View Full Version : Torontotråden
reiseklar
17-02-2011, 21:38
heisan, jeg har planer å reise til Toronto i Canada i mai-juni men er ikke noe reisevant, har sjekket litt om billetter og reisetider, er det noen som kan si litt om reiserute fra Gardermoen og mellomlandinger, må sikkert bytte fly en plass siden ikke direkte rute fra norge, er det noen flere som planer om å reise dit i nermere fremtid? hadde vært fint å reise ilag med noen som kanskje har litt peiling :)
heisan, jeg har planer å reise til Toronto i Canada i mai-juni men er ikke noe reisevant, har sjekket litt om billetter og reisetider, er det noen som kan si litt om reiserute fra Gardermoen og mellomlandinger, må sikkert bytte fly en plass siden ikke direkte rute fra norge, er det noen flere som planer om å reise dit i nermere fremtid? hadde vært fint å reise ilag med noen som kanskje har litt peiling :)
Air Canada via CPH er nok den hurtigste rute.
Air Canada flyver fra København, Frankfurt, London Heathrow mv, ellers flyver Lufthansa, British Airways, Continental, Air France, KLM m.fl. til Toronto med et enkelt stop.
reiseklar
17-02-2011, 22:20
Air Canada via CPH er nok den hurtigste rute.
Air Canada flyver fra København, Frankfurt, London Heathrow mv, ellers flyver Lufthansa, British Airways, Continental, Air France, KLM m.fl. til Toronto med et enkelt stop.
Takk for info
flyr den på direkten tilbake til København fra Toronto og?
Takk for info
flyr den på direkten tilbake til København fra Toronto og?
Direkte begge veier, og samarbeid med SAS/Star Alliance så innsjekk hele veien og merking av baggasje håndteres av SAS her i Norge.
Gjør et søk (http://forum.flyprat.no/search.php?f=13) på Toronto i Tripreportforumet så får du en del treff.
robertaas
18-02-2011, 16:04
Jeg fløy med Icelandair via Reykjavik til 2400,-.
reiseklar
18-02-2011, 21:53
takk for gode opplysninger :) billetter bestilt
2333.kr via Reykjavik
hvis flere skal reise 18.mai så sifra :)
Chriscross
09-06-2011, 07:38
Har aldri vært i Canada, og vurdere derfor en tur hit fremfor USA. Hvordan er priser på klær, elektro, sportsutstyr i forhold til i US? Kan en få tilbake skatter ved utreise?
Følger den Canadiske dollaren US-dollar, så billig US-dollar= bilig CAD?
Nei ikke nå lenger. Det pliede å være slik at det var billig for oss å dra over til Canada og handle, men nå er det vel nærmest motsatt. Sjekk nettsjappene, så vil du få et inntrykk av prisene.
Chriscross
25-06-2012, 12:58
Er det langt fra flyplass inn til bye?. Noen som har forslag til hva en bør se når en har syv timer transfer?
CN Tower rekker du bra og det er også kort vei til strandpromenaden.
Syv timer er egentlig veldig kort tid på å dra inn til byen. En til halvannen time plane to curbside, så 30-45 min inn til byen. Du må regne minst 3-4 timer fra byen til flyavgang.
Fly med oss
25-06-2012, 16:30
Ja, CN Tower støttes helt klart. Hvis det er klarvær så har du helt nydelig utsikt til bl.a. Toronto City Airport.
Les gjerne min trip report :cool:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=99855
Chriscross
25-06-2012, 22:53
CN Tower rekker du bra og det er også kort vei til strandpromenaden.
Syv timer er egentlig veldig kort tid på å dra inn til byen. En til halvannen time plane to curbside, så 30-45 min inn til byen. Du må regne minst 3-4 timer fra byen til flyavgang.
Kommer evt fra ord, så regner med lite immigration etc.
Kommer evt fra ord, så regner med lite immigration etc.
Det er det samme som når du kommer fra Europa til USA. Full pakke. Men jeg har sjelden opplevd så ekstreme køer på immigration i Canada. Dog er min erfaring fra Montreal et par ganger og Vancouver. Har gått nogenlunde raskt.
Inn går greit. Utgående security kan imidlertid være en tålmodighetspøve....
robertaas
26-06-2012, 07:34
Inn går greit. Utgående security kan imidlertid være en tålmodighetspøve....Også immigration. Dette er det eneste stedet i verden hvor jeg ble tatt til side for ekstra utspørring. De var de visst ikke vant til at folk reiste dit på helgetur fra Europa. Da jeg fortalte om mine reisevaner gjorde det dem ikke mindre mistenksomme. :D
Tommy777
26-06-2012, 10:54
Det lengste jeg har ventet i immigrasjonen i Toronto er 20 minutt. Det tar fort 45 minutt inn til byen. Det er ikke lange tiden du får dersom du har 7 timer stopover. Merk at du også må igjennom immigrasjon ut i Canada også, ikke som i USA mao.
Eg skal på eit stort evenement i Toronto i september/oktober, og har ei liste med hotell å velgje frå. Dei som er innanfor budsjett er:
InterContinental Toronto Centre
Fairmont Royal York
Hyatt Regency Toronto
Hilton Garden Inn Toronto Downtown
Strathcona Hotel
Alle utenom det siste har treningssenter med basseng (det er eit pluss). Det siste er billegast og har frukost inkludert (som sikkert er risky greier mtp. at det er Nordamerika...)
Er det nokon som er kjent med nokon av desse hotella? Internett her forhaldsvis positive til alle. Eg hallar litt mot IC, då kan eg jo fylle opp reward-kontoen min der litt også.
