PDA

View Full Version : Widerøe søker cabin crew


CK
26-09-2005, 08:18
http://www.wideroe.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=103&I=2047

FBU
26-09-2005, 11:02
Sitat fra annonsen:

"Søkere som ikke blir kontaktet vil ikke være aktuelle for kurs, og det vil ikke bli gitt begrunnelse for dette"

Ikke bra av widerøe og ikke gi skriftlig avslag på søknader!

:naughty:

CK
26-09-2005, 11:08
vil regne med at de sikkert pår en MASSE søknader, og sikkert mange som ikke er i nærheten av å være kvalifiserte. Men, det burde ikke være værre enn å kreve at alle søker online, og så sende en mail til alle de som ikke er aktuelle.

DY
26-09-2005, 11:10
Dette var uventet av Widerøe. Trodde faktisk en kunne forvente å få et svar i det minste, selv om dem ikke finner en interessant nok.Virket nesten litt respektløst å ikke svare synes jeg, men så er jeg kanskje gammeldags.
Kunne i det minste sendt en sms

;)

LN-BRK
26-09-2005, 11:19
Widerøe er faktisk det eneste selskapet jeg har opplevd som tar seg bryet å gi skriftlig tilbakemelding ved mottak av jobbsøknader for piloter. De fleste selskaper gir aldri noen tilbakemelding og man vet ikke engang om man har blitt registrert i systemet. Merkelig bransje :naughty:

CK
26-09-2005, 11:20
men, det er nesten bedre å si fra på forhånd. Kone fikk avslagsbrev nesten fire måneder etter at søknadsfristen gikk ut - og da hadde hun fått seg en annen jobb...

TOS
26-09-2005, 11:35
Det er vel en nokså vanlig prosedyre i svært mange land at man kun tar kontakt med de som er aktuelle for videre samtaler.

Som CK skriver så er det vel ofte man får avslagsbrevet så sent, om man får slike, at det nesten blir komisk. Da er det vel like greit å si at man ikke sender ut avslag.

DY
26-09-2005, 12:31
Men om Widerøe anser mange av søkerne somuaktuelle så kan dem jo sende avslasgbrev med en gang.

Word og flettefunksjon er ikke vanskelig ;)

TUC
26-09-2005, 13:08
Vi (Widerøe, min anm.) vektlegger:
...Meget gode språkkunnskaper i norsk...


Egne norskkunnskaper er det dessverre så som så med.... Det kryr av små (men irriterende) feil i annonsen, blant annet bruker de konsekvent apostrof i "Widerøes", dessuten er mye av annonsen skrevet i stikkordsform. Det går i hundene med det norske språk...

LN-MOW
26-09-2005, 13:24
Originally posted by FBU
Sitat fra annonsen:

"Søkere som ikke blir kontaktet vil ikke være aktuelle for kurs, og det vil ikke bli gitt begrunnelse for dette"

Ikke bra av widerøe og ikke gi skriftlig avslag på søknader!

:naughty:



:D Du skulle proeve aa soeke jobb her borte .....
Personalavdelingene er naa saa mektige og egenraadige at det omtrent er klin umulig aa trenge igjennom uten aa ha kjente paa innsiden. Det hadde kanskje ikke vaert saa ille hvis de kunne gjoere de rette valg, men det viser seg desverre at det for det meste er ren bingo med hvem som blir kalt inn til intervju.
Jeg har selv vaert offer for dette ved flere anledninger - og har ogsaa dratt fordel av det.

Ellers er det ikke lenger vanlig aa sende avslag, noe jeg egentlig har forstaaelse for ettersom volumene paa stillingsannonsene har gaatt igjennom taket etter at internett 'tok over'. Man kan tenke seg selv .. der jeg foer sendte to-tre soeknader, poeser jeg naa ut 20-30 stykker .. det er ikke lenger mye jobb i aa sende soeknader i forhold til hva det var.

Blubird
26-09-2005, 14:05
Hvordan forholdene er i utlandet vet jeg ingenting om, men her til lands er det ihvertfall helt ordinær praksis å sende enten skriftlig eller elektronisk beskjed om avslag. Det kan jeg dokumentere etter både egen og bekjentes jobbsøking. Tilbakemelding er også et tegn på gjensidig respekt, de som ikke bryr seg med tilbakemelding inngår ofte blant de mindre seriøse arbeidsgiverne.
Men det er klart, sier man fra på forhånd, inkludert tidsaspekt, så opptrer man vel ryddig nok?

LN-MOW
26-09-2005, 14:07
Vent og se, dere kommer etter ,....
Endringene er enorme siden jeg kom hit i '99 ...