PDA

View Full Version : Sea King veldig lavt på Rygge

TobyAllan
01-03-2011, 18:06
Jeg var en tur forbi Rygge idag, og der fløy denne fine saken runt og trenet litt, jeg fikk flere bilder av denne, men har ett spørsmål, åssen finner jeg data på denne, tenker da c/n og sånne ting, da jeg legger ved disse data på hjemmesiden min, men syns ikke at finne noe på disse norske maskiner :)
Legger ved ett bilde hvis noen skulle ha mer info om denne :)

MVH Torben

http://i1043.photobucket.com/albums/b434/TobyAllan/bilde%20vurdering/Img_9877_ps_1024_copy.jpg

Fikk noen bilder av en Norwegian maskine og litt annet på brikka også, men det får vente til jeg har fått oppklart det tekniske runt denne Sea King :)

putzmeister
01-03-2011, 18:13
Et meget godt bilde:D

Scandinavian
01-03-2011, 18:28
Data på den finner du på scramble.nl :)

Vidar
01-03-2011, 18:43
Fint bilde,Torben!
Legg gjerne ut flere!

Vidar

AggTouchdown
01-03-2011, 20:19
Så de drev å putret rundt tidligere i dag. Hvor stod du da du tok bildet?

TobyAllan
01-03-2011, 20:29
Så de drev å putret rundt tidligere i dag. Hvor stod du da du tok bildet?

Jeg stod på P plassen akkurat hvor man svinger enten mot forsvaret eller den sivile delen, legger ut en tråd med flere bilder av Sea Kingen og en Norwegian her om en halv time eller sånt.

TKDahl
01-03-2011, 20:37
Supert bilde, Torben :up:

TK

TobyAllan
01-03-2011, 20:38
Flere bilder av SEA KING finner du her :)

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=82254

TobyAllan
01-03-2011, 20:40
Supert bilde, Torben :up:

TK

HEHE takker, nu ligger der en tråd med flere bilder av denne, og snart skal jeg legge ut bilde av flyspottere anno 2011 "Komfort spotteren" :colgate:

Takk For sist

Torben

TKDahl
01-03-2011, 20:44
HEHE takker, nu ligger der en tråd med flere bilder av denne, og snart skal jeg legge ut bilde av flyspottere anno 2011 "Komfort spotteren" :colgate:

Takk For sist

Torben

He he, har vist fått nytt navn jeg :lol: Det kommer vel til å henge ved meg det nå.........
vel Ford'n gjørdre nytta sin den.

TK

Ståle
01-03-2011, 20:46
Gørrbra bilde Torben, sjekk den skarpheten og alt..!

Wig-wag
01-03-2011, 23:17
Så fint med bilder fra Rygge!

Jeg vet det ikke er så lett for spottere på Rygge, men desto finere når vi får gode bilder herfra!

TobyAllan
01-03-2011, 23:39
Så fint med bilder fra Rygge!

Jeg vet det ikke er så lett for spottere på Rygge, men desto finere når vi får gode bilder herfra!

Var det du som jobbet i tårnet idag ?? kom noen morsomme meldinger over radio'n noen gange hehe, spesiellt da LN-DA? "brann" flyet drev med noe touch'n go, men nu har jeg funnet ut åssen jeg skal få mega fine bilder fra Rygge, har en syk plan, ok risikerer at jeg må i forhør på den andre side av flyplassen, men den sjanse tar jeg, bare sånt teknisk spørsmål, hva er takhøyden når man skal kjøre i bil opp på øverste taket, vet du noe om det hehe

MVH Torben

AggTouchdown
02-03-2011, 10:49
Ta med deg en stige opp på toppen av parkeringshuset da har du god utsikt ;)

TobyAllan
02-03-2011, 10:52
Ta med deg en stige opp på toppen av parkeringshuset da har du god utsikt ;)

Tenkte jeg skulle kjøre firmabilen opp på taket "transporter" og så sette meg på taket av den og ta bilder, ville vel ikke se rar ut å se en person på taket av sin bil med kamera haha

AggTouchdown
02-03-2011, 10:56
Ikke dumt, parkeringshuset er perfekt for spotting (http://home.no/agg/04.jpg) ;)

TobyAllan
02-03-2011, 11:14
Ikke dumt, parkeringshuset er perfekt for spotting (http://home.no/agg/04.jpg) ;)

kommer man helt opp på toppen med en transporter eller bare på nest siste etasje ? hvorfra har du tatt det bilde ?

AggTouchdown
02-03-2011, 11:22
Det er tatt fra toppen av parkeringshuset under Rygge Airshow i 2009, tror ikke det skulle være noe problem å få en transporter opp der.

