PDA

View Full Version : High level surfi`n again


Farmer
06-10-2005, 22:29
Ahh, da var jeg ombord på SK972 igjen, og har funnet meg vel tilrette på sete 4H. God mat og drikke er fortært, lysene er slukket og de fleste medpassasjerer er i ferd med å ta kveld :D . Ettersom jeg har vært bare 3 dager i BKK denne gangen har jeg ikke snudd døgnet så det blir tid til litt jobb og andre nettaktiviteter en 3-4 timer vil jeg tro.
I dag kjører SAS og Connexion en liten drive, slik at all nettoppkobling er helt gratis. Glimrende tiltak og jeg sparte 29,95 USD :p

DY
06-10-2005, 22:54
Er sikkert digg å sitte på businessclass og surfe;) Andre kan jo drømme...:hi2

Farmer
06-10-2005, 22:58
Ikke heeelt feil når man nå likevel må reise en del for å tjene til livets opphold.:zzz
Akkurat nå passerte vi Calcutta, som jeg ser lysskinnet av nede til høyre. Fortsatt litt uvirkelig å være online ombord selv om det begynner å bli noen ganger nå.

DY
06-10-2005, 23:05
Er egentlig helt utrolig at du sitter langt "der oppe"...og "der borte"...mens jeg sitter her i Norge og chatter med deg. Men må vel være mange som benytter seg av dette tilbudet siden det er gratis idag....men kanskej først og fremst en gimmick for å få flere "hekta" på det vil jeg tro - men dog like kjekt ;)

Bizflyer
06-10-2005, 23:22
Godt å høre at du er veltilpass på C klassen. Trodde du skulle fly LH's 346 hjem via Munchen?

Hva var på menyen i dag da, Farmer? Noe god vin også kanskje?

Ta en ekstra cognac for oss misunnelige også!

Fortsatt god tur!

BF:devot:

Dag Viking
06-10-2005, 23:24
4H er jo et meget bra sete! I 340 er vel ikke støy noe problem uansett, men i 330 blir støyen kraftigere for hver rad bakover!

God tur:hi2

Farmer
06-10-2005, 23:40
Originally posted by Bizflyer
Godt å høre at du er veltilpass på C klassen. Trodde du skulle fly LH's 346 hjem via Munchen?

Hva var på menyen i dag da, Farmer? Noe god vin også kanskje?

Ta en ekstra cognac for oss misunnelige også!

Fortsatt god tur!

BF:devot:


Takk for det BF. Maten er det aldri noe å si på her jeg sitter, selv om akkurat den delen har SAS en bit å gå før de nærmer seg TG og LH. Jeg var booket på LH, men fant ut at jeg ville ta en kortere vei hjem likevel...
Men når det gjelder vin er SAS meget gode, og jeg sitter akkurat nå og smatter på en "2003 Schug Pinot Noir Carneros" fra California . Nydelig vin med mild og fin ettersmak!

Ikke noe støyproblem her, men nå sitter jeg med hodetelefonene med musikk så det er alt JEG hører nå.
Har kona på MSN så her er jeg jammen på nett

DY
06-10-2005, 23:44
Originally posted by Farmer

Originally posted by Bizflyer
Godt å høre at du er veltilpass på C klassen. Trodde du skulle fly LH's 346 hjem via Munchen?

Hva var på menyen i dag da, Farmer? Noe god vin også kanskje?

Ta en ekstra cognac for oss misunnelige også!

Fortsatt god tur!

BF:devot:


Har kona på MSN så her er jeg jammen på nett

Ja nå kan du ikke "stikke unna" i lufta engang....men etter en tid i utlendighet skal det vel bli godt å komme hjem ;)

LCH
07-10-2005, 01:43
Er det kun C-klasse som har WiFi?

LN-MOW
07-10-2005, 01:47
Hele flyet har wi-fi, men stroemuttak finnes kun i Business (hvert sete) og Eco Plus (hver setegruppe). Men kreative turister kan nok finne stroem ved utgangsdoerene .. Boeingene har iallefall et par stroemuttak (for stoevsugere o.l.) - vet ikke om Airbus har det samme.
Selv Tristar'ene vaare har et par uttak.

LCH
07-10-2005, 02:39
Originally posted by LN-MOW
Hele flyet har wi-fi, men stroemuttak finnes kun i Business (hvert sete) og Eco Plus (hver setegruppe). Men kreative turister kan nok finne stroem ved utgangsdoerene .. Boeingene har iallefall et par stroemuttak (for stoevsugere o.l.) - vet ikke om Airbus har det samme.
Selv Tristar'ene vaare har et par uttak.


Mener at Airbus A321 har strømuttak ved dør 3, sannsynligvis har de større maskinen også det. Men disse er vel av den amerikanske 110V typen? (ihvertfall på Boeing?)

LN-MOW
07-10-2005, 02:52
Ja, men en laptop har 110-240V, saa det eneste du trenger er en plugg ..

Dag Viking
07-10-2005, 04:06
Det får man på elkjøp, selv om chlaes olsson (eller hva nå den butikken heter) nekter hardnakket på at slikt finnes å kjøpe i Norge. Jeg har aldri vært borti mer påståelig selger, som selv etter jeg sa jeg hadde kjøpt flere pluggpakker på elkjøp tidligere, sa at nei, det gikk nok ikke an. Slikt var ikke lov til å selge!

WiFi kan jeg også tenke meg å prøve på en lang og kjedelig flight, men først bør jeg vel få meg bærbar pc. Er man vant med 20" lcd så blir bærbar nedtur uansett:lol

EB
07-10-2005, 06:30
Har du ingen bilder fra denne turen Framer?

Farmer
07-10-2005, 08:44
Originally posted by EB
Har du ingen bilder fra denne turen Framer?


Nei, ikke på denne. Passet seg liksom ikke å ta fram kamera med blitz når de aller fleste rundt meg satt der og slumret og sov:zzz

Framme i CPH nå, og nyter nytrukket kaffe latte i loungen mens jeg venter på neste hopp kl 0945.. Er ikke hjemme før 1330 i dag så det blir en laaaang dag dette.

EB
07-10-2005, 08:48
Da rekker du i allefall "gullrekka" på NRK1 i kveld...:up:

LCH
07-10-2005, 19:33
Originally posted by Dag Viking
Det får man på elkjøp, selv om chlaes olsson (eller hva nå den butikken heter) nekter hardnakket på at slikt finnes å kjøpe i Norge. Jeg har aldri vært borti mer påståelig selger, som selv etter jeg sa jeg hadde kjøpt flere pluggpakker på elkjøp tidligere, sa at nei, det gikk nok ikke an. Slikt var ikke lov til å selge!

CLAS OHLSON heter det.<Sukk>Vær så snill å si at det var i Sandvika du var og ikke i Oslo? Problemet er at vi ber innkjøperne i Sverige om å ta inn slike plugadaptere hvert år, men de påstår like hardnakket at det ikke er lov, og denne oppfatningen har tydeligvis forplantet seg. (Mellom oss sagt, så tror jeg svenskene ikke helt skjønner at Norge og Sverige er to forskjellige land, og at reglene ikke alltid er helt de samme...eller så tror de at vi snakker om voltadaptere istedet for pluggadaptere) Selv henviser jeg bare folk til Nomaden eller Tanum, der har de pluggadaptere en masse. Til laptop kan man bytte ut ledningen mellom veggen og strømforsyningen istedenfor en pluggadapter. (Vel og merke ikke DELL sine ledninger)

dc-8-63
07-10-2005, 19:49
Originally posted by LCH

Originally posted by Dag Viking
Det får man på elkjøp, selv om chlaes olsson (eller hva nå den butikken heter) nekter hardnakket på at slikt finnes å kjøpe i Norge. Jeg har aldri vært borti mer påståelig selger, som selv etter jeg sa jeg hadde kjøpt flere pluggpakker på elkjøp tidligere, sa at nei, det gikk nok ikke an. Slikt var ikke lov til å selge!

Til laptop kan man bytte ut ledningen mellom veggen og strømforsyningen istedenfor en pluggadapter. (Vel og merke ikke DELL sine ledninger)



Dell Latitude D serie gaar fint aa bytte ut ledningen, har selv Italiensk og Soer Amerikansk ledning til mine D810 (Slepbare)...APC leverer et "Standard Laptop Power Supply" med innebygget "Surge Protector" og adapetere i begge ender....en meget fleksibel loesning.....

