PDA

View Full Version : TG ´SuperDeal´BKK-OSL

Eirik
08-01-2011, 12:46
Vet ikke om det er av interesse for noen, men et av strekkene som ligger ute på Thai´s ´SuperDeals´side er enveisbillet Bangkok-Oslo til 8990 Bath, ca. 1780 NOK.
Datoene er 13. 14. 18. 19. 20. 21. og 26. Januar.

http://www.thaiair.com/AIP_SuperDeals/DisplaySpecial?code=BKK%20-%20FUK
(nederst på siden)

EDIT : mulig det kommer skatter og avgifter i tillegg.

Superhai
08-01-2011, 13:59
Disse er som regel bra dealer, jeg har brukt disse endel ganger internt i Sørøst-Asia. Skatter og avgifter BKK-OSL ligger på mellom 500-600 kr.

SQ 777
08-01-2011, 14:26
He, he. Fikk vite fra en venn at på noen av disse datoene er flyet nærmest tomt...

TG923
12-01-2011, 19:55
Tja, har kjente ombord i flyet på vei fra BKK nå (13.1. blir jo det), og det sies at det er godt med folk ombord og umulig å få oppgradert til biz selv med gode bekjentskaper i TG i BKK.

LN-KEH
19-01-2011, 16:30
Hei,

Jeg reiste BKK-OSL den dagen og i økonomi var det stort sett en tre/fire seter gruppe til hver person.

Ellers tror jeg det er den Thai flighten jeg har hatt hvor crewet har snakket dårligst engelsk, både i cockpit og kabin.

Eders
Knut Erik

jefi99
19-01-2011, 20:26
Hei,

Jeg reiste BKK-OSL den dagen og i økonomi var det stort sett en tre/fire seter gruppe til hver person.

Utroligt at TG ikke formår at sælge flere sæder fra OSL i højsæsonen (jeg ved godt, at det er et dårligt statistisk grundlag bare at vurdere ud fra en enkelt afgang, men alligevel...)

Jeg fløj selv BKK-CPH i september (747 naturligvis), og der var kabinefaktoren 30-40% i eco, men det var i lavsæsonen og med et større fly end fra OSL. På CPH-BKK tre uger tidligere, var der dog ganske godt fyldt op!

LN-MOW
19-01-2011, 20:46
Nå er det vel mest trafikk sørover så tidlig i januar ... ? Men jeg kan love deg at fraktavdelingen nok gjør sitt til å få opp vekta ... ;)

jefi99
19-01-2011, 22:44
Nå er det vel mest trafikk sørover så tidlig i januar ... ? Men jeg kan love deg at fraktavdelingen nok gjør sitt til å få opp vekta ... ;)

Der er vel mange der har holdt jul og nytår i Thailand, der burde skulle flyve hjem på det tidspunkt?

Ja, jeg har forstået at fragt udgør en pæn del af revenue fra Bangkok til Skandinavien (lidt mindre den anden vej).

LN-MOW
19-01-2011, 22:48
Ja, jeg har forstået at fragt udgør en pæn del af revenue fra Bangkok til Skandinavien (lidt mindre den anden vej).

Det ser for meg ut til å være opp til capacity begge veier ...

jefi99
20-01-2011, 02:34
Det ser for meg ut til å være opp til capacity begge veier ...
Ok, men som jeg har forstået er cargo rates lavere i østlig retning?

LN-MOW
20-01-2011, 03:20
Det er godt mulig - jeg bare ser vekta ... og den er imponerende - i begge retninger.

SNSK
24-01-2011, 02:35
Hei
Jeg reiste med TG955 22/01 og den var nesten full. Bare noen få seter ledige på økonomi. Vet ikke hvordan belegget på biz var...

Snakket med en ombord som reiste BKK-OSL rett før jul og da hadde alle hatt en 3-seter hver...

SNSK

Farmer
24-01-2011, 18:44
Jevnt over er det bra belegg på alle 3 avgangene til TG til og fra Skandinavia.
At det på enkeltflighter kan være mange ledige seter er ikke uvanlig, men da er det som regel fullt den andre veien.
Men, det som forundrer meg stort er at ikke Thai er mer pågående med å åpne opp for salg i flere kanaler enn de gjør i dag. De har bl.a valgt å ikke åpne opp for salg verken hos sas.no eller wideroe.no, noe som gjør at de mister veldig mye feed inn fra SAS i hele Skandinavia ved at de kun legger ut såkalte publiserte IATA priser.
Man kan jo virkelig lure på hvordan de tenker ....

geirs
24-01-2011, 20:43
Jeg reiste med TG955 26\12, med retur TG954 12 januar. Det var godt med passasjerer på begge disse avgangene. Noen ledige seter var det jo på økonomi, der jeg satt. Ellers var det en ålreit tur med Thai.

A346
24-01-2011, 21:05
Men, det som forundrer meg stort er at ikke Thai er mer pågående med å åpne opp for salg i flere kanaler enn de gjør i dag. De har bl.a valgt å ikke åpne opp for salg verken hos sas.no eller wideroe.no, noe som gjør at de mister veldig mye feed inn fra SAS i hele Skandinavia ved at de kun legger ut såkalte publiserte IATA priser.
Man kan jo virkelig lure på hvordan de tenker ....

Ja, det lurer jeg på også. Til tider så virker det som om det kun er via tradisjonelle reisebryåer man kan finne ok priser med TG. Hva kan årsaken være??