Flight Cancelled
25-12-2014, 23:10
Noen her som har en formening om hvordan det er å ha transfer på YYZ? Ankomer med Lufthansa i F, og skal videre med AC i C. Har et par timer å drøye mellom avgang og landing. Tenker både på stress ift bagasje/immigrasjon/layout samt lounge (og da gjerne dagrom?)...
(Sliter også med det at det ikke er mulig å reservere sete hos AC på min booking. Leg med SK og LH går begge fint, men AC går ikke. På AC sine sider finner de ikke bookingen en gang. Noen med tips?)
SAS_flyer
25-12-2014, 23:24
Noen her som har en formening om hvordan det er å ha transfer på YYZ? Ankomer med Lufthansa i F, og skal videre med AC i C. Har et par timer å drøye mellom avgang og landing. Tenker både på stress ift bagasje/immigrasjon/layout samt lounge (og da gjerne dagrom?)...
(Sliter også med det at det ikke er mulig å reservere sete hos AC på min booking. Leg med SK og LH går begge fint, men AC går ikke. På AC sine sider finner de ikke bookingen en gang. Noen med tips?)
Søk opp bookingen på check my Trip og se om AC ligger med egen referanse der.
Noen her som har en formening om hvordan det er å ha transfer på YYZ? Ankomer med Lufthansa i F, og skal videre med AC i C.
Det er normalt samme opplegg som i USA, dvs. du må gjennom immigrasjonen, skal du videre til USA så har du US-immigration på YYZ.
Det er normalt samme opplegg som i USA, dvs. du må gjennom immigrasjonen, skal du videre til USA så har du US-immigration på YYZ.
Ikke helt. Det er en egen immigrasjonskø for de som skal videre ut av Canada. Skal du videre til en annen kanadisk by, så stemmer det som Discus sier.
Hei
Skal en uke til Toronto i Oktober, og lurer på om dere har tips til hoteller i sentrum. Vi har planer om å se Niagara falls og CN Tower. Skal og leie bil å kjøre litt rundtom. Er det noe annet spesiellt som vi bør få med oss i eller rundt Toronto ?
Rett ved siden av CN Tower så ligger Ripley's Aquarium, det er å anbefale å ta en tur innom.
Ikke noe gigantisk akvarium, men det har litt å kikke på (og å stå på, som du vil skjønne hvis du stikker innom).
Hvis du ikke har vært i Canada før så er det en ting man "må" prøve der borte; poutine. Ikke en smule sunt, men dæven så godt!
Hei
Skal en uke til Toronto i Oktober, og lurer på om dere har tips til hoteller i sentrum. Vi har planer om å se Niagara falls og CN Tower. Skal og leie bil å kjøre litt rundtom. Er det noe annet spesiellt som vi bør få med oss i eller rundt Toronto ?
Pleier å gå for Hilton Chestnut. Det hotellet er som regel ikke like overpriset som andre hotell i den byen. Ikke noen høydere, men helt ok. Dog er jeg litt usikker på parkeringsmuligheter på det hotellet hvis en leier bil. Toronto Islands gir ekstremt fin utsikt over Toronto. Anbefaler å ta båten over dit. Koster ikke mange dalerne. Ellers er det veldig mange mikrobryggeri i Toronto, hvis du er interessert i god øl. Eaton Center er kjekt hvis du liker å shoppe. Ellers er Art Galleri of Ontario også verdt et stopp innom.
Og btw, husk å kjøpe riktig billett til CN tower hvis du vil helt opp.
Og ikke minst, god tur! En fantastisk flott by :fly
robertaas
03-12-2015, 21:04
Rett ved siden av CN Tower så ligger Ripley's Aquarium, det er å anbefale å ta en tur innom.
Ikke noe gigantisk akvarium, men det har litt å kikke på (og å stå på, som du vil skjønne hvis du stikker innom).
Det er mye ripley-, voks- og andre turistgreier ved fossen, men det som er verdt å få med seg er en tur med en av de mange "Lady of the mist" (bruk regnponchoen du får, man kommer så nært fossen at det kjennes ut som å li spylt i ansiktet) og en tur opp for å få litt perspektiv på tingene. Canadisk side gir best utsikt så ingen vits i å dra over grensa.
https://lh3.googleusercontent.com/-W1BE8hn4wps/VSmiVxh-mZI/AAAAAAAAOS0/tRIWHcT4wJw/s604-Ic42/5093_93895418977_588903_n.jpg
Man har også en liten omvei unna Niagara on the Lake som mange synes er en veldig fin småby som de tror ser europeisk ut. Det er mye vindyrking der og muligheter for å besøke, smake og kjøpe. Icewine er vist det store der for de som er interessert i denslags.
Hvis du ikke har vært i Canada før så er det en ting man "må" prøve der borte; poutine. Ikke en smule sunt, men dæven så godt!Auda, vær klar til et par kilometers spasertur etterpå for ikke å gå rett i koma. Det er skikkelige tunge greier.
Ikke langt fra CN tower har Ontario Collage of Art and Design en spesiell bygning. Og ikke langt derifra kan man følge Quees Street west vestover gjennom det som i alle fall før var et alternativt strøk med spesielle butikker og utsmykning.
https://lh3.googleusercontent.com/-Q0-IRT84vJA/VSmiXrCa36I/AAAAAAAAOSQ/deII1dWXeA0/s604-Ic42/5093_93895453977_6115011_n.jpg
Det kan være kaldt om vinteren så man har gjennom sentrum Eaton Senter som går over flere kvartaler og lar en komme seg tørrskodd rundt, men man bør antagelig være spesielt interessert for å ha interesse for hvordan man har gjort shoppingsenteret til en alternativ vei gjennom sentrum.
Når du er skrevet ut fra sykehuset etter å ha prøvd poutine så har de et utrolig utvalg av varierte asiatiske resturanter. Fra Yoshinoya-type fastfood til avanserte fusion-greier.