PDA

View Full Version : God torsdagsmorgen


Madman
03-02-2011, 05:55
God altfor tidlig morgen.

Ja da er kaffen klar, og tidligvakta påbegynt. Sluddbyger hjemme, som gikk over i regnbyger på vei til hovedflyplassen. Sluttet akkurat i det jeg svingte inn på parkeringsplassen, og kom ikke en dråpe før jeg var innafor døra på jobben. Betongsøyla melder 0 grader her, mer sludd utover morgenen, og greit med vind. Guffent. Godt å ha innejobb.

Møtte forresten Helge på vei til jobb. Han stod å slikket salt i vegen, og brydde seg ikke en døyt om at jeg skulle forbi. Mener han sa jeg skulle hilse alle her i det jeg kjørte forbi han, men er ikke helt sikker. Ja ja, sånn går no dagan.

Ha en fortreffelig torsdag.

ENGM 911
03-02-2011, 07:28
Her føles det ut som at noen har pælma hele Saharaørkenen i øya mine. Rimelig trøtt etter nattvakten som varer 1/2 time til. Kaffen hives nedpå for å holde øyelokkene litt åpne for hjemturen. Sutrer ikke av den grunn, blir puta om noen timer allikevel. Ha en fin dag ute i den store verden.

Thomas
03-02-2011, 07:40
Sirkus RFLY OP ønsker alle en god morgen!
Det skal posisjoneres fly til halve Afrika så her er det nok å stri med :headbang

Det sludder og er tåke, ser ut til å bli en heindrunaes dag - gudskjelov for helg om 8timer! :up:

Møtte forresten Helge på vei til jobb. Han stod å slikket salt i vegen, og brydde seg ikke en døyt om at jeg skulle forbi. Mener han sa jeg skulle hilse alle her i det jeg kjørte forbi han, men er ikke helt sikker. Ja ja, sånn går no dagan.


Speaking of Helge. Dama til Helge - Linda -, avsluttet livet sitt i enden av rwy 01L forrige kvelden - litt av ett kaos med Brann 14, viltnemda, amk og 112 midt på riksvei 35.

jameson82
03-02-2011, 07:47
God morgen ifra indre Østlandet. Her snør det digre kjerringer og Siri spår bare forverringer. Dagens første nytrakta er på vei ned i gapet og en lang dag med å holde styr på tog og arbeidsmaskiner har akkuratt begynt.

FBU 4EVER
03-02-2011, 08:03
Egg og bacon igjen. Tidlig opp og nå blir det buss til byen og visumintervju på den amerikanske ambassaden.
Ha en fin dag.

sirpjalle
03-02-2011, 08:41
God morgen fra Forus!

Ikke så mye å tilføye, trøtt i trynet i dag og klar for en kopp kaffe som akkurat nå står og smiler til meg på pulten!

Ha en fin dag forumister! :)

Someone
03-02-2011, 08:42
God morgen fra Oslo. Trøtt i trynet her og, selv om 2mil på ski i går kveld gjorde godt for sjelen. Vanlig dag på jobb før det blir hjm til de gamle for å preppe ski.....2 dager igjen til Holmenkollen Skimaraton. Så mens jeg er hjemme inviterte jeg like så godt dama, en kamerat og meg selv på middag hos de gamle, så da satser jeg på at modern har kontroll på grytene. Ha en fin dag

LNv22
03-02-2011, 08:53
God torsdag morgen,

Nå er det frokost, kaffe og avis før jeg rusler ned på kontoret.

Ser ut til å bli en forholdsvis behagelig dag, anslagsvis 8-9 timer..

Kvelden skal brukes til trening og sosialt samvær med et par kamerater:)

Ønsker alle en fin dag!

AirbusTrond
03-02-2011, 09:16
God morgen fra Akersgata! Her var man på plass 06:10. Mulig jeg blir sittende en del utover ettermiddagen. Kanskje med en pause på Stortorvets Gjestgiveri, som første torsdag i måneden serverer potetball? Uansett blir det en tur på Konserthuset senere i aften. Ha en fin-fin februardag!

kekker
03-02-2011, 10:13
God formiddag fra Kløfta.

Her er det en rolig kontordag, men excel og prisjusteringsarbeid pågang.

Må bare putte inn her, i gårkvell hadde jeg den litt tvilsomme gleden av å se lillebroren min på "dating i mørket".. Og det viser seg at han ikke fikk med seg den samtalen om intimgrenser når han var yngre. Men morro var det og lo gjorde vi alle som en!

Bizflyer
03-02-2011, 10:28
God morgnen fra Krsand som byr på BÅDE plussgrader og sol!

Er på plass på kontoret for å fortsette på månedsoppgjøret, før kvelden skal tilbringes i det lokale bryggeriets kjeller hvor tappekrana står vendt motsatt av hva den gjør på barene. Så her skal det downloades øl på høy bredbåndshastighet! :thumbup:

I morgen derimot.......... Skrekk & gru!

