PDA

View Full Version : Setevalg DY - når "unngår" man vingen?


litt-amatør
11-01-2011, 00:28
Et litt amatørmessig spørsmål, men sitter og skal bestille seteplassering med DY til LPA. På en såpass lang flytur synes jeg det er grei tå forsikre seg om at setene man får er ok. Og ikke minst at det er mulig å se litt ut.;)

Så på setekartet nå nettopp at det var mye opptatt og første ledige hele treseter nedover var på rad 18 (vi er tre som skal reise). Så mitt spørsmål blir da; er dette langt nok bak til at man unngår å se rett ned på vingen fra vinduet eller må man lenger bak, f eks til seterad 22?:rolleyes: Det er selvsagt en 737-800 som flyr pga distansen.

Synes alltid dette er vanskelig å vurdere, noen ganger tror jeg jeg er midt på vingen, og andre ganger tror jeg at jeg går klar av vingen uten å gjøre det.:rolleyes:

Noen som har noen innspill om dette?

LN-TIB
11-01-2011, 00:51
Satt på 17 sist jeg reiste, å da var vingen i veien. vil tro du må bak på 20 tallet skal du få fri sikt ned.

Dreyer
11-01-2011, 00:53
15 og 16 er nødutgang. Så om du går til rad 20 er det vel god klaring. Forstår ikke at du vil sitte langt bak, bare støy!

litt-amatør
11-01-2011, 01:10
15 og 16 er nødutgang. Så om du går til rad 20 er det vel god klaring. Forstår ikke at du vil sitte langt bak, bare støy!

Vil jo ikke det, men første ledige hele treseter var seterad 18.:8:

Derfor tenkte jeg at det ikke hadde så mye å si å ta 20-22. Vil defintivt ikke helt bakerst.:cool: