View Full Version : Slosskamp ombord hos Ryanair
Ryanair måtte ha hjelp av politiet for å rydde opp i kabinen etter at belgiske turister ikke aksepterte å måtte betale 40 dollar for glemt boardingkort.
http://www.dagbladet.no/2011/02/05/nyheter/ryanair/reise/spania/15331004/
Vidar
Slagsmål i kabinen ??? man skulle da tro at når de sidder derude, så har de betalt alle de
gebyrer som skal betales...
Hilsen
Ole
Var vel noe bråk om gebyrer og avgifter og flyverten ble litt ivrig!
Slagsmål i kabinen ??? man skulle da tro at når de sidder derude, så har de betalt alle de
gebyrer som skal betales...
Hilsen
Ole
Du har nok rett der Ole.
Man skal ikke alltid tro det man leser. Svært ofte er det faktafeil i artikler, både i og utenfor flybransjen.
Ryanai tar ikke gebyr for bagasje, for mye håndbagasje eller manglende boardingkort ombord på sine fly. Betalingen skjer ved innsjekk, eventuelt ved gate (meget sjeldent), dersom passasjeren har klart å komme gjennom sikkerhetskonrtoll uten boardingkort.
Det har nok vært slosskamp ombord, men ikke på grunn av en flyvertinne som skulle ta betalt for å utstede boardingkort.
Imm
F35Landing
06-02-2011, 12:57
Det går da fint an å krangle om avgifter leeeeenge etter at de er betalt ved innsjekk:)
Det går da fint an å krangle om avgifter leeeeenge etter at de er betalt ved innsjekk:)
Jada, man kan krangle med alle om alt.
Men det er vel mest nærliggende å tro at en sånn diskusjon ville oppstå med den som stoppet passasjeren og tok betalingen, eller hva?
Jeg er stadig i diskusjoner med passasjerer om overvekt, men har aldri opplevd at de tar med seg diskusjonen til besetningen ombord.
Edith: jeg gir meg med dette. Det er helt sikkert rett, Uansett hvor lite sansynlig det høres ut. Når det står på Internett så er det nok rett.
Case closed for min del.
Nå skal jeg heller ta meg en tur ut i sol og frisk luft. Er jeg heldig så finner jeg motoren til My Travel A321 som øyenvitner så falt av under landing. Der sto i avisa det også.
Stikkordet her er nok "alkohol", og samme hvor mye man misliker Ryanairs gebyrpolitikk så handler gjerne dette mer om det første enn det siste.
Stikkordet her er nok "alkohol", og samme hvor mye man misliker Ryanairs gebyrpolitikk så handler gjerne dette mer om det første enn det siste.
Haha, jeg ser for meg 20 fulle gutter/menn sloss villt ombord. Det kan jo umlig være slik at alle 20 sloss mot flyvertinnen. Så kanskje det var 10 som synes kameraten skulle betale for bagasje, mens de 10 andre ikke synes han skulle betale? :lol:
Bizflyer
06-02-2011, 23:14
De ble sikkert ilagt et slåsskamp-gebyr for dette!, hehe! :lol
BF:cool2
Noen som ble inspirert foran kveldens Super Bowl?
Jeg tror det er mer på grunn av alkoholen enn noe annet. I artikkelen så står det jo også at man ikke her helt sikker på hvorfor det ble kranglet:
Bråket startet angivelig da en passasjer som dyttet til en flyvertinne, ble bedt om å forlate Ryanair-maskinen. Mannen nektet, og bråket utartet seg. Andre hevder det var diskusjoner rundt en koffert som startet bråket, og at en passasjer nektet å betale 40 euro til Ryanair for ikke å ha printet ut boardingkortet på forhånd, skriver spaniaavisen.no.
Mye synsing med "angivelig" og "hevder".
Superhai
07-02-2011, 12:33
Ryanair har sin uttalelse
http://www.ryanair.com/en/notices/gops/110205-ACE_Offloads_-GB
100 passasjer som ble offloaded.....det må være ny rekord? :p
Her er lidt mere uddybning: http://jp.dk/rejser/andet/article2331838.ece
Edith: jeg gir meg med dette. Det er helt sikkert rett, Uansett hvor lite sansynlig det høres ut. Når det står på Internett så er det nok rett.
Case closed for min del.
Nå skal jeg heller ta meg en tur ut i sol og frisk luft. Er jeg heldig så finner jeg motoren til My Travel A321 som øyenvitner så falt av under landing. Der sto i avisa det også.
Hehe, godt sagt!
- Et medlem av kabinbesetningen mistet hodet. Folk var slitne, og alt stresset fikk det til å gå galt, forteller en ung kvinne som var med i studentgruppen som ble kastet ut av flyet, og som ber om å få være anonym.
Får også håpe at de finner igjen hodet til det stakkars crewmedlemmet:lol: