PDA

View Full Version : MAXJet snart på vingene


raskefot
08-10-2005, 03:58
Med mindre enn én måned igjen til første MAXjet-flyvning, gikk jeg inn på hjemmesiden for å snoke litt rundt. Jeg kan virkelig ikke fatte hvordan de skal få dette til å gå rundt...
På første flyvning (JFK-STN) kan man få billetter til litt i overkant av 10000NOK. Det er klart de må kjøre kampanjepriser for å tiltrekke seg kunder, men går man inn på booking og sjekker tilgjengelige seter så er så langt omtrent 1/4 av setene på denne første flyvningen reservert. Ser iallfall ut til at det er litt interesse for dette konseptet, men er det nok?

MAXjet (https://www.maxjet.com/)

EB
08-10-2005, 07:51
Enig... Men dethadde vært morsomt om dette selskapet og Eos kunne finne sin nisje...:up:

LCH
08-10-2005, 10:29
MAXJet hadde en litt charteraktig livery synes jeg, Eos var mye mer businessaktig. Skal begge fly JFK-STN?

HMWK
08-10-2005, 18:54
Jeg tror det kan være en nisje blandt foretningsreisene. Mange selskaper ser nok besparelser i hotellopphold osv når de kommer friske og raske til bestemmelsestedet og returnerer samme kveld.

raskefot
08-10-2005, 19:57
Originally posted by LCH
MAXJet hadde en litt charteraktig livery synes jeg, Eos var mye mer businessaktig. Skal begge fly JFK-STN?


Begge skal fly JFK-STN, iallfall til å begynne med, og de starter opp nesten likt. Eos skulle også hatt sin første tur 1.november, men den ble flyttet frem til 18.oktober. Det blir uansett spennende med konkurranse i et nisjemarked i oppstartsfasen :)

Har litt mer tro på Eos, jeg da. Produktet virker mye mer gjennomført, blant annet med lie-flat SENG ombord.

HMWK
08-10-2005, 21:07
Kanskje de kommer til å samarbeide hvis de ikke klarer å få til noe levedyktig.