrende!!
Takk :thumbupfor at du sjekket dette opp, så slapp jeg det selv

haavig
17-03-2011, 19:38
Hei, jeg har en billett med SAS til NRT den 14.april, men pga situasjonen med stor usikkerhet i forhold til strålefare har jeg bestemt meg for å avlyse turen.
Vil SAS refundere billetten i en slik ekstraordinær situasjon?

Hørte på 'Dagsnytt 18' idag.
For øyeblikket er faktisk strålingsnivået høyere i Oslo enn i Tokyo.

LN-MOW
17-03-2011, 20:21
Nå er det vel ikke strålingen som er det verste problemet. Mangel på mat og forsyninger, strøm og generelle infrastrukturproblemer gjør vel at det best å holde seg unna.

Glenn
18-03-2011, 02:34
Bare som en liten reminder, så skal man bare rette refunderingen mot SAS dersom man har kjøpt billetten hos de direkte, enten på sas.no eller pr. telefon.

Hos andre skal man ta kontakt med reisebyrå man har kjøpt hos, være seg eks. Widerøe eller Ticket. :)