BårdK
08-01-2011, 11:31
Har EBG-status som varer til april 2012 (opptjeningsperiode februar 2010-2011) og lurer på å bruke året til å skifte til MM Senator (100k miles). I den forbindelse har jeg noen spørsmål:
1) Jeg har allerede bestilt 5 IC businessbilletter t/r til US og Kina og på noen av de oppgitt mitt EB-nummer. Er det noe problem å skifte til MM når jeg får et medlemsnummer for MM via flyselskap eller reisebyrå. Kan det evt. gjøres ved check in?
2) Mine reiser er med LH (1), SAS (3) og UA (1). Erfaringsmessig får jeg mellom 22-26K miles for disse turene hos EB, er det noen grunn til å jeg vil mye mindre miles hos MM?
3) Er de to oppgraderingene til en høyere klasse man får som MM Senator begrenset til f.eks. europeiske ruter? Noen med erfaring om det er lett å benytte seg av disse eller er det slik jeg opplever med SAS at oppgradering med poeng er et sjansespill med liten sannsynlighet for å lykkes?
4) Jeg vil ha lav status hos MM for de første turene, men kan vel likevel bruke fast track på gardermoen hvis jeg flyr business?
5) Hvis jeg lar miles gå på MM-kortet, får jeg likevel adang til gulloungen på Gardermoen grunnet EBG-statusen min?
6) Er den noen mulighet å overføre miles mellom EB og MM?
Huff, det ble mange spørsmål. Men hvis de fleste svarene er positive er det vel få grunner til ikke å velge MM, eller er det noe jeg har oversett. Regner med at jeg kan bruke våren 2012 til å fornye min EBG-status, men det vil nok gå bekostning av fornyelse av MM for nok en periode. Realistisk antall IC turer i årene som kommer er 4-6, alle på business (rabbatert).
1) Jeg har allerede bestilt 5 IC businessbilletter t/r til US og Kina og på noen av de oppgitt mitt EB-nummer. Er det noe problem å skifte til MM når jeg får et medlemsnummer for MM via flyselskap eller reisebyrå. Kan det evt. gjøres ved check in?
2) Mine reiser er med LH (1), SAS (3) og UA (1). Erfaringsmessig får jeg mellom 22-26K miles for disse turene hos EB, er det noen grunn til å jeg vil mye mindre miles hos MM?
3) Er de to oppgraderingene til en høyere klasse man får som MM Senator begrenset til f.eks. europeiske ruter? Noen med erfaring om det er lett å benytte seg av disse eller er det slik jeg opplever med SAS at oppgradering med poeng er et sjansespill med liten sannsynlighet for å lykkes?
4) Jeg vil ha lav status hos MM for de første turene, men kan vel likevel bruke fast track på gardermoen hvis jeg flyr business?
5) Hvis jeg lar miles gå på MM-kortet, får jeg likevel adang til gulloungen på Gardermoen grunnet EBG-statusen min?
6) Er den noen mulighet å overføre miles mellom EB og MM?
Huff, det ble mange spørsmål. Men hvis de fleste svarene er positive er det vel få grunner til ikke å velge MM, eller er det noe jeg har oversett. Regner med at jeg kan bruke våren 2012 til å fornye min EBG-status, men det vil nok gå bekostning av fornyelse av MM for nok en periode. Realistisk antall IC turer i årene som kommer er 4-6, alle på business (rabbatert).