PDA

View Full Version : DAT interessert i Geiteryggen


gorilla
17-01-2011, 15:01
http://www.varden.no/nyheter/danish-air-vil-til-geiteryggen-1.5962625

vet ikke om noen har sett dette, men virker jo ganske interessant.
Hvis dette hadde gått, så er jo mye berget, men man må jo vente å se hva som skjer

Trdfly
17-01-2011, 18:17
Høres fint ut. TRD? :D

gorilla
17-01-2011, 18:46
Må vel bli BGO skulle jeg tro :cool:

laurenz
19-01-2011, 01:45
Det lå vel i kortene, DAT har fløyet ruten for Vildanden. BGO er en selvfølge og TRD er kanskje også interessant. Kanskje BGO-ruten kan flyes i kombinasjon med FRO-ruten. Og hvem vet, kanskje SVG er interessant også om den kombineres med ruten EBJ-BLL-SVG.

OJB
19-01-2011, 12:23
Dersom noen ønsker å prøve seg på etter Vildanden er det greit , men det bør ikke skje med skattebetalernes penger.
Ønsker DAT å få liv i BGO-ruten for egen regning er det jo fint.
Likevel tror jeg dette vil være kortvarig.
Når E18 Langangen - Larvik er ferdig om et par år vil kjøretiden sansynligvis gå ned fra ca 45min til ca30minutter fra sentrale områder i Grenland til Torp.
Beklager , selv om Porsgrunn er min fødeby har jeg ingen tro på Geiteryggen på lang sikt.
Jeg ville ikke investert mine sparepenger her.

Fly high
19-01-2011, 13:18
Og nå forbereder Widerøe seg på økt trafikk over Torp:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/1.7469261

LN-TIB
19-01-2011, 17:51
Og nå forbereder Widerøe seg på økt trafikk over Torp:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/1.7469261

Interessant å se at de sier de sliter på Torp. Trodde denne operasjonen gikk som hakka møkk.

FlightDeck
19-01-2011, 18:43
DAT kan vel ganske lett få til to daglige avganger mellom Bergen og Skien med utgangspunkt i eksisterende trafikk i Bergen. Men så veldig lønnsomt for flyplassen i Skien er det vel neppe ...

OsloAirports
19-01-2011, 20:13
Skien Lufthavn har innledet samtaler med Sun-Air angående ruteflygning ved Skien Lufthavn.

http://www.ta.no/nyheter/grenland/article5458280.ece

gorilla
20-01-2011, 08:31
Synes det virker interessant at Sun Air og viser interesse, skal bli spennende å se hva det dette ender med til slutt. Det bør vel ikke gå allverden av tid før man kan forvente en avklaring på hva som skjer.

Trety
20-01-2011, 10:59
Interessant å se at de sier de sliter på Torp. Trodde denne operasjonen gikk som hakka møkk.

Når man ser billettprisene det opereres med fra TRF så trodde jeg også faktisk at det gikk så det suste, men 60% kabinfaktor hørtes noe lavt ut.

Hvilket jo bringer oss tilbake til Geiteryggen, for det er jo ikke første gangen det viser seg å ikke være økonomi i flygningene derfra, så på den måten er det kanskje bedre å samle trafikken fra TRF i stedet. Hvordan er togtilbudet fra Grenlandt til Torp forresten?

Flying-news
20-01-2011, 14:06
Hvilket jo bringer oss tilbake til Geiteryggen, for det er jo ikke første gangen det viser seg å ikke være økonomi i flygningene derfra, så på den måten er det kanskje bedre å samle trafikken fra TRF i stedet. Hvordan er togtilbudet fra Grenlandt til Torp forresten?

Ikke fantastisk akkurat. Sikkert ikke sjokkerende det. Litt over en times reisetid, 150 kr pr vei, med en avgang i timen (2 i rush). Enkelte avganger med bytte i Larvik. Dessuten er det buss mellom Torp stasjon og Torp Lufthavn. PRS fra nsb.no:

http://i52.tinypic.com/10ekldv.jpg

Trety
20-01-2011, 14:17
Prismessig er det lite å si på det (eksempelvis så koster Flytoget fra Drammen til OSL 250 kroner), men det kan være litt tynt med frekvenser. Bussturen du snakker om er inkludert i prisen, og det venter en buss ved hver togankomst - og det er en ganske kort tur vi snakker om.

espeno
20-01-2011, 14:40
Det er frekvenser og NSB sin regularitet som er problemet her, for tjenesten funker perfekt når toget går og er i rute :)