PDA

View Full Version : DY EI-FJC/LN-NOR - status


LN-MOW
29-01-2011, 03:34
LN-NOR Mk. 2 er ute av fødestua. Vi som var i Seattle forrige helg fikk se både denne og LN-DYK på produksjonsgulvet.
Denne er en -81D leaset fra AWAS. Den har produksjonsnummer 39412/3553 og skal prøveflys som BOE401.

DY_ENZV
29-01-2011, 13:14
Får denne SKY-interiør siden den er leaset?

Basse-HAU
29-01-2011, 13:30
Alle 737 leveres heretter med SKY interiør som standard, om jeg har skjønt det rett.

Vede
29-01-2011, 14:55
Jeg også har forstått det sånn.

LTH
29-01-2011, 16:23
SKY forutsetter vel at AWAS har bestilt det. Noen som kan bekrefte at denne blir levert med SKY?

BU595
29-01-2011, 16:58
SKY forutsetter vel at AWAS har bestilt det. Noen som kan bekrefte at denne blir levert med SKY?

DY OWN/LEASE kommer nå utelukkende med SKY fremover

BU595
29-01-2011, 16:59
LN-NOR Mk. 2 er ute av fødestua. Vi som var i Seattle forrige helg fikk se både denne og LN-DYK på produksjonsgulvet.
Denne er en -81D leaset fra AWAS. Den har produksjonsnummer 39412/3553 og skal prøveflys som BOE401.


Da burde -DYK være i helene ...

LTH
29-01-2011, 18:19
LN-NOR Mk. 2 er ute av fødestua. Vi som var i Seattle forrige helg fikk se både denne og LN-DYK på produksjonsgulvet.
Denne er en -81D leaset fra AWAS. Den har produksjonsnummer 39412/3553 og skal prøveflys som BOE401.

Dere så ikke noe til LN-DYL da? Skal ikke den komme i februar også da?

Discus
29-01-2011, 18:55
Dere så ikke noe til LN-DYL da? Skal ikke den komme i februar også da?

Det stod en DY-hale utenfor fabrikken så den var nok rett rundt hjørnet for oppstart. De bruker bare 11 dager på å sette sammen gris på flightline.

BU595
29-01-2011, 18:57
LN-NOR Mk. 2 er ute av fødestua. Vi som var i Seattle forrige helg fikk se både denne og LN-DYK på produksjonsgulvet.
Denne er en -81D leaset fra AWAS. Den har produksjonsnummer 39412/3553 og skal prøveflys som BOE401.

Dere så ikke noe til LN-DYL da? Skal ikke den komme i februar også da?

-DYL er visstnok på plass ca månedsskiftet feb/mar

HMWK
29-01-2011, 20:33
Alle 737 leveres heretter med SKY interiør som standard, om jeg har skjønt det rett. Det vil si at FR får SKY også?

Futura
29-01-2011, 21:40
Det vil si at FR får SKY også?

Det vil si at ALLE nye fly til Norwegian, enten de blir selveiet, eller Leiet/leaset kommer til å ha Sky interiør. Med 15 nye i 2011 og 2 i fjor, vil DY ha 17 fly med Sky interiør ved årets slutt.

Det koster sikkert noen kroner ekstra for Sky interiør og derfor kommer det nok ikke hos FR men dette er jo opp til hvert enkelt selskap. Dessuten er det ikke så stor forskjell, Stolene er det viktigste og de er jo av samme type som de har fått levert en stund.

Om Sky interiøret er lettere og eller har lavere strømmforbruk, slik at de sparer fuel vet jeg ikke

Intemezz
29-01-2011, 21:41
Det vil si at FR får SKY også?

Nei, er noe DY velger å kjøpe, tillegsutstyr. FR kommer nok fortsatt til å se ut som et gult sirkus.

Hermann SF
29-01-2011, 22:50
Nei, er noe DY velger å kjøpe, tillegsutstyr. FR kommer nok fortsatt til å se ut som et gult sirkus.

