PDA

View Full Version : Cathay Pacific eller Lufthansa


HS-TGA
31-01-2011, 20:58
Skiller dette ut fra Hong Kong tråden for ikke for rote den til for mye.

Har i utgangspunktet bestilt flybilletter med CX, men etter å ha lest noen omtaler av de nye setene deres i Y, så blir jeg noe skeptisk. Disse skjell setene er visst ganske harde etter hva jeg kommer frem til. Leser også at CX har besluttet å gjøre noe med de nye setene etter kritikk, men usikker på om dette er gjort ennå. Det er i mitt tilfelle snakk om B744.
Så nå vurderer jeg å bytte over til LH. Dette også B744.

Er noen her som har erfaringer med disse setene, samt LH sitt produkt, så setter jeg pris på innspill, så jeg kan gjøre det beste valget.

robert_06_
31-01-2011, 22:25
Jag flög CX's 744 i april 2010 mellan AMS-HKG og synes dera säten var riktigt bra i jämförelse med andra Y säten på long-haul.
Kan verkligen rekommendera säte 67K som ger masser av extra benutrymme!

Har ikke testa LH på long-haul så jag kan ikke säga noget om deras säten men CX's säten synes jag var gode!

ex_trd
31-01-2011, 23:47
Har du bestilt fleksible økonomibilletter?

HS-TGA
01-02-2011, 08:14
Har du bestilt fleksible økonomibilletter?

Nei, tror ikke det. Hvordan det?

ex_trd
01-02-2011, 08:46
Nei, tror ikke det. Hvordan det?

Da skjønner jeg ikke helt hvordan du skal "bytte over" til Lufthansa uten å tape pengene du allerede har betalt for billetten hos Cathay Pacific.

HS-TGA
01-02-2011, 09:23
Vel, det er fordi jeg ikke har betalt ennå ser du. Jeg Reservasjonen ligger inne og planene er å betaler i løpet av de nærmeste dagene. Så før jeg gjør dette, stiller jeg dette spørsmålet. :)

Ellers er det vel ikke EB-poeng å få med Cathay, eller?

LN-BLO
01-02-2011, 09:49
Vel, det er fordi jeg ikke har betalt ennå ser du. Jeg Reservasjonen ligger inne og planene er å betaler i løpet av de nærmeste dagene. Så før jeg gjør dette, stiller jeg dette spørsmålet. :)

Ellers er det vel ikke EB-poeng å få med Cathay, eller?

Cathay Pacific tilhører OneWorld og du får derfor ikke EB-poeng. Skal du reise med Lufthansa truer uansett 25% spøkelset til EB, så mye poeng er det likevel ikke å hente med mindre du reiser på en dyr economy billett.

Ser også du nevner Lufthansa 747, så antar du reiser via FRA. Skulle valget falle på Lufthansa hadde jeg sterkt vurdert å reise via MUC og få A346 om jeg var deg, du kan jo gjøre litt research her på forumet hvilke meninger som verserer om Lufthansa economy på 747 vs 340.

HS-TGA
01-02-2011, 10:22
Takker for svar.

Prisene jeg finner hos Lufthansa er utreise via FRA og hjemreise via MUC. Får ikke opp MUC på utreise.

Edit: Fant MUC på utreise nå. :)

Tristar1011
02-02-2011, 14:29
HELT klart Cathay etter min mening ihvertfall. Etter min erfaring er Cathay MYE bedre enn Lufthansa både på service og komfort :)

HS-TGA
02-02-2011, 17:10
Det ble LH via MUC. Kritikken til CX sine seter gjorde meg skeptisk.
Nå får jeg dessuten flere fordeler.
-Nattflyvning
-A340-600
-2seter. ( vi er 2 som reiser)
-EB poeng

Er de noen som har erfaring med LH A346 i Y?

Trdfly
02-02-2011, 19:40
HELT klart Cathay etter min mening ihvertfall. Etter min erfaring er Cathay MYE bedre enn Lufthansa både på service og komfort :)

Samme he,r mye bedre en LH.