View Full Version : Lisboa på gamle måten...
I morgen skal jeg kanskje for siste gang ut og fly med papirbillett... I tillegg er billetten så gammel at den har BU flightnummer - noe som gjør at jeg må sjekke inn i skranken og ikke på automat. Men det har SAS Braathens beklaget og sendt meg to invitasjoner til Business Loungen... :up:
Kanskje blir det rapport fra Lisboa - hvis ikke kommer test av flyvningen til uken...
:spin: :spin: Det meldes om 29 grader og strålende sol...:spin: :spin:
Da var baasjen sjekket inn - litt taxfreevarer innkjøpt og nå sitter vi o spiser frokost i lounn til SAS...:spin:
Originally posted by EB
Da var baasjen sjekket inn - litt taxfreevarer innkjøpt og nå sitter vi o spiser frokost i lounn til SAS...:spin:
For å bryte inn i monologen til EB så skriver jeg litt her....
Er bare EB som kan få loungetilgang for en så liten "feil" på billettene som BU-nr.
Forresten tror jeg han/du må ha smakt på tax-free-varene allerede - uvant han å ha 3 skrivefeil i 1 setning :hi2
Flyet til Lisboa ble visst litt forsinket. Gikk fra OSL kl 0957 og forventes lande i Lisboa 20 min forsinket kl 1350
Landet på tid... og nedturen gikk fint med et blandet crew aldersmessig. Fra en råproff godt voksen dame (purser) til yngre vertinner. Hjem ble det ordentlig reise på gammeldags måte. Gjennomsnittsalder på godt over 50 i kabinen alle 3 pursere... En flott gjeng...
Serviceopplegget ellers er vel ikke så mye skryte av... "Ola Pakka" som tidligere ble solgt på gaten og bensinstasjonene har nå også funnet plass i salgsvognen til SAS Braathens...:naughty:
"Ola Pakka" som tidligere ble solgt på gaten og bensinstasjonene har nå også funnet plass i salgsvognen til SAS Braathens...:naughty:
Fleip eller fakta?
Tro det eller ei... FAKTA!!!
Så når man flyr SAS i Europa blir man nå tilbudt Ola-matpakka mot betaling?? Lurer på om ikke det hadde vært idé å ikke kopiere LCC når man allikevel ikke klarer å holde cost'en nede pga. intern organisasjon osv. Hva med å finne en annen nisje i markedet?
La oss håpe på noe bedre...
SAS er ikke lenger det det engang var nei.....
"Ola-matpakke" må vel være så lavt en kan synke med tanke på servering på et fly.
TAP er kanskje et bedre alternativ.
Det må være rart for disse vertinnene fra Braathens og fly rundt i SAS uniform og selge matpakker...
Originally posted by EB
Det må være rart for disse vertinnene fra Braathens og fly rundt i SAS uniform og selge matpakker...
Er vel like rart for SAS ansatte vil jeg tro....."matpakken" stod mer i stil med Braathens enn med SAS
Mulig...men jeg husker med glede Braathens SAFE sin satsning på frokosten ombord!!! I sin tid var det jo SAS som innførte smørbrød på økonomi!!!
Ja matservering er bra synes jeg. I allefall på flyvninger om morgenen og lengre enn 1,5t.
SAS Sverige byr jo fortsatt på frokost til sine passasjerer....
Det gjør SAS Braathens fra Oslo til Stocholm også!!!:up: :spin: :up:
Utrolig!!! Er du sikker på det ikke er SAS Sverige som har dette...og pålagt SAS Braathens å gjøre det samme på den/de avgangene som SAS Braathens opererer da??
Mulig... Uansett så fikk jeg frokost sist uke...men ingen ting da jeg reiste tilbake på ettermiddagen!
Originally posted by EB
Mulig... Uansett så fikk jeg frokost sist uke...men ingen ting da jeg reiste tilbake på ettermiddagen!
Nei frokost serveres jo bare om morgenen :devot:
Men ifølge SAS Sverige så byr dem på gratis frokost, mens SAS Braathens SELGER frokost for 50,-kr.....kaos hele greia...hvordan skal passasjerer forholde seg til dette og vite om det er en SAS Braathens-flyvning eller SAS Sverige-flyvning. Vil anta at man har bestemt at det er strekningene som avgjør servicekonseptet OM dte er slik at SAS Sverige og SAS Braathens deler en strekning.
Men mener da vitterlig at det er SAS Sverige som har ansvaret for ruten til Stockholm...men mulig jeg tar feil.
sail4fun
05-10-2005, 11:04
ARN-OSL-ARN-OSL-ARN er vel en delt sak , i alle fall så flyr vi her i huset den stadig vekk
Originally posted by P.A. VIKING
ARN-OSL-ARN-OSL-ARN er vel en delt sak , i alle fall så flyr vi her i huset den stadig vekk
Og det er sikkert grunnen til at SAS Braathens "må" dele ut gratis frokost til sine passasjerer. ;)
Har kun fløyet SAS Braathens på denen ruten...
OK - men merkelig om SAS Braathens kun har lyst å gi passasjerene gratis frokost til Stockholm og ingen andre plasser
Jepp... kan ikke si meg uenig i det. På mine 4 flighter sist uke var det inegn av flightene som lignet noen av de andre...godt gjort på tur/retur reiser...
Originally posted by EB
Jepp... kan ikke si meg uenig i det. På mine 4 flighter sist uke var det inegn av flightene som lignet noen av de andre...godt gjort på tur/retur reiser...
Sant nok - og dessverre er det hele ganske så kaotisk når det gjelder konsepter i SAS. Vet faktsik aldri, rettere sagt vanskelig å vite når en får servering...og evt hva den er...
Lite forutsigbart.....men dte har vi jo snakket om mange ganger. Tror SAS bør forsøke å bli mer forutsigbart og tydelig i markedet. Tror dem hadde tjent på det.
Bør begynne å tenke på hva de var gode på - ikke være opptatt av nytenkning så kunne vi fått et bra comeback av et etablert selskap!
Skulle som tidligere sagt hatt SAS tilbake med full servering og god service... og nytenkende slik SAS engang var;)
Selv om topic handler om Lisboa, så skjønner jeg ikke helt alt dette maset om forskjellige regler ang. frokost til/fra Stockholm.
På http://www.sas.no/WCM/templates/Page____260.aspx står det da rimelig klart;
Intrascandinavia
Vi serverer frokost på avganger frem til kl 09.30. Resten av dagen byr vi på kaffe og te, og det er anledning til å kjøpe kalde drikker, snacks og noe å spise.
Altså ikke at det koster noe for frokosten i motsetning på innenlandsruter.
Informasjonen på de svenske sidene:
Inom Skandinavien
På våra flygningar mellan Sverige, Danmark och Norge bjuder vi på frukost fram till 09.30. Därefter finns mat och dryck att köpa.
06.00 - 09.30 Frukost (gratis)
09.30 - 16.00 Du kan köpa fräscha mackor, muffins, snacks, choklad och olika drycker
16.00 - 23.00 Du kan köpa en liten bit mat som t ex en sallad, en laxbit, tapas eller något annat gott samt olika drycker.
M.a.o. ingen vesentlig forskjell i servicenivå - ser ikke den stadige "vinglingen" noen hele tiden påstår skjer innen SAS-konsernet.
Bra oppdatering...(...og avslutning!)