PDA

View Full Version : 1 million billige billetter


OSL-MRU
15-03-2011, 18:01
Jeg kan ikke se at denne har vært oppe før, men bare slett den om dette er en dobbelpost.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SAS har 1 million billige reiser til salgs, ved bestilling innen 21. mars. Et servicehonorar på 30 norske kroner kommer i tillegg.

Link: http://sale.sas.no/sb-big8/?pos=NO&org=OSL&mode=big8&WT.mc_id=NOBA133

Hermann SF
15-03-2011, 22:28
Fått med oss det for en god stund siden :)

robertaas
16-03-2011, 10:08
Kan man kalle priser som ligger flere tusen kroner over konkurrentene for billig?

Dag Viking
16-03-2011, 10:19
Kan man kalle priser som ligger flere tusen kroner over konkurrentene for billig?

Jeg vet ikke om du helt har fått med deg hvordan kampanjepriser fungerer, men de er ikke tilgjengelige på alle avganger og alle dager. Slik er det for alle flyselskap. Det er ikke spesielt vanskelig å finne t/r til mange steder i Europa for 1000-1500kr i løpet av våren og sommeren. Ikke akkurat superbillig, men flere tusen over konkurrentene er det ikke.

SudCaravelle
16-03-2011, 10:45
Jeg vet ikke om du helt har fått med deg hvordan kampanjepriser fungerer, men de er ikke tilgjengelige på alle avganger og alle dager. Slik er det for alle flyselskap. Det er ikke spesielt vanskelig å finne t/r til mange steder i Europa for 1000-1500kr i løpet av våren og sommeren. Ikke akkurat superbillig, men flere tusen over konkurrentene er det ikke.

Jeg kikker på noen billetter til Nice i mai og september og finner ikke noen billige billetter i det hele tatt (sjekker forskjellige datoer og kombinasjoner). Swiss og LH kommer langt bedre ut på alle forsøkene og i noen tilfeller er Swiss billigere på Biz en SAS på apekatt.

Jeg må overtale kona til at disse mellomlandingene er verdt en 5-6.000 kroner.

robertaas
16-03-2011, 10:57
Jeg vet ikke om du helt har fått med deg hvordan kampanjepriser fungerer, men de er ikke tilgjengelige på alle avganger og alle dager.Det var turene til utenfor Europa jeg refererte til og der misbruker SAS ordet "billig" selv om man finner noe til annonsert pris.

Sjekket med Continental forrige uke og fant New York direkte til nede i 2651,-.

Og "billige reiser" på fra 8455,- til Tokyo enkelte måneder i tilbudsperioden???

ILS2
16-03-2011, 12:00
Til Tokyo tror jeg du trygt kan ha litt is i magen. Der vil nok prisene falle etter hvert...

SAS-Steward
16-03-2011, 12:10
Det var turene til utenfor Europa jeg refererte til og der misbruker SAS ordet "billig" selv om man finner noe til annonsert pris.

Sjekket med Continental forrige uke og fant New York direkte til nede i 2651,-.

Og "billige reiser" på fra 8455,- til Tokyo enkelte måneder i tilbudsperioden???

De reisene du har sjekket er også de flightene som i utganspunktet er veldig fulle allerede. Da er det ikke mange billige seter igjen.
Fant en pris til New York nå med SAS fra Oslo i juli til 4325,- t/r
Tokyo skal du slite med å finne billige billetter da det er flighter som "alltid" er fulle med SAS.
Men fortsatt mange T/R reiser innenlands og til de fleste steder i Europa billig.

Dag Viking
16-03-2011, 14:25
Jeg kikker på noen billetter til Nice i mai og september og finner ikke noen billige billetter i det hele tatt (sjekker forskjellige datoer og kombinasjoner). Swiss og LH kommer langt bedre ut på alle forsøkene og i noen tilfeller er Swiss billigere på Biz en SAS på apekatt.

Jeg må overtale kona til at disse mellomlandingene er verdt en 5-6.000 kroner.

De mest attraktive reisedagene/destinasjoene går vel først, evt har yield management hos SAS begynt å stramme grepet. ;)
Uansett er det mulig å dra til Nice i mai for 1570kr per pers, men skal du ha en typisk langhelg blir det dyrere.
I fjor endte jeg opp med Lufthansa til Nice, noen av reisefølget med Norwegian, noen med SAS og noen med Swiss+Lufthansa (folk dro ned på litt ulike datoer og bestilte på ulikt tidspunkt selv om vi var der nede samme uka). Hva som er billigst kommer an på når man bestiller og hvilke datoer man reiser.