BF:drink

fluxie
03-02-2011, 10:29
Egg og bacon igjen. Tidlig opp og nå blir det buss til byen og visumintervju på den amerikanske ambassaden.
Ha en fin dag.

Trodde "Visa Waiver Program" var tingen om man skulle til USA. Er det anderleders for flightcrew kanskje? Bare litt nysgjerrig her :)

Ellers så bringer dagen min kurs, trening, og kanskje én episode av Mad Men i kveld. Ha en fortryllende dag folkens!

Edit: Plussgrader og snøsmelting i det sentrale østlandsområdet også :) Kan man håpe på vår snart?

pgaa
03-02-2011, 11:04
God morgen fra Oslo..
Deilig med en fridag sånn før helga, trenger det iblandt. Siden det er mildt å nydelig vær ute, må man vel ta seg en tur på skia i marka idag tenker jeg..

Ha en strålende dag, hvor enn man befinner seg i denne verden :)

LN-FHU
03-02-2011, 11:49
God formiddag fra Trondheim

Her jobbes det og jobbes det, før dagen avsluttes med en times trening på husets eget treningsrom.
Blir hjem til sofatjeneste etterpå ;)

Ha en strålende dag folkens :) :) :)

rymle
03-02-2011, 13:40
God fo… ettermiddag fra norges sørøstkant. Skitur i finværet, håper bare ikke all snøet har regnet bort i løpet av natta.

... før kvelden skal tilbringes i det lokale bryggeriets kjeller hvor tappekrana står vendt motsatt av hva den gjør på barene. Så her skal det downloades øl på høy bredbåndshastighet! :thumbup:

CB-kjelleren må være verdens mest geniale oppfinnelse ;)

LN-MOW
03-02-2011, 13:43
Trodde "Visa Waiver Program" var tingen om man skulle til USA. Er det anderleders for flightcrew kanskje? Bare litt nysgjerrig her :)



Visa Waiver er kun hvis du reiser som turist. Reise i jobbsammenheng krever visum.

G'morgen, ja! -2 og sur vind her i 'Hotlanta' ... Dog skal det bli sol og fint utover dagen.
Moete paa skolen til guttungen staar foerst paa kjoereplanen, deretter skal det fyres opp paa hjemmekontoret. Happy Thursday!

Someone
03-02-2011, 13:47
Visa Waiver er kun hvis du reiser som turist. Reise i jobbsammenheng krever visum.


Er vel ikke helt riktig, da man ikke trenger Visum for "normale" forretningsreiser ;) Mens crew vel omfattes av noen andre regler?

Someone
03-02-2011, 17:30
Og jeg trenger noe sterkt å drikke i kveld :drunk:......organiserer et utdrikningslag i mai og for å få 14 stykker til Tallinn så ble jeg nødt til å booke Ryanair over. Jeg og en annen måtte kaste et par prinsipper og en boikott til side da det muligens hadde vært vanskelig å få overbevist de resterende 12 at de skulle betale 2200kr istedet for 485kr for å komme seg til Tallinn. Føler jeg trenger både en dusj og noe brennevin:cry: ......heldigvis går ikke TLL-RYG på søndager så ble Blue1 via HEL tilbake :)

FBU 4EVER
03-02-2011, 17:38
Er vel ikke helt riktig, da man ikke trenger Visum for "normale" forretningsreiser ;) Mens crew vel omfattes av noen andre regler?

You bet!
Fins ingen større trussel mot luftfart og sikkerhet enn de flygende!
Det skal fylles ut et questionnaire med opp mot 250-260 spørsmål, alt etter hvordan du svarer på de
enkelte. Hver side som er utfyllt, må lagres på PC'en. Du har ingen oversikt over hva de spør om på neste side, som f.eks datoene for dine siste 5 reiser til USA. Ojsann! Finne frem loggboka, hvis man fører en sådan, og er programmet inaktivt i mer enn 5 minutter, så dumpes hele damskiten og man må starte på nytt. Og hvis det er bug i systemet, som i mitt tillfelle, så registreres ikke at du har lagret en side på over 20 minutter, så må man begynne forfra igjen, og igjen og igjen...inntil noen på ambassaden/konsulatet oppdager feilen.

Så må man bestille time til personlig oppmøte og intervju. Stå ute i vær og vind til man slipper inn i sikkerhetskontrollen, så inn på visumkontoret, betale $140, sitte å vente til du blir kalt opp for å svare på noen spørsmål og bli tatt fingeravtrykk av.

Og så vente i ca. 7 virkedager før passet ligger i postkassa. Vi har bare tre dager fri mellom øktene, så en flyger uten pass er som ei hore uten høl! Men jeg har resevepass med kinesisk visum, så jeg kan jobbe allikevel. De andre destinasjonene ordner med en for for visum ved hver ankomst. Mye enklere.