PDA

View Full Version : Norwegian bedre enn "daff" Braathens


EB
27-09-2005, 09:01
I dagens DN er det en side om Norwegian og at nettopp Norwegian er bedre enn et litt "daff" Braathens for de norske passasjerene...

Grattis DY!

Guest
27-09-2005, 09:19
Kursus i Norsk ønskes:
Hvad betyder "DAFF"?

Guest
27-09-2005, 09:32
ok tak for det med andre ord: "Slow And Sloppy" som en af mine venner ynder at kalde et større skandinavisk luftfartsselskab:naughty:

EB
27-09-2005, 09:48
Trodde det var du som stod bak... Slow and sloppy...

Guest
27-09-2005, 10:04
nej nej, efter sidste tur til PVG er jeg fully converted. Nej den stammer fra en gut der er økonomidirektør i en Danamrks helt store virksomheder. Desværre for SAS har den holdning nu gjort at en meget stor del af den virksomheds rejser er flyttet fra SK til LH, specielt til USA's vestkyst, Spanien, Italien, Kina og resten af fareast

DY
27-09-2005, 14:04
Hyggelig lesing for Norwegian-ansatte og flypassasjerene vil jeg anta.;)

EB
27-09-2005, 15:07
...og for mange her på forumet!!!

DY
27-09-2005, 15:29
Sikkert for endel ja....men selv har jeg ennå tilgode å se DN idag.

Men at Norwegian har overatt rollen som Braathens hadde i Norge før SAS-oppkjøpet er vel ikke lenger tvilsomt.

EB
27-09-2005, 15:43
I følge DN så har de ikke bare overtatt rollen til Braathens - de er mye bedre enn det Braathens noen gang var...

DY
27-09-2005, 15:49
OK - vet ikke helt om jeg er enig i det. Syntes Braathens var bra, nytenkende og hadde lite "byråkrati". Men Norwegian er nok hakket skarpere med tanke på å se muligheter i nye ruter.

EB
27-09-2005, 15:50
...og de har enda mindre byråkrati/organisasjon enn det Braathens som jo hadde hele Diamanten for seg selv!

DY
27-09-2005, 15:54
Ja - tør ikke tenke på hvordan byråkratiet er i andre selskaper da..;)

Men administrasjonen bør ikke være for liten heller..

EB
27-09-2005, 15:55
Nei helt enig... Men DY imponerer - ikke bare meg!

Airbus 330
27-09-2005, 16:11
Hva kan vi forvente oss av flytyper fra DY nå som markedet snart er "støvsugd" for 737-300??
Vil de da gå opp til 737-500 eller 737-700?
Hadde vært ønskelig, for da kunne de startet opp flyvninger til F.eks LPA (Gran Canaria)
der markedet er stort og mange nordmenn ferierer.
MEN, det er vel og tro på nissen sikkert.:p

Airbus 330.:)

EB
27-09-2005, 16:44
Det er hauger og lass av 737-300... Bare tenk på flåten til easyJet som skal byttes ut med A319!!!

DY
27-09-2005, 16:46
Ja tviler på at det blir mangel på 733 framover.....om ikke Kina skal ha alle da.

X-BU
28-09-2005, 03:52
Originally posted by DY
Ja - tør ikke tenke på hvordan byråkratiet er i andre selskaper da..;)

Men administrasjonen bør ikke være for liten heller..


Nei, orker nesten ikke å tenke på det byråkratiet, som er/blir i det nye selskapet,
SAS Braathens heller.

De ansetter jo ledere der mer enn noen gang...
Snart er vel ledelsen større en kabinen:naughty:

Uff :mol

TigerBlack
28-09-2005, 09:09
er det ikke greit med litt ledere da ??

Man trenger en god ledelse,men det er forsjell på å barbere seg og kappe av seg hodet..


Men helledussen å flotte titler de har da :P

sail4fun
28-09-2005, 09:56
Det er vel behov for noen mellomledere mellom Åsne og de 1800(?) kabinansatte, men er enig i at det ansettes mange, men det er vel mulig at de bare synliggjøres mer nå en før i.o.m at det må være en åpen process slik at bu+sk'erne må få anledning til å søke.

G