PDA

View Full Version : Irriterende NEW YORK "tilbud" fra SAS


Fnate
25-02-2011, 16:00
Denne har delvis vært oppe før - t/r NYC med SAS koster over 16.000,- og det var bare Full Flex ledig.

Jeg har fulgt med ganske nøye på prisene med ut/hjemreise for jobbturer til NYC utover våren. Men det har vært grisedyrt. Economy er ikke mulig å kjøpe, og Economy Extra er i snitt 60% dyrere enn BA.

Så idag annonserer de på sas.no med gode priser til NYC. Jeg klikker og kommer til lavpriskalenderen. Til min forbløffelse står det +/-3000,- hver vei nesten alle dager. Jeg klikker på utreise mandag 3/5 til 2872,-. Da endrer alle hjemreisene den uken seg til ca 8500,-. Så tenker jeg "jaja" og velger retur onsdag 5/5 til denne prisen. Da endrer plutselig utreiseprisen seg til 8500 også. Vips så koster t/r 17.000,- NOK.

Det synes jeg er ekstremt irriterende, og utelukker SAS IC fullstendig for min del. Dette er så helt ufattelig lite konkurransedyktig.

Her omdagen fikk jeg i tillegg "trusselbrev" fra SAS med headingen "ditt gullkort kan plutselig bli til et sølvkort". Lukter selvoppfyllende profeti dette.

ARGH, URK også videre. Mods må gjerne flytte tråden.

BårdK
25-02-2011, 16:13
Hvis du velger Swiss får du billige turer til New York. Business flex til ca. 15.000.

ILS2
25-02-2011, 16:14
Trodde alle her inne visste at SAS.no ikke bør brukes til å booke flyreiser. Du kan bruke de til å booke leiebil - den funksjonen fungerer faktisk helt feilfritt - men flyreiser blir det bare rot av. Hold deg til Wideroe.no, eller fly med konkurrentene.

For øvrig kan du se frem til å få en elektronisk duppeditt som skal erstatte gullkortet. Fin-fin prioritering på IT-budsjettet det ;)

Fnate
25-02-2011, 16:16
Hvis du velger Swiss får du billige turer til New York. Business flex til ca. 15.000.

Jepp. Akkurat den har jeg faktisk vurdert. Den eller BA WT+ til 9500,-.

Someone
25-02-2011, 16:22
Denne har delvis vært oppe før - t/r NYC med SAS koster over 16.000,- og det var bare Full Flex ledig.

Jeg har fulgt med ganske nøye på prisene med ut/hjemreise for jobbturer til NYC utover våren. Men det har vært grisedyrt. Economy er ikke mulig å kjøpe, og Economy Extra er i snitt 60% dyrere enn BA.

Så idag annonserer de på sas.no med gode priser til NYC. Jeg klikker og kommer til lavpriskalenderen. Til min forbløffelse står det +/-3000,- hver vei nesten alle dager. Jeg klikker på utreise mandag 3/5 til 2872,-. Da endrer alle hjemreisene den uken seg til ca 8500,-. Så tenker jeg "jaja" og velger retur onsdag 5/5 til denne prisen. Da endrer plutselig utreiseprisen seg til 8500 også. Vips så koster t/r 17.000,- NOK.

Det synes jeg er ekstremt irriterende, og utelukker SAS IC fullstendig for min del. Dette er så helt ufattelig lite konkurransedyktig.

Her omdagen fikk jeg i tillegg "trusselbrev" fra SAS med headingen "ditt gullkort kan plutselig bli til et sølvkort". Lukter selvoppfyllende profeti dette.

ARGH, URK også videre. Mods må gjerne flytte tråden.

Problemet "ditt" (strengt tatt er det SAS sitt), er at du ikke må finne på å booke reiser via hjemmesiden deres. Da kommer det bare tull og tøys opp. Nå sier du ikke noe om planlagt retur, men gjorde et søk på wideroe.no for utreise 3/5 og retur 9/5 og finner da SAS non-stop til 4.853. Samme pris kommer opp også hvis du vil være en dag lenger i NYC (til 10/5), men finner ingen retur dersom du vil hjem på søndagen. men jeg finner denne prisen på mange andre dager ellers


Så det er ikke noe problem å finne billige billetter på SK907/908, men de selges bare gjennom andre kanaler enn SAS sin egen :headbang

SASdotfuckedupdotno brukes til å sjekke inn og sjekke bonussaldo, eller er det bare å gi opp hele greia

Fnate
25-02-2011, 16:27
Problemet "ditt" (strengt tatt er det SAS sitt), er at du ikke må finne på å booke reiser via hjemmesiden deres. Da kommer det bare tull og tøys opp. Nå sier du ikke noe om planlagt retur, men gjorde et søk på wideroe.no for utreise 3/5 og retur 9/5 og finner da SAS non-stop til 4.853. Samme pris kommer opp også hvis du vil være en dag lenger i NYC (til 10/5), men finner ingen retur dersom du vil hjem på søndagen


Så det er ikke noe problem å finne billige billetter på SK907/908, men de selges bare gjennom andre kanaler enn SAS sin egen :headbang

Ville helst slippe å tilbringe helgen i NYC. Mye bedre på Lillestrøm. Så jeg mener jeg skrev retur 5/5. Om jeg ville være der i en drøy uke så fantes det fremdeles billigbilletter på SAS.no. Men det er liksom ikke "greia" på jobbreiser.