Hahah.... :lol:

rymle
29-01-2011, 23:36
Nei, er noe DY velger å kjøpe, tillegsutstyr. FR kommer nok fortsatt til å se ut som et gult sirkus.

Men tenk hvordan de kunne tatt det helt ut med gule og blå lys i kabinen =D

OpelZafira
02-02-2011, 20:08
Det finns ingen hexcode tillgänglig för NOR?

Och är NOR sista flyget i NO. serien eller kommer även NOK, NOY, NOZ?

LN-MOW
02-02-2011, 20:24
Hexkoden kommer etter first flight.

Ingen andre NO. på lista nå, såvidt jeg vet, men det kan fort endre seg ...

Trdfly
02-02-2011, 20:27
Det finns ingen hexcode tillgänglig för NOR?

Och är NOR sista flyget i NO. serien eller kommer även NOK, NOY, NOZ?

NOA, NOK, NOR, NOY, NOZ mangler i NO serien.

NOY og NOZ skal vel være reservert som NAX maskiner.
NOR er på vei til NAX.
NOA er en Beech Super King Air B200 som brukes til kystovervåkning av Sundt Air.
NOK er et småfly som ifølge google står på KRS.

ENGM RAMP
03-02-2011, 09:46
Slik det ser ut nå så blir det vel omtrent som følger meg bekjent...

-DYJ 27.JAN
-NOR 22.FEB
-DYK 23.FEB
-DYL 02.MAR
-DYM 09.MAR
-DYN 18.MAR
-DYO 25.MAR

LN-MOW
04-02-2011, 18:31
Da var tiden kommet for jomfruturen ...

BOE401/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KRNT (Renton Muni) at 09:00 PST heading for KPAE (Snohomish County) for an estimated arrival at 10:20 PST.

Expected route: SEA J523 TOU HQM AST AST160030 WATTR JAWBN WEBVE



BOE401/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KPAE (Snohomish County) at 10:45 PST heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 11:00 PST.

Expected route: ISOGE

LN-MOW
04-02-2011, 19:19
Og da var den airborne og vi fikk hexkoden: 478761

LN-MOW
14-02-2011, 22:12
Og BOE401 er forøvrig på tur igjen ...


BOE401/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 12:00 PST heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 12:57 PST.

Expected route: SEA J70 HQM TOU JAWBN

LN-RRH hadde forøvrig også callsign BOE401 da den ble testflyrdd ...

Thomas
17-02-2011, 19:03
LN-NOR kan etter all sannsynlighet ventes til OSL imorgen 18/2 klokken 07:30.

Lennart
17-02-2011, 19:06
Skulle ikke alle nye DY heretter komme til Sola ?

LN-MOW
17-02-2011, 19:11
Den har da ikke planlagt flyaway før mandag ... ?

Nå skal den ihvertfall på C1. Ikke normalt med det samme dag som flyaway ..

BOE401/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 09:00 PST heading for KMWH (Grant Co Intl) for an estimated arrival at 10:26 PST.

Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 FEBUS PDT PELLY


BOE401/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KMWH (Grant Co Intl) at 10:40 PST heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 11:10 PST.

Expected route: GLASR GLASR8

Thomas
17-02-2011, 19:17
Hmm, den er meldt inn til OSL imorgen som NAX8738 - mulig det er en test, men står ikke som cancelled ennå.

Thomas
17-02-2011, 20:00
Cancelled 18/2 - dukker opp til uken!

LN-MOW
20-02-2011, 04:49
Og her har vi faktisk et bilde av LN-NOR .....
http://www.flickr.com/photos/smartjunco/5454423147/

Dreyer
20-02-2011, 05:12
Er det noe forskjell på disse maskinene som kommer i N og D serien på reg? Eller er det bare hvem som eier hva?

LN-MOW
20-02-2011, 05:17
N-serien er leaset inn ... D-serien er 'eid' ....

Forskjellen går nok mest på at D-serien er -JP - altså DY's egen kundekode.

Dreyer
20-02-2011, 05:29
Det jeg mente var om det var noen teknisk forskjell på N-serien kontra D-serien?

