PDA

View Full Version : Mer i kategorien "only in the USA"


Isbamse
08-10-2005, 00:14
Southwest skryter jo av at de er patriotiske, men det får da være måte på...

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/07/445703.html

Falcon
08-10-2005, 01:53
Oppdaget forleden denne i katalogen til et ganske kult designkontor i New York:

http://www.elseware.to/products/bushndick.html

OMW
08-10-2005, 05:20
Southwest er kanskje selskapet hvor dette ville overrasket meg minst! Flight crew med svarte skinnpilotjakker, slips med logo av flagget og alle heter Bill eller Bob :thumbup

Også hoppe av i Reno da gitt.. Kunne vel knapt gått værre den turen der.

EB
08-10-2005, 07:46
Nå er det nødvendigvis ingen straff og bli kastet av Southwest...

OEH
08-10-2005, 08:47
Den var jo faktisk hysteriek morsom :thumbup
Håper hun går til søksmål og vinner.
USA er jo "the land of the free", og "freedom of speech" er jo noe av det amerikanerne først trekker fra når de blir spurt om hva det utrykket betyr.

OJB
08-10-2005, 08:59
USA er jo et veldig sammensatt samfunn der det er store ytterpunkter. Hva amerikanerne selv sier de er en helt annen ting enn hvordan de oppfattes av den øvrige verden. Det kan man se i verdensbilde hele tiden. Det er ikke slik at demokratiet der fungerer helt etter hvordan vi har det hos oss.
Mange har det jeg vil kalle for "tunnel vision" og er veldig styrt av følelser og sentimentalitet.
Her er vel kanskje noe av årsaken til av damen ble kastet av flyet...
Det er ikke alltid takhøyde i ulike situasjoner der borte og jeg håper uten å ha sett t-skjorten at damen vinner frem ved et eventuelt søksmål.

HMWK
08-10-2005, 19:00
Skal vi lage t-shirts som hetser Kjell Mangne. Det er vi og Iran som har prestestyre. Kanskje noe å tenke på. Vel, nå er det bare noen dager igjen....

Isbamse
10-10-2005, 11:33
Jeg skal faktisk til junaiten og ha utenlandsopphold ifb med doktorgraden min. Litt fordi de har fantastisk geologi der, selvsagt, men også for å se USA med egne øyne, "who is America", så å si. Det er vel ikke bare amerikanerne som har litt skjevt bilde på både sitt eget land og verden. Vi europeere kan vel mistenkes for å gå i samme fella med at "vi vet at amerikanerne er gale cowboyer, for vi vidsynte og tolerante europeere vet alt".

Men saksøkingskulturen og patriotismen kan de få lov å ha for seg selv. Kanskje jeg bør kjøpe antisaksøkingsforsikring hvis jeg drar dit?:musikk

dc-8-63
11-10-2005, 01:41
....er ikke veldig overrasket over det var Southwest som kastet damen av, de er ikke fra Texas for ingenting, og de har nok hoey Bush faktor paa kundegruppen sin.....

....for oss uten store formuer er det liten fare for aa bli saksoekt...og mens juristene lever godt...saa er det ikke bare negativt, vi har omtrent ikke ulykker paa arbeidsplassene, lav feilbehandlings statistikk (ikke lavt nok), meget faa branner.....

Begynner ogsaa aa bli smaa kvalm av "God save America" "God bless America" etc. ja det er hoey grad av patroisme ennaa....men Amerika tok meg i mot med aapne armer, noe Norge ikke gjorde med min kone, at hun er foedt i Argentina er fali det:wow:

Concorde
11-10-2005, 01:45
Kjoepte forlenden en t-shirt med bilde av Bush Sr og Jr og teksten Dumb and Dumber her. Ikke tillat for bruk i USA!

dc-8-63
11-10-2005, 01:46
...selv har jeg "Buck Fush" bak paa bilen...absolutt tillatt!!

LCH
11-10-2005, 03:42
Originally posted by Isbamse
Men saksøkingskulturen og patriotismen kan de få lov å ha for seg selv. Kanskje jeg bør kjøpe antisaksøkingsforsikring hvis jeg drar dit?:musikk


Leste gjennom forsikringsvilkårene mine her om dagen, og kunne fornøyd konstatere at ansvarsforsikringen min dekker det maksimale beløp man kan bli dømt til å betale etter de respektive lands erstatnings! :up: Godt å vite, selv om den desverre ikke dekker studieopphold, må tegne ny for det gitt. Når og hvor er det du evt. reiser?


Originally posted by dc-8-63
....for oss uten store formuer er det liten fare for aa bli saksoekt...og mens juristene lever godt...saa er det ikke bare negativt, vi har omtrent ikke ulykker paa arbeidsplassene, lav feilbehandlings statistikk (ikke lavt nok)

Hehe, den årlige footballkampen mellom Law School og Med School på UND kalles passende nok Malpractice Bowl!:D

Isbamse
11-10-2005, 09:40
Originally posted by LCH

Originally posted by Isbamse
Men saksøkingskulturen og patriotismen kan de få lov å ha for seg selv. Kanskje jeg bør kjøpe antisaksøkingsforsikring hvis jeg drar dit?:musikk


Leste gjennom forsikringsvilkårene mine her om dagen, og kunne fornøyd konstatere at ansvarsforsikringen min dekker det maksimale beløp man kan bli dømt til å betale etter de respektive lands erstatnings! :up: Godt å vite, selv om den desverre ikke dekker studieopphold, må tegne ny for det gitt. Når og hvor er det du evt. reiser?


Blir nok til høsten igjen, fra september. Sannsynligvis Flagstaff eller Albuquerque. Skal gjøre feltarbeid i Basin&Range provinsen.

The Ticketor
11-10-2005, 11:26
Høsten er beste tiden, for da er footballsesongen igang! :)

Isbamse
11-10-2005, 11:45
Originally posted by The Ticketor
Høsten er beste tiden, for da er footballsesongen igang! :)


As if I care!:baeh