Discus
25-02-2011, 16:33
Ville helst slippe å tilbringe helgen i NYC. Mye bedre på Lillestrøm. Så jeg mener jeg skrev retur 5/5. Om jeg ville være der i en drøy uke så fantes det fremdeles billigbilletter på SAS.no. Men det er liksom ikke "greia" på jobbreiser.


Husk saturday night stay requirement for rimelige økonomiklassebilletter ;)

Someone
25-02-2011, 16:38
Ville helst slippe å tilbringe helgen i NYC. Mye bedre på Lillestrøm. Så jeg mener jeg skrev retur 5/5. Om jeg ville være der i en drøy uke så fantes det fremdeles billigbilletter på SAS.no. Men det er liksom ikke "greia" på jobbreiser.

Ah så den nå. Men på IC-reiser er det fremdeles slik at det er masse restriksjoner som gjelder, slik som borte natten over lørdag/søndag ets, og at de ikke selges som samme prinsipp som enkelt reiser innen Europa. Så det er ikke noe problemer å finne de prisene, men det er knyttet diverse restriksjoner på blant annet minimums stays og helge overnatting til de, så SAS har faktisk sitt på det tørre her


Så da må man over 10.000kr i pris på de fleste selskaper. På de datoene finner jeg Jet via BRU til snaue 5000kr, ellers er Swiss til 8500kr det billigste som kommer opp på Kelkoo, mens det meste annet ligger på +10.000kr

Fnate
25-02-2011, 16:39
Husk saturday night stay requirement for rimelige økonomiklassebilletter ;)

Joda, den ser jeg jo. Men det eneste de selger er Full Flex. Konkurrentene gjør ikke det. Og rimelige økonomiklassebilletter eller ikke, 17K til NYC er ikke konkurransedyktig. Synes jeg da.

Fnate
25-02-2011, 16:45
Ah så den nå. Men på IC-reiser er det fremdeles slik at det er masse restriksjoner som gjelder, slik som borte natten over lørdag/søndag ets, og at de ikke selges som samme prinsipp som enkelt reiser innen Europa. Så det er ikke noe problemer å finne de prisene, men det er knyttet diverse restriksjoner på blant annet minimums stays og helge overnatting til de, så SAS har faktisk sitt på det tørre her


Så da må man over 10.000kr i pris på de fleste selskaper. På de datoene finner jeg Jet via BRU til snaue 5000kr, ellers er Swiss til 8500kr det billigste som kommer opp på Kelkoo, mens det meste annet ligger på +10.000kr

BA t/r 7.000 i Economy og 9900 i Economy Extra på ba.com

Så at Swiss hadde gått opp noe nå. Men sist jeg fikk 17.000 hos SAS (t/r i Mars) kostet Swiss 3.190,- på samme datoer. Man-ons.

Jeg sier ikke at SAS driver ulovlig markedsføring, jeg sier bare at den er håpløs.

Men jeg skal ikke gnage og gnage på dette altså, jeg skal bare slutte å reise med dem på IC.

Someone
25-02-2011, 16:46
Joda, den ser jeg jo. Men det eneste de selger er Full Flex. Konkurrentene gjør ikke det. Og rimelige økonomiklassebilletter eller ikke, 17K til NYC er ikke konkurransedyktig. Synes jeg da.

Men tir-tor er jo en typisk forretningsreise, og da er det først og fremst Continental i konkurere mot da man ofte i jobbreiser velger å betale ekstra for å reise non-stop. Det er ihvertfall vanlig i min bedrift, selv om vi kunne spart flere tusen.....og kastet bort masser av tid.....på å dra via XXX. Ikke noe poeng å selge seg billig da

FlyHi
25-02-2011, 17:44
Men tir-tor er jo en typisk forretningsreise, og da er det først og fremst Continental i konkurere mot da man ofte i jobbreiser velger å betale ekstra for å reise non-stop. Det er ihvertfall vanlig i min bedrift, selv om vi kunne spart flere tusen.....og kastet bort masser av tid.....på å dra via XXX. Ikke noe poeng å selge seg billig da

Og det virker vel i virkeligheden også omvendt. Har masser af eksempler på at BA LON-USA er betydelig dyrere end BA CPH-LON-USA - samme for KLM, LH osv osv. Eller for den sags skyld SK, som er billige fra OSL via CPH end direkte fra CPH.

Desværre er det sådan prissætningen er skruet samme for de fleste flyselskaber på IC.