PDA

View Full Version : Advarsel vollen OSL med 2WD

ENGM 911
02-03-2011, 20:15
På tur til vollen i formiddag gikk det ikke så greit. Kom til flyplassgjerde så var det bom stopp. Nysnø skapte trøbbel og der sto jeg. Fikk spadd meg ut og begynte å rygge så var det full stopp igjen. Denne gangen gikk det ikke uten hjelp fra ekspertisen. Brann-Redning var opptatt, likeså Plasstjenesten. Viking Redningstjeneste måtte tilkalles. Med snø langt opp til "der du vet" var det bare å vente til en hyggelig kar med skikkelig døladialekt kom med redningsbilen. Jeg var visst ikke den første flytullingen han hadde reddet i flg han. Altså, ingen bilder, 500,- mindre å rutte med og 1 time for sent til jobb :o

Det er kjørbar vei inn til veien deler seg. Derfra lønner det seg å bruke bena om du ikke kjører traktor. Dette til info.

Lennart
02-03-2011, 20:31
Den veien skal prøves med min 4wd om vinteren ja . Kan bli gøy :)

Discus
02-03-2011, 21:38
Den veien skal prøves med min 4wd om vinteren ja . Kan bli gøy :)

Ingen ting er som å kjøre seg skikkelig fast med firehjulstrekk

Lennart
02-03-2011, 21:57

Det stemmer det, har dessverre prøvd det også :o

TKDahl
02-03-2011, 22:51
Feil type bil for en spotter kansje Cato ? En spotter må være litt som en speider : alltid beredt . Ergo bytt bil :colgate:
(eller kaller du ford'n for traktor) :naughty:

TK ;)

På tur til vollen i formiddag gikk det ikke så greit. Kom til flyplassgjerde så var det bom stopp. Nysnø skapte trøbbel og der sto jeg. Fikk spadd meg ut og begynte å rygge så var det full stopp igjen. Denne gangen gikk det ikke uten hjelp fra ekspertisen. Brann-Redning var opptatt, likeså Plasstjenesten. Viking Redningstjeneste måtte tilkalles. Med snø langt opp til "der du vet" var det bare å vente til en hyggelig kar med skikkelig døladialekt kom med redningsbilen. Jeg var visst ikke den første flytullingen han hadde reddet i flg han. Altså, ingen bilder, 500,- mindre å rutte med og 1 time for sent til jobb :o

Det er kjørbar vei inn til veien deler seg. Derfra lønner det seg å bruke bena om du ikke kjører traktor. Dette til info.

TobyAllan
02-03-2011, 23:24
Feil type bil for en spotter kansje Cato ? En spotter må være litt som en speider : alltid beredt . Ergo bytt bil :colgate:
(eller kaller du ford'n for traktor) :naughty:

TK ;)

Neste gang skal jeg ta mercedesen til Oslo, så kan vi leke litt runt oppe i skogen oss som har 4 hjuls drift :p

Må vel si at de første av disse ford modeller hørtes mer som en traktor enn en bil :colgate:

viking1965
03-03-2011, 20:25
Må innrømme en viss ambivalens her da jeg slites mellom trangen til å glise fælt kontra det å føle medlidenhet og solidaritet med en Audi-eier:cry:
Inntil jeg bestemmer meg bør jeg kanskje "kjøre litt varsomt" da jeg planlegger tur til OSL og Vollen i helga:colgate:

gilera
04-03-2011, 00:48
*Kremt* En "halv Audi" eier!

:p

jumbo
04-03-2011, 09:12
skal prøve og få gjort en innsats på veien inn til vollen så fort jeg kommer på vakt igjen sånn at dere kan komme dit opp på en human måte. Fikk tårer i øynene når jeg hørte at mr911 hadde måtte betalefor og komme seg derifra hehe :)

LCH78
04-03-2011, 12:12
Fikk tårer i øynene når jeg hørte at mr911 hadde måtte betalefor og komme seg derifra hehe :)

Tårer som følge av latteranfallet du fikk eller? :-)

jumbo
04-03-2011, 12:25
jepp da jeg hørte at han hadde kjørt seg fast så skreik jeg rett ut. han fikk en spade av 22(en panther flybrannbil) men ga opp. prata med han på tlf men han nevnte ikke ett ord om d da,så hørte jeg d ifra sjåføren på 22.

putzmeister
05-03-2011, 18:07
Da får vi bare takke Jumbo for innsatsen. Husk å kjøre hensynsfult inn og ut fra vollen, snakket med en av grunneierene på fredag og han kunne fortelle om enkelte som kjører svært hensynsløst på veiene der. Det er viktig å huske på at det er privat vei og grunneierene kan stenge den når som helst. Det er både hester og folk som lufter hunder pluss andre turgåere på veiene der, så vis hensyn. hvet det kan være vanskelig når et spesielt fly skal rekkes...

jumbo
05-03-2011, 19:29
kjørte inn der i dag med bil og d går greit. tar tak i detta til uka når jeg kommer på vakt igjen. de kunne ikke frese i helga fordi di sprer kunsgjørdsel på grønntomr.med traktoren.

Robin882
07-03-2011, 01:49
Ja det er bare å gå til innkjøp av en Discovery G4 Challenge og en camping-stol fra Europris,
så er det bare å klatre opp på taket til bilen, ved hjelp av stigen bak, brette ut camping-stolen å spotte så mye man bare vil! :colgate:
Skulle man sitte fast så har man en vinsj man kan snurre rundt et tre i nærheten. :p

http://www.egmcartech.com/wp-content/uploads/2008/12/land_rover_g4_challenge.jpg

Putte
07-03-2011, 20:03
Hadde virkelig vært digg med den bilen, bare synd de er så sinnssykt dyre...
Kom helt fint inn dit med vidunderet mitt forrige lørdag, men da var jo føret mye bedre da;)
Ikke vanskelig og se hvor alt snøen som var på veien den dagen endte opp...
http://i824.photobucket.com/albums/zz167/putte88/mini2.jpg

andreas97sas
07-03-2011, 22:44
Hehe :)

Fyllepåmedtekst

Trety
09-03-2011, 14:28

Firehjulstrekk betyr bare at man kjører seg fast på helt utilgjengelige steder - sitat Øystein Sunde.

ENGM 911
21-03-2011, 23:21
Noen som har vært på vollen nylig? Tenkte å prøve meg opp på tirsdag og vil IKKE sette meg fast igjen.

Airbus 330
22-03-2011, 06:25
Noen som har vært på vollen nylig? Tenkte å prøve meg opp på tirsdag og vil IKKE sette meg fast igjen.

Med det mildværet vi har om dagen, så vil jeg tippe på at det er bløtt og løst som bare det inn der...

Kjør forsiktig evnt.

Fellowship
22-03-2011, 17:28
Nå som vårløsninga er i gang, vil jeg anbefale folk å sette igjen bilen nedenfor vollen.
Det er mens tælen går ut av bakken, at veien blir mest ødelagt av bilkjøring.

ENGM 911
22-03-2011, 17:57
Nå som vårløsninga er i gang, vil jeg anbefale folk å sette igjen bilen nedenfor vollen.
Det er mens tælen går ut av bakken, at veien blir mest ødelagt av bilkjøring.

Ja, det stemmer. Bilkjøring til vollen nå anbefales ikke. Var der i formiddag og stanset klokelig der veien deler seg. Bakken er bløt og myk og de som prøver seg ødelegger veien og vil selv mest sannsynlig sette seg fast. Minner om at OSL la helt nytt dekke i fjor og det ville vært fint om vi kunne ta vare på veien.