PDA

View Full Version : Seks bunnsolide aksjer


DY
02-10-2005, 13:43
Litt uventet at Norwegian-aksjen anses som den tredje mest attraktive å kjøpe på Oslo børs for tiden (02.10.05 09:33):


I en oversikt av Jacques Chahine Finance over anbefalinger siste måned kommer det i Finansavisen frem at seks aksjer har full uttelling med "kjøp" fra samtlige analytikere

De seks aksjene er (antall anbefalinger i parentes):
Prosafe (7)
Otrum (6)
Norwegian (5)
Stolt-Nielsen (5)
Fast (5)
Eltek (4)


http://www.hegnar.no/Finansavisen/newsdet.asp?id=195241&cat=116

HMWK
02-10-2005, 14:15
Nå står cabinfaktoren og q3 for tur. Spennende å se hva selskapet har klart i q3!

Farmer
02-10-2005, 16:28
Hva skjer med DY-aksjen OM kabinfaktor og inntjening går ned i september ? Ras ?

DY
02-10-2005, 16:35
Originally posted by Farmer
Hva skjer med DY-aksjen OM kabinfaktor og inntjening går ned i september ? Ras ?

Nå er jeg ikke noe aksje-geni, men vil anta at aksjen faller dersom det skjer ja......og motsatt om kabinfaktor/inntjeningen går andre vegen ;)

Men ikke sikkert det blir så stort fall selv om inntjeningen/kabinfaktor går litt ned....aksjen er likevel i støtet etter det jeg kan forstå. Selskapet er nok like attraktivt som oppkjøpskandidat vil jeg tro.

TOS
02-10-2005, 16:46
Originally posted by DY

Originally posted by Farmer
Hva skjer med DY-aksjen OM kabinfaktor og inntjening går ned i september ? Ras ?

Nå er jeg ikke noe aksje-geni, men vil anta at aksjen faller dersom det skjer ja......og motsatt om kabinfaktor/inntjeningen går andre vegen ;)

Men ikke sikkert det blir så stort fall selv om inntjeningen/kabinfaktor går litt ned....aksjen er likevel i støtet etter det jeg kan forstå. Selskapet er nok like attraktivt som oppkjøpskandidat vil jeg tro.


Et fall i aksjekursen vil normalt skje dersom resultater/annen informasjon er mindre gunstig for selskapet enn det aksjemarkedet forventer. det betyr at man ikke nødvendigvis får en reduksjon i aksjekursen for DY selv om kabinfaktoren og yield går ned, gitt at dette er noe aksjemarkedet allerede har regnet med.

DY
03-10-2005, 01:13
Du satte ord på det jeg tenkte TOS. Takk!
Fikk det ikke helt "ut"...hehe

CK
03-10-2005, 10:39
det er vel første gang noen har lagt en flyaksje på en liste over "bunnsolide" aksjer... Skummelt. Da har vel hypen nådd toppen, og aksjen på vei mot bunnen?

Isbamse
03-10-2005, 10:52
Originally posted by CK
det er vel første gang noen har lagt en flyaksje på en liste over "bunnsolide" aksjer... Skummelt. Da har vel hypen nådd toppen, og aksjen på vei mot bunnen?


Ja, da er det på tide å gå over i oljemygger og riggselskaper :devil

DY
03-10-2005, 16:58
Originally posted by CK
det er vel første gang noen har lagt en flyaksje på en liste over "bunnsolide" aksjer... Skummelt.

Ja det er kjempeskummelt å gjøre noe nytt;)

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article608049.ece ;)