View Full Version : Miami i oktober
Hei!
Planlegger et cruise i oktober og håper på litt hjelp vedr. flybilletter.
Har ikke helt landet cruiset ennå pga. bookingutfordringer men håper det løser seg snart, og vil helst bestille billettene etter at dette er booket.
Det heter seg vel egentlig at de beste prisene får en ved å booke tidlig.... men jeg mener å huske at det tidligere har vært salg på billetter til USA på høsten.
Var i San Francisco oktober 2010, men kan ikke huske om billettene var på tilbud/ salgsperiode da vi booket de.
Nå er jo Miami alltid et populært reisemål, men hva mener dere, bør jeg bestille innen kort tid eller kan jeg like godt vente noen måneder?
Utfordringen er jo at vi flyr på lørdager tur/ retur og da er det vel enda mer press på billettene?
Noen som har erfaringer med Air France eller Swiss i economy?
Har kun flydd med LH og AA til USA tidligere.
Trent600
11-03-2011, 17:51
Noen som har erfaringer med Air France eller Swiss i economy?
Fløy Air France tur-retur Miami i desember med Air France. Noterte ikke reg, men det var i hvert fall med denne configen: http://www.seatguru.com/airlines/Air_France/Air_France_Boeing_747-400.php?Orig=CDG&Dest=MIA&Date=20110321
Slitent interiør og det sa *klank* når jeg banket i setet og det var ingen AVOD, bare skjermer i taket (og den som var nærmest meg funket ikke ordentlig).
Men, hodeputen passet fint i gropen i setet så rumpa hadde det bra, crewet var hyggelige, maten var god til å være økonomiklasse og de serverte ekte sjampis så ikke bare negativt.
Air France har aldri stått øverst på listen, ble det denne gang pga av at turen ble bestilt på 24-timers varsel og det var halv pris av de andre, men hovedgrunnen til at jeg helst styrer unna er at jeg kun har dårlige erfaringer med Charles De Gaulle flyplassen. Denne gangen ble det løping gjennom bokstavligtalt hele flyplassen både på tur ut og hjem grunnet forsinkelser og bagasjen kom ett døgn etter meg begge veier.
Har flydd Swiss til Hong Kong og det forløp helt normalt, husker i hvert fall ikke noe negativt (og det var vel AVOD). I tillegg er transfer på Zurich en helt annen opplevelse.
Swiss leverer et godt produkt, også i økonomi. Det er vel ikke de helt store nyansene i mellom selskapene når man reiser på økonomi, men etter min mening er transfer i ZRH et av Swiss sine store fortrinn. CDG er ingen trivelig flyplass.
Larsabal
11-03-2011, 19:36
Jeg reiste Swiss OSL-ZRH-MIA september 2010, på økonomi. Som andre skriver, Swiss leverer et godt produkt med effektiv transfer og OK økonomikabin bak i 340'n. Mitt eneste ankepunkt er at man flyr 2 timer sydover i Europa for så å nesten passere norsk farvann på vei over mot USA igjen, jeg var overrasket over hvor nordlig vi fløy, i hvert fall akkurat den dagen. LH tilbake med en gammel "haug" av en 747, via marerittet FRA var definitivt en nedtur i forhold til Swiss og ZRH.
Jeg skal også over i okt 2011 og denne gangen blir det øko+ med BA. Jeg synes merkostnaden er verdt det, i tillegg til følelsen av å ikke fly like stor omvei som via alpene. BA (og Virgin) hadde høsten 2010 tilbudsperioder hvor øko+ gikk for 7.500,-. Jeg har ikke funnet tilsvarende enda, men har funnet en høyst akseptabel pakkepris på øko+ t/r og 5 netter på favoritthotellet i Miami Beach for 15k.
Vegasbaby
11-03-2011, 22:33
Dersom reisetid er viktig, vil jeg kanskje også vurdert Continental direkte til Newark og deretter videre med samme selskap til Ft. Lauderdale. Har gjort dette selv en gang, og det gikk aldeles utmerket å connecte på Newark. Continental flyr flere ganger daglig til Ft. Lauderdale for en relativt billig penge, og avstanden mellom Ft. Lauderdale og Miami er ikke all verden. I tillegg er det jo drøssevis av cruise ut fra Ft. Lauderdale også- dersom du ikke har funnet noe som passer helt ennå.
ENGM 911
11-03-2011, 22:50
http://www.portfever.com/
Cessna182
11-03-2011, 23:09
Var på cruise ut fra Miami 25-28/2 med "Majesty of the Seas". Kjempetur. IKKE heng deg opp i Miami hverken når det gjelder criuse eller ankomstflyplass. Det er kun 40 kilometer mellom de to byene. Etter cruiset fløy vi til IAH fra Fort Lauderdale. Mye billigere enn fra Miami. (NOK 650,- istedet for NOK 1300,-) Taxi mellom de to stedene = ca 75 dollar.
God tur.
Takk for gode innspill!
Jeg er enig i CDG, var innom der forrige gang jeg var på cruise og ingen av de 4 koffertene var å se når vi landet på Gardermoen. Kom dinglende i uka som følgte, men ikke samlet.
Foretrekker også en Airbusmaskin siden vi er 2stk. da slipper vi å havne på en rekke sammen med andre. Nesten like viktig for komforten dette som beinplass.
Vi fløy en gang med AA sin 777 med 2-5-2 konfigurasjon, ikke moro å havne i midtsetet der som soloreisende.
Har tidligere cruiset fra både Ft. Lauderdale og Miami og hatt avreise fra begge flyplassene.
Flyr helst til Miami pga. at vi er der noen dager før cruiset. ( Coconut Grove kan anbefales som sted i Miami )
Retur fra FLL kan bli litt stressende pga. tidlige avganger hvis en skal bytte i Newark, selv om det er kort avstand fra Port Everglades og bort til flyplassen.
Men Sas/ Continental via Newark skal absolutt vurderes.
Hvor lenge bør en beregne i transfer der med tanke på at en må ta "immigration" der?
Noen som har en anbefaling på om jeg bør bestille snarest eller ha litt is i magen?
Bruker vanligvis expedia.com, oftest de beste prisene. Men syns prisene på de fleste sidene svinger utrolig mye om dagen. Oljeprisen som påvirker eller er dette vanlig?
Ca 2 timer mellom ankomst og ny avgang holder på newark. Det er min erfaring hvertfall.