Log in

View Full Version : Forskjell på SAS-lounger?

posthuman
08-01-2011, 11:06
Så i SAS-magasinet i går at OSL, CPH, ARN har SAS Scandinavian Lounge og SAS Business Lounge. Hva er forskjellen på disse?

Utflyttet
08-01-2011, 11:27
Business Lounge er for hvem som helst med en biz-billett, Scandinavian er for *A sine gullkort-holdere. Sistnevnte pleier å være litt bedre velholdt med mat og drikke.

-A

FlightDeck
08-01-2011, 11:28
Så i SAS-magasinet i går at OSL, CPH, ARN har SAS Scandinavian Lounge og SAS Business Lounge. Hva er forskjellen på disse?

SAS Business Lounge er dedikert til de som reiser med en business-billett, mens SAS Scandinavian Lounge er for de som har gullkort i Star Alliance. Sistnevnte har som regel et bedre utvalg av mat og drikke, bl.a. har Scandinavian-loungene sprit.

Scandinavian-loungene finnes bare i København, Oslo og Stockholm, mens Business-loungene finnes i Chicago, New York, Brüssel, London, Paris, Helsinki, Göteborg - og i tillegg er det to business-lounger i Stockholm, en i Oslo og en i København.

jb1
08-01-2011, 18:09
SAS Business Lounge er dedikert til de som reiser med en business-billett, mens SAS Scandinavian Lounge er for de som har gullkort i Star Alliance. Sistnevnte har som regel et bedre utvalg av mat og drikke, bl.a. har Scandinavian-loungene sprit.

Scandinavian-loungene finnes bare i København, Oslo og Stockholm, mens Business-loungene finnes i Chicago, New York, Brüssel, London, Paris, Helsinki, Göteborg - og i tillegg er det to business-lounger i Stockholm, en i Oslo og en i København.

Hvor er den annen lounge i Stockholm? Jeg har kun vært i den som er mellom pirene i Terminal 5.

pingo
08-01-2011, 19:03
Hvor er den annen lounge i Stockholm? Jeg har kun vært i den som er mellom pirene i Terminal 5.

Der er også en SAS indenrigslounge i T4. Den er ikke så stor og som regel uden bemanding . Så for at komme ind kører man kortet gennem en læser.

jb1
09-01-2011, 00:03
Der er også en SAS indenrigslounge i T4. Den er ikke så stor og som regel uden bemanding . Så for at komme ind kører man kortet gennem en læser.

Takk, stemmer, jeg har vært i den en gang for veldig lenge siden om jeg tenker etter.

FlightDeck
09-01-2011, 21:57
Ja, det er denne innenlandsloungen jeg referer til:
http://www.loungeguide.net/wiki/u/Stockholm_%28ARN%29_SAS_Stockholm_Lounge

jb1
10-01-2011, 16:08
Ja, det er denne innenlandsloungen jeg referer til:
http://www.loungeguide.net/wiki/u/Stockholm_%28ARN%29_SAS_Stockholm_Lounge
Tidligere hadde ogsaa EBS medlemmer adgang, men det er endel aar siden. Naa er det kun for EBS og Padion.