BSSW
20-02-2011, 14:44
I N-serien så finnes det både nye og eldre maskiner, så det er forskjeller både i cabinen og teknisk. Noen av flyene i N-serien har en annen thrust-rating enn det som de har valgt til D-serien.

OpelZafira
20-02-2011, 16:15
Är NOR utstrustad med SKY interiör?

LTH
20-02-2011, 16:20
N-serien er leaset inn ... D-serien er 'eid' ....

Forskjellen går nok mest på at D-serien er -JP - altså DY's egen kundekode.

Det er vel noen i NO-serien som har kundekode -JP også, f.eks. LN-NOT...

akira
20-02-2011, 16:38
Är NOR utstrustad med SKY interiör?

Alle Norwegian fly som blir levert fremover har Sky alle sammen.

LN-MOW
22-02-2011, 21:38
Dette er nok maskinen til OSL .. NAX1 er filet. DYK er NAX2 til Sola. Begge skal gå 1300 lokal .. 2200 norsk tid.

RVDCT YXC J505 YVC J540 YYL J539 YYQ NCAE 6030N 9000W NCAE 6530N 7000W LAT9 DARUB 6800N 5000W 6800N 4000W 6800N 3000W 6800N 2000W 6600N 1000W ISVIG VIG UL997 TUVIG UZ13

BSSW
22-02-2011, 22:33
Formasjonflygning et stykke kanskje? :p

LN-MOW
22-02-2011, 23:17
NAX1 er airborne ... har ikke hørt NAX2 på tårnradioen ennå.

Airbus 330
22-02-2011, 23:30
Hva er grunnen til at NAX1 skal til OSL mens NAX2 skal til SVG?

Skal de ikke alle innom SVG for å montere på helt på halen og WIFI?

geirs
22-02-2011, 23:39
Sola har kanskje bare kapasitet til ett fly om gangen? NOR tar turen dit senere.

LN-KGL
22-02-2011, 23:58
NAX2 er 21 minutter bak NAX1 i følge FlightAware

GF1
23-02-2011, 07:15
Da er LN-NOR nesten hjemme:

http://kjevik.dk/LN-NORhjem.jpg

Dukket opp kl.06:09

LN-MOW
23-02-2011, 08:48
Her er et bilde fra BFI ..

http://www.flickr.com/photos/smartjunco/5454423147/

Elling
24-02-2011, 14:30
Var en tur i NAX hangar i dag.. Halen var ferdig med bilde på... Litt usikker om jeg har lov å ut med det, så lenge flyet ikke har vært i drift enda.. Men kan røpe såpass at det var en svenske på LN-NOR

OpelZafira
24-02-2011, 18:33
De låter trevligt med en till svensk på fenan! :), jag hoppas Astrid Lindgren har fått den stora äran att pryda NOR´s fena :)

Trdfly
24-02-2011, 18:45
LN-NOR skulle hadd en norske på halen :(

Martin
25-02-2011, 01:29
Var en tur i NAX hangar i dag.. Halen var ferdig med bilde på... Litt usikker om jeg har lov å ut med det, så lenge flyet ikke har vært i drift enda.. Men kan røpe såpass at det var en svenske på LN-NOR

Siden den stod utenfor hangaren nå i kveld, så tar jeg sjansen på å røpe at det var Povel Ramel som var avbildet på halen på denne.

Twin Otter
25-02-2011, 02:25
Jeg lurer på om det etter hvert skal kunne gå an "å kjøpe seg plass på halen" til et av Norwegians fly..

73H
25-02-2011, 11:21
Hva er grunnen til at NAX1 skal til OSL mens NAX2 skal til SVG?

Skal de ikke alle innom SVG for å montere på helt på halen og WIFI?

Mulig de monterer WiFi utstyr på "egne" maskiner først kanskje? LNDY-, og at LNNO- serien kommer senere? wild guess...

LN-MOW
25-02-2011, 12:49
Lurte på det samme .. det er 40 eller 41 maskiner som skal utstyres i første fase, og det er vel knapt flere enn de som de 'eier'.

