PDA

View Full Version : Dagens dumeste spm?


storg
27-09-2005, 11:42
Skal ut å fly litt i helga. Skal fly Krs-cph-cdg og retur cdg-osl-krs. Dagens dummeste spørsmål blir da som følger: Når vi kommer til Osl må vi da hente ut bagasjen, for så sjekke den inn på nytt? Regner med det men bare lurte? Og hvilken av disse flyplassene har best priser på Tax-free. Bør man satse på Osl ankomst-butikken.

-stig

tosfreight
27-09-2005, 12:02
Ja, du må ta bagasjen din gjennom tollen på OSL, og levere den inn til innsjekk oppe i 2.etasjen etterpå. Som regel er vel bagasjen merket til den endelige destinasjonen, så man trenger ikke å få på ny merkelapp etc.

Lenge siden jeg har vært ute å reist nå, så jeg er ikke helt oppdatert på taxfree-priser, men har vel hørt rykter om at OSL er ganske billig...

Eivind

PS. ikke noe dumt spørsmål, forresten

CK
27-09-2005, 12:33
OSL-butikken er rimelig billig, ja. Utvalget er ikke så bra, men utvalget på CDG er elendig!

Tertit54
27-09-2005, 12:36
Det er også en transit chk inn på ankomst level vis a vis informasjonen men den er bare åpen i peak-hour. OSL er billig på sigaretter (under 200 kroner) og har som regel et godt tilbud på gode drikkevarer også.:cheers:

DY
27-09-2005, 12:56
OSL er helt klart billigst på det meste ja. Hadde ikke satset på CDG eller CPH

EB
27-09-2005, 14:14
Utvcalget på CPH er bedre...men OSL har absolutt tatt seg opp. I allefall i avgangshallen hvor de har varer i butikkhyllene og ikke bare på lager som i ankomsthallen...:naughty:

DY
27-09-2005, 14:28
Utvalget på Gardermoen synes jeg er veldig bra. Utvalget i København også, men om det er bedre skal jeg ikke "krangle" på....prisene er i allefall endel høyere på Kastrup. har ennå tilgode å finne min Azzaro-deo på Kastrup, men finnes alltid på OSL så er kanskje inhabil.
Men en kan finne gode månedstilbud begge plasser.

Utvalget ved ankomst er ikke fullverdig, noe de fleste nok har fått med seg...men dette skal snart bygges ut. Personlig mener jeg butikken ved ankomst egentlig ikke burde vært mindre enn ved avgang....noe kun OSL sliter med siden det er den eneste flyplassen i Norge hvor ankommende og reisende passasjerer holdes atskilt.