View Full Version : Contrail Virgin Atlantic Airways, 9/2-11,
Her sees Virgin Atlantic Airways, G-VATL, Airbus A340-642 på vei til Tokyo idag.
http://iloapp.dahlaviation.com/data/_gallery//public/39/1297278531_resized.jpg
Klar fin luft i dag ser det ut som :)
Nydelig, venter bare på at de flyr over her jeg holder til
Stilig! Hva har du brukt av utstyr her?
Stilig! Hva har du brukt av utstyr her?
Nikon D300s m/ 70-300mm vr.
Har aldri sett Virgin over her og i den retningen, det er som regel div. arabere på vei til usa som jeg får over huset, men i dag la jeg merke til litt annet fly mønster, bla. AF m/380 i samme retning (nord-østlig) men litt for langt inn i Sverige til at jeg fikk sett den. Så også en par 747'ere som kom over nord-norge, Trondheim og så over Gardermoen, en til AMS og en til LHR.
TK
Men hvor er SUMAK og BEBIS ?
Finner de ikke på mitt kart
Men hvor er SUMAK og BEBIS ?
Finner de ikke på mitt kart
Ved den store "metropolen" Skotterud.
Ca. 2mil sør for Kongsvinger rett ved svenske grensen. 12.07 øst og 60.00 nord.
TK
Ca. 2mil sør for Kongsvinger rett ved svenske grensen. 12.07 øst og 60.00 nord.
TK
Many thanks ;)
Flott bilde, har sett på den flyruta flere ganger, men den passerer dessverre for langt unna meg. Stilig med bilder av fly på marshøyde.
Fikk akkurat tatt bilde en 747 fra Kalitta Air N745CK som for uventet over huset mitt i dag morges, hørte en rar lyd av type fly og tok tak i kamera. Skal lage en tråd på det når jeg får behandlet bildene.
Nydelig. Den pleier som regel å gå litt vest for gardermoen,med visse unntak. Heldigvis!!
Pent contrailbilde,TK!
Vidar
TobyAllan
10-02-2011, 11:18
Dette var ett veldig fint bilde, kansje det var på tide at vi fikk startet en hel tråd som bare bare inneholder contrails, mange liker at ta/se bilde av dette :)
Skal bli spennende å se om min nye 200-500 objektiv kan ta noen fine contrails :)
MVH Torben
Dette var ett veldig fint bilde, kansje det var på tide at vi fikk startet en hel tråd som bare bare inneholder contrails, mange liker at ta/se bilde av dette :)
Skal bli spennende å se om min nye 200-500 objektiv kan ta noen fine contrails :)
MVH Torben
Jeg har foreslått dette før, synes det hadde vært en god idè!!
TobyAllan
10-02-2011, 11:39
Jeg har foreslått dette før, synes det hadde vært en god idè!!
Ja helt enig, må vel prøve at hive litt i noen moderatorer og se hva som er muligt:)
akkurat nu er jeg begynt å gjøre klar til at flyve hjem fra Trondheim, men kan love at det ikke blir noen bilder, da kamera ligger hjemme skal flyve fra trondheim kl 21.30, lander i oslo kl 22.25 med SK 385, i morgen er det ut og hente mitt nye objektiv, håper at jeg får mulighet til at teste det litt i morgen, men avhenger jo av været, hører at det snør en del nede i østfold, her er der cirka 2 grader og fint vær :)
Nå tilbake til jobben ha en god dag allesammen :)
Torben :fly
Er vel bare til å starte opp en tråd det. ;)
Takk for kommentarer :) god helg gutter !
TK
putzmeister
11-02-2011, 13:08
Knallfint bilde, så er det jo riktig flytype også da:D
viking1965
11-02-2011, 17:47
Flottings:)
Da kommer det vel flere etter hvert;)
Krysser forøvrig fingrene for sinnsykt mange contrails over OSL i morgen..
Flottings:)
Da kommer det vel flere etter hvert;)
Krysser forøvrig fingrene for sinnsykt mange contrails over OSL i morgen..
Satser på contrailspotting i morgen med teleskoet jeg.
viking1965
11-02-2011, 20:18
Satser på contrailspotting i morgen med teleskoet jeg.
Værmeldingen lover i hvert fall godt:)
Du får slepe med deg utstyret til OSL...
Cessna182
17-02-2011, 21:48
Fikk akkurat tatt bilde en 747 fra Kalitta Air N745CK som for uventet over huset mitt i dag morges, hørte en rar lyd av type fly og tok tak i kamera. Skal lage en tråd på det når jeg får behandlet bildene.[/QUOTE]
Så denne (Kalitta B747 ) fra Sandefjord den dagen. Fulgte den på flightradar24. Den kom inn over Bergen og fløy ut over Larvik. Hvor kom den fra og hvor skulle den ?