FlightDeck
25-01-2011, 07:58
Ruten må da gå imponerende bra - med daglig avgang og større materiell - og med tanke på at det nesten er "umulig" å få seg billetter på ruten gjennom ordinære salgskanaler.

Eirik
25-01-2011, 08:17
thaiair.com har også ´Big Surprise´-kampanjer ow og t/r. Mulig det blir en tur til Sydney eller noe, har åpen retur hjem fra Bangkok, tror jeg skal forlenge denne ferien så lenge som mulig :D
http://www.thaiair.com/offers/special-fare-promotions/en/special-fare-promotions.htm

SudCaravelle
25-01-2011, 08:36
Jeg booket min for neste uke via ebookers.no til god pris, og fikk deretter hjelp via telefonen deres til å ordne "godplasser". Ebookers var faktisk rimeligere enn Wikstrøm denne gangen.

Men hadde jeg fått velge (og det var mulig) tror jeg at jeg ville booket via Wideroe som ga med en enorm service ved bookingen av sommerens US tur.

Biz er i alle fall nesten stappfult OSL-BKK den 3 FEB. Ser ut som det er kun 3? ledige seter igjen og jeg to siste vindusplassen.

Tally-Ho
25-01-2011, 09:18
Det er vel grenser for hvor mange som vil reise til BKK.
Man skal huske at de aller - aller fleste (kanskje ikke her på forumet, men ellers) skal til Phuket og Krabi, og dit går jo flere ukentlige maskiner (A330, B767), herfra...(stappfulle)

Skal bli interessant å se bikkjeslagsmålet om DY virkelig også kommer i gang på BKK.. (for ikke å snakke om Feel Air)...her kan pengene fort forsvinne for eierne..
Når Thai sender folk en vei for under 2000, da er marginene små...Kanskje er det cargo som gjør at ruta likevel bærer seg? Noen her vet sikkert mer om dette?

Tally-Ho.

SudCaravelle
25-01-2011, 09:25
Jeg har lite peiling på dette men vil jo gjette at en god del av passasjerene ikke skal på ferie men (som meg) til Singapore, Hong Kong eller lignende. Og mange av de har jo en tendens til å orke å betale et par tusen ekstra for å komme seg fortest mulig på jobb.

Tipper 2000 kroner en vei og det er det, er en sjelden måte folk reiser denne ruten på. Jeg får inntrykk av at kollegaer beteler ca rundt 10.000 for denne ruten på eco og ca 20.000 i biz.

Eirik
07-02-2011, 07:18
Lurer på å hive meg på Thai´s tilbud i Biz fra Bangkok til Sydney; drøye 13.000,- for 2x9 timer i A340-600 lar seg absolutt høre.

http://www.thaiair.com/offers/special-fare-promotions/en/RT_big_surprise.htm

Forsåvidt hyggelig fastpris i Q-klasse og; ca 6.500,- 100% EB-opptjening og fleksibilitet, men frister å flotte seg litt på så lang tur.
Tenker i utgangspunktet dagflyvninger begge veier, og i alle fall på returen, noen innspill her ?

Utflyttet
07-02-2011, 07:28
Lurer på å hive meg på Thai´s tilbud i Biz fra Bangkok til Sydney; drøye 13.000,- for 2x9 timer i A340-600 lar seg absolutt høre.

http://www.thaiair.com/offers/special-fare-promotions/en/RT_big_surprise.htm

Forsåvidt hyggelig fastpris i Q-klasse og; ca 6.700,- 100% EB-opptjening og fleksibilitet, men frister å flotte seg litt på så lang tur.
Tenker i utgangspunktet dagflyvninger begge veier, og i alle fall på returen, noen innspill her ?

Dagflyging er alltid å foretrekke. Intet er som en god seng på bakken etter en dag i luften. Ingen biz-klasse (eller F for den saks skyld) er så god den kan erstatte selv en dårlig seng på bakken.

-A

Eirik
07-02-2011, 07:41
Dagflyging er alltid å foretrekke. Intet er som en god seng på bakken etter en dag i luften. Ingen biz-klasse (eller F for den saks skyld) er så god den kan erstatte selv en dårlig seng på bakken.

-A

Takk, tror nok jeg går for den, nyte turen og servering ombord, så får tiden vise om det blir champagnefrokost, flighten går 07.45 ... :cool:

ex_trd
07-02-2011, 10:15
Hvorfor ikke fleske til med F? Ikke store prispåslaget ser jeg; Dom Pérignon og kaviar venter......og så får du jo mer miles også.

Eirik
07-02-2011, 16:34
Hvorfor ikke fleske til med F? Ikke store prispåslaget ser jeg; Dom Pérignon og kaviar venter......og så får du jo mer miles også.

Neppe, First Class bikker 21.000 NOK.
Da er vel sannsynligheten større for at jeg velger Q-klasse, er et slags nyttårsforsett å fly litt mere ´ydmykt´for en periode :)
First skal vel likevel flys igjen i løpet av våren, men da med hjelp av USairways miles som står på konto.

TG923
07-02-2011, 21:17
Man får vel ikke flere EB-poeng (som det var nevnt her) av å fly i F med Thai?

view
07-02-2011, 21:27
Man får vel ikke flere EB-poeng (som det var nevnt her) av å fly i F med Thai?

Nei, Eurobonus gir kun 200% i Thai og alle andre Star alliance 1. klasse bookinger for den saks skyld. Så det er ikke programmet for dem som reiser på betalt 1. klasse.