OJB
25-02-2011, 16:27
Her er et bilde fra BFI ..

http://www.flickr.com/photos/smartjunco/5454423147/

Flott bilde,
Siste det var en maskin med registrering LN-NOR som forlot BFI var det undertegnede som var ansvarlig for overtagelsesprosessen.
Dette skjedde 7.oktober 1987.
Maskinen det var snakk om var SN23827.
Fordi vi ikke var klar til å sette maskinen i drift på egen kjøl leide vi maskinen ut til Monarch som G-BNXW på en drylease på et år.
2.november 1988 hentet jeg maskinen hjem til Sola fra Luton etter endt leieperiode.

OJB
25-02-2011, 16:32
Jeg lurer på om det etter hvert skal kunne gå an "å kjøpe seg plass på halen" til et av Norwegians fly..

Send spørsmålet til markedsavdelingen.

LN-MOW
25-02-2011, 16:50
Man må vel dø først ... :lol:

LN-MOW
25-02-2011, 16:54
Flott bilde,
Siste det var en maskin med registrering LN-NOR som forlot BFI var det undertegnede som var ansvarlig for overtagelsesprosessen.
Dette skjedde 7.oktober 1987.
Maskinen det var snakk om var SN23827.
Fordi vi ikke var klar til å sette maskinen i drift på egen kjøl leide vi maskinen ut til Monarch som G-BNXW på en drylease på et år.
2.november 1988 hentet jeg maskinen hjem til Sola fra Luton etter endt leieperiode.

Og her er et bilde fra den perioden også!

http://www.flickr.com/photos/46423105@N03/5066391113/

Og her har den fått på seg winglets ....

http://www2.airliners.net/photo/Aviation-Partners--/Boeing-737-33A/0304533/L/

RolfL
25-02-2011, 17:22
Och då är det väl bara att fortsätta med LN-NOR som jag fotograferade på FBU 23 maj 1991.

akira
25-02-2011, 23:10
Ser ut som Oscar Romeo skal ut på sin jomfrutur med passasjerer i morgen, satt opp på OSL-TOS-OSL.

OpelZafira
26-02-2011, 22:52
Ingen som sett vilken svensk som hamnat på fenan? :)

GF1
26-02-2011, 22:54
Les post #47

_volcom_
01-03-2011, 17:12
Ingen som har fått bilde av LN-NOR da?

posthuman
01-03-2011, 17:16
Fløy LN-NOR i går OSL - MOL.. litt av en maskin innvending. Det bli spilt video under turen. Recaro setene var gode å sitte i + god beinplass.
Det var ikke WiFi.

OT; belegget var ca 70pax som jeg overhørte.

http://i905.photobucket.com/albums/ac251/posthuman_photo/th_bilde.jpg (http://s905.photobucket.com/albums/ac251/posthuman_photo/?action=view&current=bilde.jpg)

http://i905.photobucket.com/albums/ac251/posthuman_photo/th_bilde-2.jpg (http://s905.photobucket.com/albums/ac251/posthuman_photo/?action=view&current=bilde-2.jpg)

http://i905.photobucket.com/albums/ac251/posthuman_photo/th_bilde-1.jpg (http://s905.photobucket.com/albums/ac251/posthuman_photo/?action=view&current=bilde-1.jpg)

LN-TAL
01-03-2011, 19:05
Om det var DY426 det var snakk om så fløy du med meg :)

Første gang jeg også fløy maskinen, og den var, som jeg sa, veldig fin å fly. Luktet fortsatt "ny bil" av den :)

posthuman
01-03-2011, 20:17
Om det var DY426 det var snakk om så fløy du med meg :)
:)

Stemmer, det var DY426. Må si jeg ble overrasket hvor behagelig de nye 737ne til Norwegian var..

LN-TAL
01-03-2011, 20:19
Stemmer, det var DY426. Må si jeg ble overrasket hvor behagelig de nye 737ne til Norwegian var..

Javisst, og når det blir internett ombord på de fleste av våre maskiner så blir det enda bedre. Da kan dere faktisk sitte baki og følge flighten på flightradar24.com :)

posthuman
01-03-2011, 20:25
Javisst, og når det blir internett ombord på de fleste av våre maskiner så blir det enda bedre. Da kan dere faktisk sitte baki og følge flighten på flightradar24.com :)

Må bare lære opp flyvertinnene til å vite om det wifi eller ikke på flyet.. spurte når vi hadde kommet ombord om dette var et av flya med internett, men det visste ikke ho jeg spurte. ;)

Uansett, hadde faktisk tenkt å spørre om klapp-tur under landingen, dumt jeg ikke gjorde det da siden du er forum-medlem.

LN-TAL
01-03-2011, 21:24
Må bare lære opp flyvertinnene til å vite om det wifi eller ikke på flyet.. spurte når vi hadde kommet ombord om dette var et av flya med internett, men det visste ikke ho jeg spurte. ;)

Uansett, hadde faktisk tenkt å spørre om klapp-tur under landingen, dumt jeg ikke gjorde det da siden du er forum-medlem.

Hehe, nei det er ikke så lett å henge med i svingene hele tiden. Men enkleste er egentlig å se etter selv når du går ombord. Først ser du etter kuppelen på taket, og deretter etter ett grønt (mener jeg å huske at det er) lys like ovenfor cockpit døra, på venstre side (sett ifra kabinen). Når dette lyset lyser er nettet tilgjengelig.

LN-MOW
01-03-2011, 21:28
.... deretter etter ett grønt (mener jeg å huske at det er) lys like ovenfor cockpit døra, på venstre side (sett ifra kabinen). Når dette lyset lyser er nettet tilgjengelig.



Nettet er vel ikke tilgjengelig under10.000 fot, men lampa er på likevel kanskje?

_volcom_
03-03-2011, 14:02
Her er et bilde av halen i tåkehavet på
OSL. Samt noen ombord.

LN-MEH
03-03-2011, 15:12
Noen kveldsbilder fra Tromsø mandag 28/2, et av de første besøkene.:fly
http://i116.photobucket.com/albums/o13/Hotman_bucket/Boeing%20737/028.jpg

http://i116.photobucket.com/albums/o13/Hotman_bucket/Boeing%20737/019.jpg
Vi har også hatt besøk av LN-NOR Mk.I for noen år siden. Her er den som D-AHIG 13/8-2008:
http://i116.photobucket.com/albums/o13/Hotman_bucket/Boeing%20737/123edited.jpg

GF1
28-01-2012, 19:56
Det kan godt tenkes at andre har nevnt dette før, men jeg tar sjansen og viser et bilde som fremhever nesetippen på LN-NOR nå. Bildet er tatt på Torp i dag da flyet kom inn fra Malaga.

http://kjevik.dk/2012/LN-NOR_spesiell_nese_18jan2012.jpg

LN-MOW
31-01-2016, 23:29
LN-NOR stopper i Oslo i kveld for overføring til NAI. Blir EI-FJC.

kallep
31-01-2016, 23:43
Noen som vet hvor mange av de norskregistrerte flyene som skal overføres til NAI ? Ser det blir flere og flere1

LN-MOW
01-02-2016, 02:18
Har hørt fra flere at planen på sikt er å flytte alle ut av NAX, men vet ikke om det stemmer.

Trdfly
06-02-2016, 18:34
Da ble det ...
Boeing 737 -81D 39412 3553 EI-FJC Norwegian Air International re-regd in svc 05feb16 OSL-LPA ex LN-NOR

Someone
18-01-2019, 15:24
I følge Skyliner ser det ut som denne er ferdig hos Norwegian?

Boeing 737 -81D 39412 3553 EI-FJC Norwegian Air International ferried 13jan18 BUD-EMA for paint prior delivery to? ex LN-NOR

LN-MOW
18-01-2019, 15:28
Stått parkert i Budapest siden 24/11. Siste revenue flight D82808 23. november Gatwick-Oslo.

Stone
27-02-2019, 00:14
Leveranseflight til Corendon i dag:

Boeing 737 -81D 39412 3553 TC-CON Corendon Air delivery 26feb19 BUD-AYT ex EI-FJC
Kilde: Skyliner