TobyAllan
02-03-2011, 11:32
Det er tatt fra toppen av parkeringshuset under Rygge Airshow i 2009, tror ikke det skulle være noe problem å få en transporter opp der.

Hehe skal prøves når skyerne har forsvunnet, kan jo bare risikere at komme i forhør på den militære delen, har prøvet det før hehe, var noen bilder jeg måtte ta bort den gangen :)

AggTouchdown
02-03-2011, 12:03
Men MP kan vel ikke gjøre noe som helst så lenge man ikke er på militært område?

TobyAllan
02-03-2011, 12:47
Men MP kan vel ikke gjøre noe som helst så lenge man ikke er på militært område?

Nei MP kan ikke gjøre så mye, men de kan holde deg tilbake og få politiet til at komme, etter det blir man tatt med inn på ett kontor, hvor de har krav på at se igennom alle bilder, hvis de finner noen bilder som de mener inneholder foto av militært bygg kan de kreve at få dem slettet, men har du bare bilde av fly og ikke noe militært bygge kan de ikke gjøre noe.
:fly

AggTouchdown
02-03-2011, 12:53
Haha, høres ut som du har erfaring med dette Toby ;)

TobyAllan
02-03-2011, 13:09
Haha, høres ut som du har erfaring med dette Toby ;)

Ja har vært inne til "Møte" hehe

MVH Torben

rymle
02-03-2011, 13:23
De har nå fått en traktor opp øverst på parkeringshuset for å måke snø, så en Transporter burde ikke være noe stort problem.
Hva mener du med morsomme meldinger forresten? Syns å huske at jeg holdt meg ganske alvorlig under hele vakten i går ;)

TobyAllan
02-03-2011, 13:31
De har nå fått en traktor opp øverst på parkeringshuset for å måke snø, så en Transporter burde ikke være noe stort problem.
Hva mener du med morsomme meldinger forresten? Syns å huske at jeg holdt meg ganske alvorlig under hele vakten i går ;)

På ett tidspunkt kom der bla. på radion, husker ikke om det var til heli eller fly,hvor der ble sagt noe i stil med, hva er det egentlig i skal drive med :)
og så var der den Norwegian som landet hvor den fikk feil info om hvor den skulle parkere eller noe sånt :)
men er litt morsomt at høre på dere gutter, man hører stor forskjell på engelsk nivå blant piloter, på de forskjellige flyplasser.

MVH Torben:fly

Wig-wag
02-03-2011, 16:22
Og da har jo Rymle avslørt/bekreftet at det ikke var meg som var på jobb i det aktuelle tidsrommet.

Jeg har heller sikker info om hvor høye biler som kan kjøre opp i parkeringshuset, men som Rymle sier er de jo der med vanlige traktorer for å rydde snø, så en VW-transporter burde vel gå bra? Den er vel ikke vesentlig høyere enn større SUV'er?

TobyAllan
02-03-2011, 16:43
Hehe satser på litt bedre vær snart så jeg kan komme ditt og ta noen bilder :)

MVH Torben

rymle
02-03-2011, 18:10
... og så var der den Norwegian som landet hvor den fikk feil info om hvor den skulle parkere eller noe sånt :)

Kan umulig stemme, flygeledere gjør aldri feil… :72:

Ser frem til å se en tulling stå oppå bilen sin på parkeringshuset ;) Spørs om man ikke må plage han litt med "lyskanonen" :sarc

TobyAllan
02-03-2011, 18:26
Kan umulig stemme, flygeledere gjør aldri feil… :72:

Ser frem til å se en tulling stå oppå bilen sin på parkeringshuset ;) Spørs om man ikke må plage han litt med "lyskanonen" :sarc

HEHE ser frem mot lyskanonen har jo 4 stk "lyskanoner" montert på bilen, så kan vi morse litt til hverandre :lol:, og nå ja så vet du jo hvem tullingen er når jeg gjør det, så når i får melding om det i tårnet, er det bare å si, ikke noe vi kan gjøre med det han er dansk, og lider av flyspottis sykdommen :colgate:

PS.. har jo altid med den store linse så kansje du blir kjendis på flyprat hehe
PPS.. neste gang Sea Kingen er ute og trene så be dem se etter fotografer, og, skulle de se en sån på bakken, er det bare at gi tillatelse til ekstrem low level flying hehe

Torben

Wig-wag
02-03-2011, 21:37
Oooooooh

I can't wait for the showdown; Rymle vs. TobyAllan.
:lol:

Håper det blir fine bilder!