PDA

View Full Version : Qantas forlater SAS EuroBonus


FlightDeck
28-01-2011, 13:57
We go separate ways after 16 years on May 1, 2011, until then, you can still earn points and book award flights with one year validity from the date of issue.

Last day for booking award flights is April 30, 2011
Last day for travelling for award travel is April 29, 2012
Last day for earning points is April 30, 2011
Last day for register missing points October 30, 2011

http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Spend-earn-EuroBonus/Airlines/Qantas/

jefi99
28-01-2011, 14:36
http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Spend-earn-EuroBonus/Airlines/Qantas/

Det var vel også et mærkeligt samarbejde på tværs af alliancer. I dag findes der jo masser af *A muligheder til Australien.

FlightDeck
28-01-2011, 14:52
Man har vel bare tjent poeng på australsk innenriks og fra Australia til Stillehavet.

jefi99
28-01-2011, 14:53
Man har vel bare tjent poeng på australsk innenriks og fra Australia til Stillehavet.

Mener at det tidligere bare var rejser til/fra Europa som var ekskluderet? Måske det løbende er blevet begrænset?

FlightDeck
28-01-2011, 15:01
Mener at det tidligere bare var rejser til/fra Europa som var ekskluderet? Måske det løbende er blevet begrænset?

Du ser oversikten om du følger lenken. Har ikke oversikt over Qantas' rutenett, men det ser ut til at det hovedsakelig er australsk innenriks, Stillehavet (utenom New Zealand) og f.eks. Australia-Asia som gir poeng. Ellers er jeg enig i at Qantas ikke er en helt naturlig partner i EuroBonus, men de ble medlem på et tidspunkt da alliansene ikke fantes.

jefi99
28-01-2011, 15:25
Du ser oversikten om du følger lenken. Har ikke oversikt over Qantas' rutenett, men det ser ut til at det hovedsakelig er australsk innenriks, Stillehavet (utenom New Zealand) og f.eks. Australia-Asia som gir poeng.
OK, men så kunne det jo sagtens have været brugbart hvis man fløj til BKK med SAS, og videre til Australien med Qantas. Men det er ikke en kombination jeg har set dukke op i nogen søgninger...

FlightDeck
28-01-2011, 15:37
OK, men så kunne det jo sagtens have været brugbart hvis man fløj til BKK med SAS, og videre til Australien med Qantas. Men det er ikke en kombination jeg har set dukke op i nogen søgninger...

Nei, her har SAS code-share-avtale med Thai. Det er imidlertid en del interlineflyvninger med SAS/Lufthansa til Frankfurt og videre med Qantas.

Utflyttet
28-01-2011, 15:48
OK, men så kunne det jo sagtens have været brugbart hvis man fløj til BKK med SAS, og videre til Australien med Qantas. Men det er ikke en kombination jeg har set dukke op i nogen søgninger...

Det er noen år siden, men i perioder var sas.no veldig livlig med å foreslå QF til Australia.

Ellers, avtalen har vel hatt sin misjon da man ikke har hatt en *A-partner på innenriks i Australia siden Ansett parkerte for siste gang.

-A

Bizflyer
28-01-2011, 16:16
Trodde denne avtalen var opphørt for lenge siden. Tydelig at jeg ikke har hengt med i svingene her. Men nå har jeg vel ikke hatt det store behovet selv heller.

BF:cool2

FlightDeck
28-01-2011, 16:48
Skal fly innenriks med Qantas i april, så kanskje jeg får sanket noen siste poeng ;)

jefi99
28-01-2011, 18:34
Krydscheckede lige indtjeningen på Qantasflyvinger, CX MPC vs SK EB, og blev lidt overrasket. SK giver 100% på næsten alle bookingklasser, mens CX giver 100% på de dyreste, 50% på de mellemste og 0% på de billigste...

LA8PV
31-01-2011, 03:48
Fløy man QF f.eks LON-SYD - måtte billetten deles opp i LON-SIN-SYD for å få poeng SIN-SYD i EB. Skapte også litt irritasjon for alle de som fløy QF codeshare med BA og ikke fikk et eneste poeng siden actual carrier var BA......

Hadde en kompis som gikk hele runden, ved først å få delt opp billetten (som kostet noen kroner ekstra + skatter) - for så ta reisen - joda med BA hele veien - for så å ikke få et eneste single point........at han ikke meldte seg inn hos BA før det var for sent å etterregistrere var bare en liten fin dessert.....

LN-BLO
31-01-2011, 17:19
"You earn Extra points on Qantas and Qantaslink routes, except on flights from Melbourne/Sydney to Auckland/Christchurch, Sydney to Buenos Aires and on flights to/from Europe. You can spend points on all flights operated by Qantas"

Hva med f.eks flyturer mellom US west coast SFO og LAX, til SYD og MEL? Her har jo SAS UA som *partner. Mye rart med dette samarbeidet...