Dag Viking
07-10-2005, 20:14
Ganske korrekt, det var i Sandvika. Beklager skrivefeilen, men C Ohlson er ikke akkurat butikken jeg er oftest innom.

Småplugger funker for det meste, mobilladere, pc osv, så noe adapter har jeg ikke bruk for.

Jeg tror jeg bytta en ledning på en Dell en gang, men det var mer arbeid enn nytte når pluggene fungerer så fint. Tastatur går jo også an å bytte på ca 5 minutter. Er det forresten bare jeg som skriver æøå på utenlandsk tastatur?

LCH
07-10-2005, 20:26
Hehe, sukket var til kollegene mine som feilinformer, ikke på grunn av skrivefeilen din, at folk skriver firmanavnet feil reagerer jeg nesten ikke på lenger, det hører til unntaket at noen skriver det riktig! :D

Når det gjelder laptops, så er det noen DELL maskiner som har tre sidestilte plugger, hvor jordingspluggen som er litt tjukker er plassert på enden. De fleste produsenter bruker det jeg kaller en "Mikke Mus" plugg, hvor den tjukke jordingspluggen ligger på et nivå, med de to andre pluggene pålassert på hver side ovenfor. Sikkert lettere med adaptere, men du verden så mange amerikanere som har blitt uhyre lettet over å kunne bytte ledningen for 39,-

EB
08-10-2005, 07:59
CLAS OHLSON = GUBBDAGIS...;)

FBU 4EVER
08-10-2005, 11:55
Og til våren kommer jeg på nett fra cockpit!:thumbup

BU9001/V2.0
08-10-2005, 13:36
Originally posted by FBU 4EVER
Og til våren kommer jeg på nett fra cockpit!:thumbup


Hvilke flytyper gjelder det,FBU?

:D

LN-KGL
08-10-2005, 13:40
Originally posted by BU9001/V2.0

Originally posted by FBU 4EVER
Og til våren kommer jeg på nett fra cockpit!:thumbup


Hvilke flytyper gjelder det,FBU?

:D


Siden FBU4EVER er på vei over til sitt andre hjem på ARN, så kanskje kan jeg svar for ham.
Det er left seat i A340!

FBU 4EVER
08-10-2005, 14:13
Originally posted by BU9001/V2.0

Originally posted by FBU 4EVER
Og til våren kommer jeg på nett fra cockpit!:thumbup


Hvilke flytyper gjelder det,FBU?

:D


IKKE MD-80 iallefall!
:up:

BU9001/V2.0
08-10-2005, 14:39
Originally posted by FBU 4EVER

Originally posted by BU9001/V2.0

Originally posted by FBU 4EVER
Og til våren kommer jeg på nett fra cockpit!:thumbup


Hvilke flytyper gjelder det,FBU?

:D


IKKE MD-80 iallefall!
:up:


Heh,
Det forstår seg.
Det blir vel ny hjemme PC ordning til våren,så da kan det jo bli laptop.
Eller kanskje begge deler....

:)

Farmer
08-10-2005, 19:41
Litt tilbake til Topic igjen. Jeg har etterhvert noen turer med denne tilgjengeligheten, og jeg har lagt merke til at stadig flere bruker tilbudet ombord. Forrige gang snakket jeg meg en dansk medpassasjer som tydeligvis reiste mye, både til Østen og USA, og han hadde etter at WIFI kom flyttet alle reiser som det var mulig til SK og LH pga at de kunne tilby WIFI. Må si at jeg selv også gjør dette, da selve businessproduktet ikke har så store variasjoner selskapene imellom etterhvert.
Noen av dere i SK som vet om det er gjort noen undersøkelse i ettertid som viser om HVOR mye dette tilbudet har å si for kunders valg av selskap. På SK972 som jeg fløy med var det fullt i både Business og ØK Xtra, mens det var ledige plasser bak,så i så måte var det jo en meget fornuftig pax mix denne gangen.

EB
09-10-2005, 11:23
Dette er jo absolutt et bevis på at SAS fortsatt er nytenkende og at det lønner seg...:up: