View Full Version : BA + AA = sant
Bransjebladet Travel News skriver i dag at BA og AA planlegger en fusjon... Noen som har hørt noe mer om dette?
Virgin kan vel kanskje børste støv av sine gamle klistremerker... (http://www.airliners.net/open.file/255008/L/) :D
Man kan jo bare forestille seg hvilken mektig stilling BAAA vil kunne få ved en eventuell fusjon. Konkurransemyndighetene har sagt nei før, har noe endret seg siden den gang som vil kunne få dem til å avgi noe annet svar nå?
Konkurransemyndighetene er vel den største "trusselen" mot den etterhvert så omtalte konsolideringen i bransjen...
The Ticketor
10-10-2005, 15:35
My God, de har ikke eng gang lov å ha opptjening av poeng på hverandres ruter, og så skal de få lov til å fusjonere? Tviler sterkt på dette, tenk det politiske bråket det vil bli om, ja, alt!
Dette MÅ gi bmi tilgang til London Heatrow-USA flighter...i bøtter og spann...
Hadde denne sammenslåinga blitt alla SAS/Braathens eller AF/KLM?
Får BMI tilgang til US-flights kan det bety en ekstra ordre til Airbus, de har kun 3 A330'er i dag.
Bare sånn apropos bmi; de venter allerede en fjerde A332'er, reg vil bli G-WWBC.
Flyr de ikke en 757 til USA også?
De leaser en 752 fra FI, der sistnevnte står for ops. Hvis jeg husker riktig skal denne ruten oppgraderes til en 763 fra FI.
Skal de bruke 757 et annet sted?
De har leaset denne 757'ern ene og alene til å fly denne ene ruten. Som nevnt mener jeg å ha lest at etterspørselen er større enn hva de kan få trykket inn i en smal 757'er, dermed har de planer om å sette inn større kapasitet i form av en 767, denne også leaset fra Icelandair.
Originally posted by Blubird
Bare sånn apropos bmi; de venter allerede en fjerde A332'er, reg vil bli G-WWBC.
Er denne ny eller brukt - og i så fall fra hvor?
Det skal etter sigende være MSN455, en maskin som opprinnelig skulle til bmi, men som ble leaset direkte til Emirates fra Toulouse. Det ble nylig opplyst at maskinen skal returnere til bmi.